Autor |
Wiadomość |
bosman
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 13 Skąd: opole
|
Wysłany: 2010-03-22, 00:16 [D2 '95 4,2PB] Klimatyzacja "wariuje", lewa strona
|
|
|
Witam,
co jakiś czas (powiedzmy co 2 tygodnie) zdaża mi sie że klimatyzacja dziwnie się zachowuje a mianowicie po stronie kierowcy dmucha chłodnym powietrzem a po stronie pasażera gorącym. i na opcji "auto" na klimatroniku prędkość wiatraka się zwiększa. co nic nie daje bo lewa chłodzi a prawa strona grzeje. miał tak moze ktoś i co można zaradzić. |
|
|
|
|
|
|
|
00gtw00
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 65 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2010-03-27, 21:49
|
|
|
Ja bym stawiał na silniczki sterujące klapami. Któryś się skończył. Silniczek ma prostą budowę bo jest to zwykły silnik DC jak z zabawek, przekładnia żebatkowo-ślimakowa i potencjometr sprzężony z napędem dzięki czemu komputer zna pozycje silniczka. Jak masz VAG'a to w testach wykonawczych możesz sprawdzić wszystkie. Nie zawsze wadliwy silniczek powoduje pojawienie się błędu więc polecam jak wcześniej wspomniałem testy wykonawcze w VAG'u. |
|
|
|
|
|
|
|
bosman
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 13 Skąd: opole
|
Wysłany: 2010-03-28, 14:01
|
|
|
kurcze na kompie nic właśnie nie pokazuje
...po wymianie pompy paliwa kasowałem "błędy" i nic nie wykazało a już tak od dawna sie dzieje |
|
|
|
|
00gtw00
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 65 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2010-03-28, 17:38
|
|
|
Cytuje sam siebie Nie zawsze wadliwy silniczek powoduje pojawienie się błędu więc polecam jak wcześniej wspomniałem testy wykonawcze w VAG'u. Czyli wejdź w klime i 03-Output Test. Klikając "dalej" system diagnostyczny uruchamia kolejne podzespoły klimatyzacji, między innymi klapy od nawiewu. Ruch każdej z nich wydaje specyficzny dźwięk więc łatwo poznać, że któraś z niech nie działa. |
|
|
|
|
|
|
|
bosman
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 13 Skąd: opole
|
Wysłany: 2010-03-28, 18:37
|
|
|
:mrgreen: teraz zakumałem. dzięki |
|
|
|
|
00gtw00
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 65 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2010-03-29, 09:54
|
|
|
Cieszę się :d Daj znać jak wypadły testy. |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-07-04, 15:23
|
|
|
witam mam pytanko na temat klimy chodzi oto ze wczesniej było ok po jakims czasie takjakby nie dochładzała a teraz nic nie chłodzi czy wystarczy nabic klime i bedzie ok czy to cos innego :shock: :?: |
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-07-04, 15:52
|
|
|
a działa wentylator elektryczny? słychać załanczający się kompresor? jak tak jedz nabić klime. |
|
|
|
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-07-04, 16:06
|
|
|
Jak uciekł czynnik chłodniczy, to kompresor się nie włączy. Możesz mieć jakąś nieszczelność w układzie. Tak czy inaczej sam i tak nic nie zdziałasz. Pojedziesz na serwis klimatyzacji to Ci sprawdzą. |
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-07-04, 17:16
|
|
|
zapytaj czy napełniają/sprawdzają z kontrastem? bo jak tak w razie nieszczelności widać gdzie, bo próżniowo to podobno nie najlepiej. |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-07-04, 20:11
|
|
|
przemoR888 napisał/a: | zapytaj czy napełniają/sprawdzają z kontrastem? bo jak tak w razie nieszczelności widać gdzie, bo próżniowo to podobno nie najlepiej. |
aa no własnie zaglądałem kiedys pod auto i widziałem taki zułty niby zielonkawy płyn i sie zastanawiałem coto moze to własnie ten wyciek :shock:
[ Dodano: 2010-07-04, 21:13 ]
przemoR888 napisał/a: | a działa wentylator elektryczny? słychać załanczający się kompresor? jak tak jedz nabić klime. |
[ Dodano: 2010-07-04, 21:14 ]
apg napisał/a: | Jak uciekł czynnik chłodniczy, to kompresor się nie włączy. Możesz mieć jakąś nieszczelność w układzie. Tak czy inaczej sam i tak nic nie zdziałasz. Pojedziesz na serwis klimatyzacji to Ci sprawdzą. |
panowie to jak jest wkoncu z tym kompresorem załączy czy nie jak jest brak płynu |
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-07-04, 20:33
|
|
|
A załącza Ci się czy nie? |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-07-04, 20:51
|
|
|
no chyba tak bo jak włonczam klime to wydobywa sie ten specyficzny zapach jak z lodowki powiedz jak jeszcze mam sprawdzic ten kompresor |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-07-04, 20:57
|
|
|
Przy zapalonym silniku włącz na jakiś czas econ potem wyłącz na pewno będzie słychać różnicę w pracy silnika no i słychać wentylator klimatyzacji. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-07-04, 21:05
|
|
|
W C4, jak miałem nieszczelność, to klima działała coraz słabiej, a po pewnym czasie gdy ubyła już znaczna część czynnika, sprężarki nie dało się załączyć. Zdaje się, że w A8 sprężarkę włącza/wyłącza się przyciskiem Econ. W poprzednim aucie miałem na wyświetlaczu śnieżynkę, która świadczyła o działaniu sprężarki, a tu przyznam, że nie wiem jak to wyczuć, bo silnik jest jak koń i jak przełączam u siebie, to zupełnie nie czuć dodatkowego obciążenia na silniku jak to miało miejsce w C4.
Przez analogię wydaje mi się, że gdyby sprężarka przestała działać to powinna palić się kontrolka przycisku Econ, ale nie mam co do tego pewności. |
|
|
|
|
|