Autor |
Wiadomość |
PC
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-01-06, 19:41 [S8 D2 97
] Nowe mapy wtrysku.
|
|
|
Witam
Historię opowiem od początku.
Ostatnimi czasy ( w sierpniu) powiedziałem stanowcze NIE znaczeniu podwórka przez mój bolid. Diagnoza po zdjęciu zderzaka, chłodnic i osłon rozrządu wykazała wyciek z uszczelniacza wałka rozrządu strona lewa i spod głowicy str. prawa. A jako że w sprawach aut nie chadzam na skróty to poszłooo... worek się rozwiązał.
Zdjęte obie głowice, wymiana prowadnic zaw, frezowanie gniazd, nieznaczne skracanie trzonków zaw, planowanie płytek a raczej kapturków od zaw ssących w celu uzyskania książkowych luzów, szlifowanie wałków rozrządy w miejscach styku z uszczelnieniami, o uszczelniaczach, uszczelkach i planowaniu nie wspomnę. A jako że silnik był wyjęty to i kompletne sprzęgło, wysprzęglik, taki plastik pod łapą wysprzęglika, toczenie i honowanie koła zamachowego. Przy okazji odkręcona, umyta dwuczęściowa miska olejowa, wyjęte w celu weryfikacji dwa skrajne tłoki, wymienione dwie rolki paska rozrządu (po 9tys km przebiegu hałasowały), łożysko wiskozy, dwie odmy z tyłu silnika, rolka prowadząca i pasek wieloklinowy, jeden wtryskiwacz (używany) i parę innych dupereli. Całość zalana olejem Valvoline 5W30 jak książka podaje ..ale do czego zmierzam...
Patent opisywany w starej literaturze i sprawdzony wcześniej osobiście w motocyklach i dwóch egzemplarzach mercedesów w126 - mianowicie polerowanie wszystkiego z dolotem mieszanki i wylotem spalin związanego.
Zawory jeszcze jakoś poszły wiertarką ( ok 0,5 godz sztuka) komory spalania bajka, natomiast usunięcie niedoskonałości odlewu w kanałach dolotowych i wylotowych głowic zajęło już znacznie dłużej. Kolektor ssący zrobiłem na lustro tylko tam gdzie mogłem sięgnąć, resztę przyrządem z węża ogrodniczego z papierami różnej gradacji na szmacie i paście polerskiej kończąc. Tą jakby przepustnicę wewnątrz kolektora również liznąłem nie zapominając o dorobieniu rolki odboju.
Efekty
Pierwszy rozruch po parokrotnym napełnieniu układu paliwowego praktycznie na dotyk.
Nieco inny dźwięk z wydechu wynikający moim zdaniem z mniejszych zawirowań mieszanki , po paru minutach pracy na wolnych obrotach jakaś szybsza reakcja na dodanie gazu (biorę poprawkę na to iż od jakiegoś czasu nie jeździłem). Pierwsza trasa ok 250km i czuję zdecydowaną poprawę na benzynie i dysproporcję mocy w stosunku gazu a benzyny której to wcześniej praktycznie nie czułem. Być może instalacja Prins na jednym parowniku nie wyrabia przy większej przepustowości silnika.
Nadmieniam że na żadnej hamowni jeszcze nie byłem.
Czy któryś z kolegów dostrajał mapy wtryskowe po podobnych modyfikacjach w silniku wolnossącym? Gdzie i do kogo kumatego można by się udać lub podpytać?
Aha, dolot odblokowany poprzez wkładkę K&N, wydech bez katalizatorów.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
PC
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-01-06, 21:33
|
|
|
Sprawdzałeś to u siebie? Czy któryś z kolegów już to testował? |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-01-06, 21:34
|
|
|
kazdy silnik jest inny, podobnie jak i instalacje lpg odbiegaja parametrami od siebie, a wiec auto nalezy indywidualnie dostroic u kumatego gazownika |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-01-06, 21:34
|
|
|
U siebię nie mogę bo mam Lifta - wątpie by ktoś to testował ale do odważnych świat należy
Pierwszy jest tzw standard , Drugi jest No-Speed-Limit a Trzeci jest Tuned , cokolwiek było w nim zmieniane to nie wiem . |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
PC
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-01-06, 22:23
|
|
|
Instalacja Prins korzysta podobno ze sterownika silnika, wiem że na LPG ma prawo być słabszy. Z tym kumatym gazownikiem w okolicy to może być mały problem.
Remont pochłonął sporo motogodzin z życiorysu, chciałbym jeszcze dłubnąć przy tych mapach i wynik podeprzeć wykresem z hamowni tak dla idei, nauki, potomnych i siebie oczywiście. Ale to tak na spokojnie w wolnej chwili. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-06, 22:29
|
|
|
To wystarczy dłubnac kąt zapłonu by był ostrzejszy i bedziesz miał w manualu odczuwalnie wiekszego buta. W jednej S8 pre fl taki mod dał wynik 363Koni na hamowni! |
|
|
|
|
PC
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-01-06, 22:35
|
|
|
A jak to zrobić? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-06, 22:46
|
|
|
Sam tego nie zrobisz,kumaty elektronik,jakis spec od chipowania ci to może ogarnać. Jak dobrze pamietam to chyba 4 stopnie wystarczy zmienic ale nie dam głowy teraz. WIęcej info może w piatek bo bede u jednej takiej osoby własnie tego co to robił u siebie. Efekt tego był taki że S8 latała na pb 98 i dostrojonym LPG a na pb 95 pluło błedami. |
|
|
|
|
PC
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-01-06, 23:05
|
|
|
Spoko, będę wdzięczny za info. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-08, 21:50
|
|
|
PC napisał/a: | wiem że na LPG ma prawo być słabszy. | -a właśnie że nie
tylko zabawa to już nie może być błędów montażowych które ty pewnie masz
tak jak 90% aut .
Względem mocy to wiem że brc trzyma formę
Daj foto lpg to zobaczymy czy jesteś w tych 90 czy w 10 % |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-09, 11:22
|
|
|
Słabsze to były przy instalacjach mieszalnikowych. |
|
|
|
|
|
|
|
PC
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-01-09, 16:39
|
|
|
Mówiąc że słabszy nie mam na myśli liczby oktanów, tylko wydajność parownika. Koledzy zazwyczaj mają po 2 parowniki. Wcześniej tak po przekroczeniu 6tyś obrotów silnik wchodził w tryb awaryjny (kontrolka CAT) wg mnie z braku gazu właśnie. Sporadycznie auto się kręci tak wysoko więc można z tym żyć. Zdjęcia dołączę niebawem. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-09, 18:18
|
|
|
a czujnik ciśnienia od czego jest ?
ale masz druta jak nie wyrabia się lpg to ma przejść na paliwo
brc robi to po cichemu bez wiedzy właściciela |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-09, 20:45
|
|
|
pepi napisał/a: | brc robi to po cichemu bez wiedzy właściciela |
Mam odcięcie pompy paliwa bo w manualu nie stanowi zagrożenia. I w parametrach się nic nie zmienia |
|
|
|
|
|