Autor |
Wiadomość |
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-02-01, 10:53 [D2 96 4.2PB/LPG
] Remont skrzyni
|
|
|
Potrzebuje informacji na temat remontu skrzyni. Mam drugą skrzynię Cml 4hp24a i chciałbym we własnym zakresie ją zregenerować . Skrzynia pracowała dobrze jedyne mankamenty to szarpanie przy zrzucaniu bieku z wyższych na 1 przy zwalnianiu oraz szarpanie mechanizmu różnicowego . Co jestem w stanie we własnym zakresie zrobić ? Czy nie występują w niej jakies dziwne zabezpieczenia albo potrzebne specjalne przyżądy ? Biorąc pod uwagę że przy skrzyniach automatycznych nie ruszałem nic a cała reszta mechaniki silnikowej i pojazdowej jest dla mnie dosyć prosta. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-01, 15:02
|
|
|
A szukałes na forum? Bo był temat z fotorelacja naprawy ASB. |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Mc_Abra
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mirek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 22 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 2016-02-02, 12:26
|
|
|
chicken20091986, zastanawiałem się kiedyś nad tym samym problemem
Myślałem nawet żeby kupić taką CML uszkodzoną i sobie ją zregenerować.
Skoro mechanika nie stanowi dla nas problemu, to i skrzynię powinno się dać ogarnąć.
Jak to mówią " nie święci garnki lepią", więc pewnie krok po kroku nawet laik w dziedzinie skzyń by to zrobił.
Jedyny problem, to czasami niektóre części są specyficznie spasowane, albo złożone i jak nie wiesz jak je rozbierać to może się zdarzyć, że jakaś sprężynka gdzieś wystrzeli i chu
Także rozbieraj i powodzenia, trzymam kciuki.
Najbardziej denerwuje mnie takie nasze polskie podejście: nie rusz, nie dotykaj, oddaj to specjalistom.
Bo co? Bo oni mają jakieś inne ręce?
Ok, mogą mieć więcej doświadczenia, po to właśnie jest forum, żeby ktoś ci napisał: uważaj na to, na tamto itp.
Zawsze uważam, że nikt tak dobrze nie naprawi twojego samochodu jak ty sam.
Nikomu po prostu tak na nim nie zależy jak tobie.
Także: POWODZENIA!
|
_________________ Gość when was the last time you just went for a drive? |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-02, 14:10
|
|
|
Ja proponuję sciągnąć sobie manual do naprawy ZF-a, zobaczyć ile narzędzi specjalistycznych trzeba mieć żeby taki remont zrobic prawidłowo, jak wykonywać pomiary i oceniać stan zdemontowanych części i dopiero podejmować decyzję o własnoręcznym remoncie. Ja takie manuale widziałem. Usługa rozłożenia i złożenia skrzyni już wymontowanej w midpartsie to 600-800. Bardziej bym szedl w kierunku rozwiazania zeby zawieźć im skrzynie, niech ja rozbiora i powiedza co wymienic, zamówic te czesci w ZF (a nie brac od nich bo maja kosmiczne marże na częściach zamiennych) dowieźć im części które zlecą do wymiany i poprosić o złożenie całości. Bo te 600-800 za robote to całkiem uczciwa cena biorąc pod uwagę zakres prac jaki trzeba zrobic zgodnie z manualami ZF. Wtedy za części zaplaci sie samemu, montaż i demontaż w aucie samemu i będzie wiadomo na 100% ile to moze kosztowac. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-02-02, 16:11
|
|
|
Specjalistyczne narzedzia -nie do konca prawda,owszem bywa tak ze cos bardzo trudno zrobic jednak bym nie dramatyzowal.Napewno skrzynie 4i 5 hp bez specjalistycznych narzedzi rozlozysz i zlozysz,jednak zwyklym zestwem luczy 80szt w walizce i przyslowiowy m mlotiem to tego sie nie ogarnie.Trzeba miec minimum warsztatowe.
Czy czesci sa do wymiany to w automacie widac z kilometra.
Wsumie wiem co pisze bo niejeden automat zrobilem w tym i swoj i to na codzien sie tym zawodowo nie zajmujac
I tak najgorszy temat to plyta sterujaca.tak naprawde to w niej przy naszych przebiegach trzeba by powymieniac polowe gratow a jak sie interesowalem to np w stanach sa firmy ktory wysylasz swoja i ja robia na tip top .No ale to stany.
