Autor |
Wiadomość |
gredy
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-10-10, 10:39 [D2 95 4.2PB/LPG
] Problem z odpalaniem na zimnym
|
|
|
Witam
Posiadam moją 8 od niecałych 2 lat z okolic łodzi . Od około pół roku zaczął pojawiać się problem z odpalaniem.
Palił najpierw za 2-4 razem jak poziom paliwa spadał do rezerwy było coraz gorzej . Zacząłem tankować powyżej połowy zbiornika, przez krótki czas było ok, ale od jakiegoś czasu tankowałem na maxa i na tą chwilę auto nie chce odpalać już wcale na pb
Ratowałem się tym ,że odpalałem autko na ok 30s na gazie, gasiłem i na pb i spokojnie czekałem na przełączenie się na gaz. Po odpaleniu na Pb do momentu rozgrzania ,nie mogłem bardzo dotknąć gazu, spadały obroty i auto gasło. Jak ruszałem, to praktycznie bez gazu bardzo delikatnie przyspieszając, inaczej to dławił się i krztusił. Wczoraj sprawdzałem błędy (nie robiłem tego od kupna) pokazało to
00561 Kontrola dodawania mieszanki
01088 Kontrola dodawania mieszanki 2
16500 P0116 Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania
z tym że 00561 i 01088 Były powtórzone dwukrotnie.
Byłem przekonany iż to problem z pompą ,ale sprawdziłem ciśnienie i zonk
. Nabija do 4bar i upuszcza do 3,5 Dla pewności sprawdzałem dwoma manometrami i ten sam wynik. Więc chyba mieści się normie. Następna czynność, to odpięcie klemy i dzisiaj rano z podpiętym manometrem (czy przypadkiem na zimnym nie ma problemu z ciśnieniem)
Próba odpału i to samo. Paliwo nabija momentalnie i trzyma 3,5 bara a efektu odpalenia brak
Nadmienię że jak załapwał na pb to kopcił dość mocno
Jeśli macie jakieś pomysły ,co to jest ,piszcie. Ja spadam sprawdzić szczelności układu dolotowego, aczkolwiek zdaje sobie sprawę ,że nie w tym problem
Zastanawia mnie mocno, wpływ poziomu paliwa na odpalanie. Jaki może mieć to związek, jeśli pompa daje dobre ciśnienie |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-10, 10:41
|
|
|
A regulator ciśnienia na listwie sprawny?
Porsze poprawnie pisac tematy! |
|
|
|
|
|
|
|
gredy
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-10-10, 13:16
|
|
|
Jeśli chodzi czy nie leje paliwem z wężyka ,to tak jest ok. Chyba ze coś jeszcze może się z nim dziać ??
Rano odciąłem całkowicie gaz ,zrobiłem ok 50km na pb ,jak ostygnie zobacze czy będą jakieś zmiany.
Błędów na tą chwile żadnych nie ma. |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-10-10, 15:47
|
|
|
gredy, wymień ten nieszczęsny czujnik temperatury wody i będzie palić ...ewentualnie sprawdź oscyloskopem czy czujnik wału daje sygnały podczas próby rozruchu. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-10, 16:47
|
|
|
Ja na początek zrobił bym to:
- zakręcił butlę i pojeździł kilka dni na samej benzynie. Oczywiście dodatkowo kasowanie błędów.
- sprawdził wskazania przepływomierza
- sprawdził szczelność dolotu ( to podstawa ) od początku do końca, wszelkie gumy i obejmy.
- wymienił czujnik temperatury. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-10-10, 18:19
|
|
|
Nawet jak przepływka uwalona i dolot nieszczelny to i tak musi odpalić ...czegoś mu brakuje |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
gredy
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-10-10, 19:16
|
|
|
danishow napisał/a: | gredy, wymień ten nieszczęsny czujnik temperatury wody i będzie palić ...ewentualnie sprawdź oscyloskopem czy czujnik wału daje sygnały podczas próby rozruchu. |
Gdzie szukać tego czujnika temp wody?? Szukałem wstępnie od góry i nie mogłem za bardzo namierzyć
Hmm z oscyloskopem może byc problem, da sie w jakiś inny sposób to sprawdzic ??
