Autor |
Wiadomość |
Ravez
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 18 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-06-26, 14:02 [D2 95 4.2PB/LPG
] Problemy z układem paliwowym.
|
|
|
Witam wszystkich,
temat był trochę poruszony w moim ostatnim poście ( trochę czasu minęło ), trochę więcej się dowiedziałem o aucie i trochę więcej się w nim dzieje, do rzeczy:
Na początku temat, który wcześniej założyłem:
http://www.a8team.pl/d2-9...iem-vt14614.htm
Sytuacja wygląda tak, że muszę mieć pełny ( min. 85% ) zbiornik paliwa, inaczej auto nie odpala albo odpala z ogromnymi problemami i ciężko jest mu się wkręcić na obroty przez kilka sekund - co najlepsze po chwili auto działa bez zarzutu i mogę jechać ( jeszcze przed przełączeniem się na gaz oczywiście ).
Teraz problem numer 2 - jakieś 2 miesiące temu rozerwało mi wężyk paliwowy pod maską, na długości ok. 5 cm .. dobrze, że nic się nie zapaliło. Oczywiście wymiana wężyka na nowy. Tydzień temu, rozerwało jeszcze raz wężyk, ten sam. Wymiana. Dzisiaj rano rozerwało 3 raz ten sam wężyk.
To jest znak dla mnie dość oczywisty, że coś się dzieje.
Proszę Was o pomoc, podpiąłem VAGa i sprawdziłem czy są jakieś błędy - są. Poniżej zamieszczam co mi wywaliło. Zbyt sympatycznie to nie wygląda.
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 907 557 J
Component: 4,2L V8/4V MOTR AT D01
Coding: 04263
Shop #: WSC 00000
6 Faults Found:
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-10 - - - Intermittent
16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low
P0131 - 35-00 - -
Readiness: N/A
---------------------------------
Garść faktów:
1. Pękają wężyki od paliwa pod maską,
2. Samochód jeździ całkowicie bez zarzutu,
3. Jeżeli jest poniżej 85% paliwa w baku, samochód nie odpala albo ma spore problemy,
4. Jeżeli podczas odpalania nacisnę pedał gazu to auto się dławi, obniża obroty lub gaśnie ( pierwsze kilka sekund ),
5. Trochę kopci, czuć paliwo w spalinach nieco.
Pozdrawiam,
Ravez |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-06-26, 15:21
|
|
|
Regulator ciśnienia paliwa wymieniales? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-06-26, 15:21
|
|
|
popraw kosz pompy |
|
|
|
|
Ravez
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 18 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-06-26, 15:30
|
|
|
No właśnie nie wymieniałem jeszcze regulatora pompy paliwa, to była moja pierwsza myśl ale nie mam kodów.
Szkoda, że nie mam nic na podmiankę bo też nie chciałbym walić w ciemno.
Co do kosza, sprawdzę to i pokombinuję coś. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-06-26, 18:10
|
|
|
a co miał by regulator do ilości paliwa w baku ? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-06-26, 19:13
|
|
|
Do ilości paliwa w baku nic, ale do pękających węży paliwowych już może coś mieć |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-06-26, 20:01
|
|
|
Ravez napisał/a: | Sytuacja wygląda tak, że muszę mieć pełny ( min. 85% ) zbiornik paliwa, inaczej auto nie odpala albo odpala z ogromnymi problemami i ciężko jest mu się wkręcić na obroty przez kilka sekund - co najlepsze po chwili auto działa bez zarzutu i mogę jechać ( jeszcze przed przełączeniem się na gaz oczywiście ). |
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-06-26, 20:21 Re: Problemy z układem paliwowym.
|
|
|
Ravez napisał/a: | Teraz problem numer 2 - jakieś 2 miesiące temu rozerwało mi wężyk paliwowy pod maską, na długości ok. 5 cm .. dobrze, że nic się nie zapaliło. Oczywiście wymiana wężyka na nowy. Tydzień temu, rozerwało jeszcze raz wężyk, ten sam. Wymiana. Dzisiaj rano rozerwało 3 raz ten sam wężyk. |
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-06-26, 22:08
|
|
|
Masz dwa zupelnie niezwiązane ze soba problemy.
Pierwszy to pompa (kosz), drugi to cisnienie na listwie (prawdopodobnie regulator cisnienia paliwa). Najpierw wyjmik zawleczke z listwy i wyjmij regulator, moze jakis syf go blokuje przy pierwszym starcie i przez to pompa wali cisnieniem jak w sciane.
Bledy na vagu zwiazane sa z uszkodzona sonda (wszystkie) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Ravez
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 18 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-06-26, 23:26
|
|
|
Ok, ogromne dzięki za odzew. Jutro z rana sprawdzę ten regulator - "zawleczka z listy", możesz coś bliżej mi opisać gdzie ona się znajduje? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-06-27, 06:34
|
|
|
Coś mi się wydaje że problem leży w w pompie ,każda pompa vdo czy np. vemo ma zawór upustowy i jeżeli pompuje powyżej ok. 5 bar upuszcza ciśnienie w bak a nie rozwala przewody .No chyba że są w opłakanym stanie |
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2015-06-27, 08:22
|
|
|
Kolego na listwie po lewej stronie masz regulator ciśnienia i jest on zabezpieczony tkaką zawleczką |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-06-27, 08:49
|
|
|
Kolego, masz tylko jeden problem. Znajduje się w zbiorniku - pompa - przy okazji uszczelnisz kosz. |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
Ravez
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 18 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-06-27, 11:03
|
|
|
Ma ktoś może zdjęcie poglądowe o jaką zawleczkę chodzi? Rozebrałem to wszystko ale poza wężykiem półprzeźroczystym ( chyba podciśnienie? ) nic nie widzę. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-06-27, 11:38
|
|
|
od strony pasażera tył silnika
indeks.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 3223 raz(y) 5,18 KB |
|
|
|
|
|
|