Konwerter-tego sam nie zrobisz, o nie Ba smiem twerdzic ze polskie firmy co niby robia tez tego nie robia jak nalezy.I znow w stanach i umieja naprawic i umieja wzmocnic EH. Moj konwerter ma prawie 2 lata po regeneracji.Od ponad roku wydaje na zimno a teraz joz zaczyna na cieplo takie postukiwanie niby kijka w szprychach.Bardzo niedlugo wymieniam go na ori regeneracje ZF od michala.Wkoncu bedzie to zrobione sprzetem i w tolerancji fabrycznego producenta z uzyciem tylu nowych czesci ze chyba poza obudowa to bedzie nowy konwerter.
pozdrawiam |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-03, 17:50
|
|
|
Adam, wyobraź sobie że absolutnie wszystkie sprezyny nowe do płyty sterującej w 5hp24 plus kilka kluczowych zaworów (włączający konwerter WK-V, wyłączający konwerter WK-D, regulujący cisnienie główne HD-V, smarujący SCHM-V, ) do tego nowa uszczelka (wiadomo zmienić trzeba) kosztowały mnie po zamówieniu bezpośrednio w ZF i kursie euro na poziomie 4,5 zeta około 600 złotych (Michał Wruszak mi załatwił te części ale już sam wydłubałem ich numery z katalogów ZFa). Uwazam ze taka cena to śmiech na sali biorąc pod uwagę, że jest to około 35-36 pozycji z katalogu ZF. Wszystkie części mechatroniki według moich wyliczeń (czyli absolutnie wszystkie zawory, wszystkie sprężyny i wybierak) będą kosztować około 1700 złotych (mówie o zamówieniu bezpośrednio z ZF - zadnych kibli). W cenę nie wchodzą oczywiscie elektrozawory a tylko mechaniczne zawory pracujące w płycie.
Reasumując - jeśli skrzynię da sie złożyć i rozłożyć bez specjalistycznego sprzetu i nie jest to dla Ciebie problem, to regeneracja płyty nie będzie na bank tym problemem również. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-02-03, 19:41
|
|
|
Rozwinie mi ktoś skrót ZF ?? i ewentualnie czy ktoś posiada instrukcję do 4hp24a?? Podczas rozbierania skrzyni a mam zamiar się za to zabrać postaram się udokumentować na zdjęciach krok po kroku jak to się odbywało . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-03, 19:44
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | Rozwinie mi ktoś skrót ZF ?? |
ZF Friedrichshafen AG – niemiecki producent części motoryzacyjnych, mający siedzibę w Badenii-Wirtembergii w Niemczech. Spółka powstała 20 sierpnia 1915 roku. Jej założycielem był niemiecki hrabia Ferdinand von Zeppelin.
Czyli w skrócie Zeppelin Ferdinand-firma o bardzo konkretnych korzeniach |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-02-04, 16:17
|
|
|
U mnie taka plyte przewalic przez warsztat to zaden problem.Posiadam i mozliwosci i wiedze na jej temat.
Wraz z pomiarami sprezyn czy sie nadaja (dane Katalogowe dot. dlugosci) wraz z zmiana przed i polift w kilku sprezynach
Ale tak jak pisze.Ktos kto ma to zrobic raz dla siebie to nie zrobi tego dobrze bo trzeba wiedziec o co tu kaman.
U nas w plytach najwieksza bolaczka to i tak glowny tlok regulujacy cisnienie.Sa komplety naprawcze skladajace sie z wiekszego srednicowo tloka wraz z usprawnieniem(ogolnie to sonnax spore ma doswiadczenie w upgradzie komponentow skrzyn) oraz dodatkowo matryca do rozwiercenia plyty.Oczywiscie pomiar szczelnosci na koniec obowiazkowo .
No ale ilu sie na to chetnych znajdzie? |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-07, 22:07
|
|
|
Przejrzalem produkty sonnaxa, rzeczywiscie sa pelne kity dostępne. Niestety nie podają cen. Kupowales cos takiego? Chociaz rząd wielkosci ceny by si przydal, bo zaworek i nowa sprezyna z ZF to pewnie z 50 złotych a tutaj pewnie z 10 razy tyle minimum ? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-02-07, 22:29
|
|
|
Po co kombinować skoro body płyty zaworowej tnie bajońskie kwoty , wymienić konkretny zużyty element i zapakować zmodyfikowany zawór. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-08, 08:10
|
|
|
Krzychu, jak stracisz wymiar otworu w płycie (czyli w body, które też wieczne nie jest) to wymiana zaworu na nowy nic nie da. Trzeba kupić wtedy zestaw zaworu nadwymiarowego i powiększyć otwór w płycie żeby znów uzyskać fabryczną szczelność (zupełnie jak w przypadku szlifu cylindrów na 1 nadwymiar). Takie zestawy są właśnie w ofercie sonnaxa ale oczywiscie ceny na necie nie zobaczysz - stąd moje pytanie do Adama - może wie ile to kosztuje. Co ciekawe sonnax ma w ofercie od razu narzędzie do powiększania tego otworu, żeby zrobic to dobrze i na właściwy wymiar.
Ja oba te kluczowe zawory kupilem w ZF nowe (ten od regulacji cisnienia i ten smarujący). Zacznę od ich wymiany i sprawdzenia szczelności (sonnax dokładnie pokazuje jak tą szczelność na płycie sprawdzić dla tych zaworów). Jak będzie lipa to będę myślał dalej co z tym zrobic. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|