Na tą chwile. Gaz zakręcony od rana. Przejechane 50km,jeszcze raz odpinałem klemy,znalazłem sparciałą odmę na prawej głowicy,ale to chyba nie jest problem z paleniem .Zobaczyłem też za tą odmą iż jest spora wtyczka na którą widocznie kapał płyn ,posprawdzałem,poczyściłem ,popsikałem ,ale efektu żadnego. Na lewej głowicy była luźna masa ,dokręciłem i też bez efektu.
Mój sprzęt do diagnozowania ,jest jakiś nie tegest, sprawdzałem bloki pomiarowe i tak jak by były pomieszane Sprawdzałem wedle tej rozpiski http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/ Choć to tyczy się lat 1999-2000 i pewności też nie mam. Wystarczy że auto postoi godzinę i już ma problemy z odpaleniem. Łapie za 2/3 razem |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-10-10, 19:36
|
|
|
gredy napisał/a: | Gdzie szukać tego czujnika tem wody?? |
Z tyłu silnika pod rurą idącą do przepustnicy. Jest pod nią metalowa rurka łącząca obie głowice i na niej jest czujnik temperatury. |
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-10, 20:24
|
|
|
danishow napisał/a: | Nawet jak przepływka uwalona i dolot nieszczelny to i tak musi odpalić ...czegoś mu brakuje |
Tak ale, jak dostaje za dużo powietrza w stosunku do podawanego paliwa odczytanego przez przepływke to nie odpali.
Zasada prosta. Dostaje się powietrze przez filtr, masę tego powietrza widzi przepływka i dostosowuje do składu mieszanki.
Natomiast jeśli będzie przerwa w dolocie, dziura to będzie miał problemy z odpaleniem. Mogła spaść guma z przepustnicy i już będzie problem, bądź się podwinąć dołem. One lubią tak robić jak się nie uważnie założy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2015-10-10, 21:04
|
|
|
No nie wiem ernest czy masz racje. Ja przy zdjętym dolocie to odpalilem mojego dziada, a jak mialem pompe paliwa uwalona to zapodalem mu "samostart w sprayu" to tez gadal. Chyba, ze moj typ tak ma.
Tutaj chlopaki odpalaja bez dolotu.
https://www.youtube.com/watch?v=WJ8NVMacuD4
Ja bym obstawial czujnik temperatury wody. |
|
|
|
|
gredy
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-10-10, 21:23
|
|
|
Nieszczelności sprawdzone,jedynie odma sparciała,tak wszystko szczelne.
Zamówię chyba ten czujnik ,koszt niewielki a nóż pomoże
Ktoś wie jaki konkretnie model tego czujnika do ABZ ?
Tutaj też jak w Vw kolory ważne ?? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-10, 21:25
|
|
|
Moja A4 odpalałać nie chciała przy zrzuconym dolocie. Na gazie odpaliła po kręceniu około 10 sec. Zgasiłem i następnie odpał na benzynie i już chodziła.
Sprawdzenie tego nic nie kosztuje. Tylko praca manualna. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-10-10, 21:51
|
|
|
gredy napisał/a: | Ktoś wie jaki konkretnie model tego czujnika do ABZ ? |
Występują dwie wersje, pierwszy wciskany z zawleczką, zielony czteropinowy o numerze 059919501A i drugi wkręcany, biały dwupinowy o numerze 035919369M. Musisz najpierw sprawdzić jaki tam masz, obstawiam ten pierwszy |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-11, 05:55
|
|
|
troszkę nie tak jak palisz to jaki ten przepływ powietrza jest ?
Bardzo mały po zapaleniu już inna sprawa |
|
|
|
|
|