Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 ] Popękana odma  
Autor Wiadomość
mmd317 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2010-03-29, 17:36   [S8 D2 98 ] Popękana odma

Witam moj problem polega na popekanej rurze od odmy. Czy ktos z was ma namiary na taka rure
_________________

 
 
toom_ek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 107
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2010-03-29, 18:06   

nowa odma kosztuje ok 200 zł. w serwisie, a ja zrobiłem to tak : kupiłem przewód o średnicy 16 mm ( króciec od odmy ma 18mm ) sprężynę gazową by się przewód nie załamał , rozbiłem końcówkę przewodu młotkiem aż sie zrobiła na tyle elastyczna by móc założyć ją na króciec pomiędzy głowicami , a wszystko po to żeby nie zakładać opaski tam na dole bo po prostu się nie da , latam z tą odmą prawie rok i jest b.dobrze :lol:
_________________
toom_ek
 
 
mmd317 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2010-03-29, 18:25   

zrobile narazie tak jak mowisz, ale i tak chcialem wiedziec ile to moze kosztowac, w przyszlosci chcial bym zmienic na orginal moze cos na allegro. dzieku za porade
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-03-29, 20:46   

toom_ek napisał/a:
(...) , a wszystko po to żeby nie zakładać opaski tam na dole bo po prostu się nie da , latam z tą odmą prawie rok i jest b.dobrze :lol:

Nie wiem kolego czy w wersjach pre-FL konstrukcja jest tak bardzo odmienna ale ja w obu swoich autach osobiście wymieniałem odmy i jakoś żadnego problemu z dolną opaską nie miałem ;-)

Obie odmy kupowałem w ASO bo poza ASO znalezienie tej części graniczy z cudem.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-06-07, 12:03   

SERGIO napisał/a:
Yankes napisał/a:
koledzy polecam sprawdzic odmy sa dwie z tylu silnika i jedna z przodu mi jedna sie rozpuscila i olej sciekal po silniku na katy i wydech od góry jest slaby dostęp do nich a od dołu wcale



U mnie właśnie był problem z odmą z tyłu silnika.
Mechanik twierdził, że wyciek jest spod uszczelek pokrywy zaworów. Wymienił je i dalej patrzę że osłona pod silnikiem mokra. Nie był to jakiś straszny wyciek ale leciało z tyłu silnika w miejscy gdzie łączy się ze skrzynią. Kapało na osłonę a pod wpływem prędkości rozbryzgiwało się na podwozie.
Dopiero sam zdjąłem plastiki i szukałem problemu. Okazało się, że odma leży gdzieś sobie na reszcie węży.
Jak ją złapałem żeby założyć okazało się, że dziurawa jak sito.
Nowy wąż 250 - 300 zł podobno dostępny tylko w oryginale.
W związku z tym że wydało mi się drogo za kawałek 30 cm węża oraz że problem jest z jego założeniem w dolnej części silnika ( żeby wąż wcisnąć u dołu z tyłu silnika to trzeba mieć małe chińskie rączki) Kupiłem wąż olejoodporny w otulinie metalowej sztywny, dokupiłem dwa kolanka z miedzi, chwila pracy i odma lepsza od oryginału i z założeniem nie było problemu. Minęły dwa tygodnie i narazie patent się sprawdza a koszt to ok. 15 zł


A ja to zrobiłem tak... szkoda kasy u mnie chcieli 250 zł po rabacie za oryginał. Będę temat monitorował, a jeśli będzie ok to tak zostawię.
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-04-06, 11:12   

jaka jest długość węża od odmy? bo u mnie też do wymiany bo olej spierdziela a chcę kupić wąż i zrobić tzw zamiennik
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-04-06, 11:22   

nie polecam dorabiania węży, u mnie to się nie sprawdziło, dalej się sączyło a jak zrobisz zwykły wąż i się z czasem zegnie i zatka odmę to możesz narobić sobie problemów. Ja znalazłem odmę -wężyk oryginalny za 140 zł

[ Dodano: 2011-04-06, 12:23 ]
aha a z tego co pamiętam są 3 odmy w 4,2 dwie z tyłu i jedna z przodu
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-04-06, 18:58   

Ja zrobiłem ten patent ze zwykłymi wężami i jest ok, tylko ja zastosowałem kolanko 90* żeby nie było zagięć.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-04-06, 19:52   

Wężyk można załatwić. Wkładają do środka taką sprężynę jak władają gazownicy do węży. Wtedy na pewno się nie załamie.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-04-06, 20:33   

U mnie kiedyś też wężyk ten z przodu zrobił się jak plastelina , coś podobnie jak tu : http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/46435.phtml . Nie próbowałem sprawdzać jak wyglądają te z tyłu silnika http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/46437.phtml , http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/46433.phtml
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-04-08, 10:40   

Ja wczoraj wymieniłem węża tego z prawej strony patrząc od przodu, patent 3 odcinki węża fi 22 olejoodpornego oczywiście i dwa kolanka 90 stopni i 135 stopni aby węże nie załamały się :roll: trochę dłubania było ale sie opłaciło koszt 17 zł kolanka miedziane + opaski, wąż załatwiłem w pracy. Najgorzej zakręcić opaskę zaciskową tą z tyłu silnika na spodzie, do dzisiaj mnie łapy bolą....ale satysfakcja jest :mrgreen:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-10-11, 09:28   

Podepne się po temat. Wczoraj zdjąłem pokrywy silnika (te plastikowe boczne AUDI oraz centralną z napisem 4.2 V8). Stojąc przodem do silnika, przy ścianie grodziowej na prawym rzędzie cylindrów (po stronie kierowcy) zauważyłem że przewody od odmy są popękane. Oryginalnie chyba nie ma tam opasek zaciskowych na łączeniu odmy silnika z tyłu z dolnę częscią bloku. Wydaje mi się że już ktoś próbował to sztukować a poci mi się tam olej a następnie cieknie po tylnej części silnika i skrzyni biegów. Wcześcniej sam wymieniłem odmę z przodu silnika pomiędzy jedną głowicą i drugą i jest ok. Z przodu jest sucho. Wychodzi mi na to że muszę wymienić przewody odmy tylnej częsci silnika. Z tego co wyczytałem to krócce mają fi 18 na silniku (głowica i blok) oraz jest tam dość ostre załamanie przewodu odmy dlatego należy zastosować kolanka miedziane. Czy ktoś kto przerobił ten tremat mógłby mi to potwierdzić, jakie jest fi króćców odmy oraz ile tego przewodu trzeba użyć do uszczelnienia całego tyłu silnika?
Pozdrawiam
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2011-10-11, 12:19   

A ja do tej pracy ściągnąłem kolektor dolotowy.

0.5 h roboty zdjęcie i 0.5 założenie.

Mogłem wszystko ładnie umyć po oleju (środek między głowicami i tył silnika).
Opaski metalowe elegancko można było założyć...

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-10-11, 12:33   

no muszę przyznać, że jakbym miał jeszcze raz dłubać w odmach to zrobię jak Ty...ale puki co nie zanosi się na powtórkę
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-10-11, 13:44   

Może pamietasz jakiej średnicy są króćce w głowicy i bloku silnika?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.