Autor |
Wiadomość |
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-01, 09:53 [S8 D2 02] Klimatronik cały czas grzeje
|
|
|
Witam
Temat wariującego klimatronika już się pojawiał. Mój ostatnio cały czas grzeje, za wyjątkiem ustawienia na LO. Wszystkie klapy wadają się chodzić, bloki pokazują że zawory pod maską też się zamykają i otwierają.
Dziwne są tylko dwie rzeczy :
- wskazanie czujnika temperatury zewnętrznej, wygląda że pokazuje 15 stopni więcej, czujnik wymieniony na nowy z ASO, po odłączeniu pokazuje 60 stopni, czyli wygląda jakby gdzieś było zwarcie
- czuniki w nogach pokazują sporo za mało, a ich wskazanie potrafi się dynamicznie zmienić
Ktoś posiada może schamat co gdzie jest wpięte w klimatronik, albo schemacik jak idzie kabel od czujnika zewnętrznego do kabiny?
Może jakieś inne sugestie i pomysły?
Pozdr |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-04-01, 14:28
|
|
|
dgasek, w ktorych blokach mozna sprawdzic czy zaworki dzialaja? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-01, 22:34
|
|
|
Z głowy nie pamiętam, bo na vcdsie mam podpowiedzi. Spiszę jak będę się podłączał. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-04-02, 10:27 Re: [S8 D2 02] Klimatronik cały czas grzeje
|
|
|
dgasek napisał/a: | Dziwne są tylko dwie rzeczy :
- wskazanie czujnika temperatury zewnętrznej, wygląda że pokazuje 15 stopni więcej, czujnik wymieniony na nowy z ASO, po odłączeniu pokazuje 60 stopni, czyli wygląda jakby gdzieś było zwarcie |
Po "odłączeniu" pokazuje 60°C czy po podłączeniu?
Ktoś sprawdzał kostkę czy wiązkę tego czujnika?
Jeżeli profil masz aktualny i lokalizacja "Warszawa" jest poprawna to masz do mnie blisko.
Jeżeli podejrzewasz panel klimatronika to mam taki jeden sprawny luzem więc mógłbym użyczyć na chwilę na podmianę aby porównać parametry.
dgasek napisał/a: | - czuniki w nogach pokazują sporo za mało, a ich wskazanie potrafi się dynamicznie zmienić |
Czujniki temperatury?... "w nogach"?....
Czy aby na pewno?
Na którym bloku pomiarowym je widzisz? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-04, 13:07
|
|
|
Damian , faktycznie mam do Ciebie niedaleko , ale panel nawet kupiłem drugi i w sumie zachowuje się tak samo , a więc dwa popsute tak samo .....hmm. Aczkolwiek jak masz pewność że jest dobry , to przekładka i porównanie wskazań to chwila .
No właśnie po ODŁĄCZENIU jest te +60 . Chwilę jest -40 , czyli tak jak powinno i za chwilę wskakuje +60 czyli jakby zwarcie - z tego co widzę na schemacie to wiązka od tego czujnika nie idzie do panelu klimatronika tylko gdzieś indziej, także jeszcze jej nie sprawdzałem , kostka wygląda normalnie , ale jeszcze nie mierzyłem.
Mój VCDS podpowiada mi że to czujniki w nogach : G150 i G151, chociaż teraz na schemacie widzę że to jest napisane że LEFT VENT , RIGHT VENT . Widzę to na blokach w grupie 14 albo 15. Ale jak to temperatura w kanałach to tym bardziej by się zgadzało , bo jak tam zimno to wali ogniem. Te czujniki są na wspólnej masie , może ona coś jest nie halo .
W tamtym roku jeszcze jak na zewnątrz robiło się ponad 12 to już chłodzenie działało , a teraz już praktycznie cały czas grzeje - trochę to irytujące i jakiś związek z tym czujnikiem zewnętrznym chyba ma.
"Nasi" byli w tym samochodzie , to można się spodziewać wszystkiego |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-04-05, 22:09
|
|
|
dgasek napisał/a: | Mój VCDS podpowiada mi że to czujniki w nogach : G150 i G151, chociaż teraz na schemacie widzę że to jest napisane że LEFT VENT , RIGHT VENT . Widzę to na blokach w grupie 14 albo 15. |
Dlatego o nie pytałem.
To nie są czujniki temperatury w nogach i nie są to w ogóle czujniki temperatury do jakiegokolwiek pojedynczego nawiewu.
G150 i G151 to czujniki temperatury umieszczone w zespole nawiewów zaraz za nagrzewnicami, odpowiednio dla lewej i prawej strefy klimatyzacji. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-05, 22:45
|
|
|
No to skoro tak jest to ich niska temperatura na nich by się zgadzała.
To co nam jeszcze zostaje.... Może zablokowana klapa od ciepło zimno , siłownik działa i to widać na vagu , a spadło cięgło...???
[ Dodano: 2017-05-23, 10:13 ]
Hejka
Nastało ciepło , a u mnie dalej nie działa . Dziś jadąc , temperatura ustawiona na 20.5 po obu stronach , z kratek po bokach gorące , z środkowych zimne.
Jak dam LO to daje bokami zimne ale to nie jest jakiś lód straszny.
Jak obniżam temperaturę to wentylator zaczyna pracować szybciej , czyli chce chłodzić . Magia jakaś - może ktoś wpadnie na coś twórczego.
Pozdr |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-05-23, 10:42
|
|
|
dgasek napisał/a: | Nastało ciepło , a u mnie dalej nie działa . Dziś jadąc , temperatura ustawiona na 20.5 po obu stronach , z kratek po bokach gorące , z środkowych zimne.
Jak dam LO to daje bokami zimne ale to nie jest jakiś lód straszny.
Jak obniżam temperaturę to wentylator zaczyna pracować szybciej , czyli chce chłodzić . Magia jakaś - może ktoś wpadnie na coś twórczego. |
Nic twórczego to nie będzie - jeżeli nic w stylu klapy czy elektrozaworyzawory to podejrzewam nagrzewnice.
Tylko tyle i aż tyle. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-11, 21:07
|
|
|
Hejka
Taka mała aktualizacja w problemie , ale ostatnio trochę jeździłem i ktoś może wpadnie na pomysł.
Co by się nie ustawiło z włączoną klimą , to z zawsze z kratek bocznych i nóg grzeje , z górnych i środkowych zawsze jest poprawnie.
I teraz , jak na zewnątrz jest powiedzmy 20 i nie włączymy klimy to całość mniej więcej po ustawieniu 21 będzie dawała 21 , ale jak zachcemy sobie 19 i włączymy klimę to w ciągu paru minut temperatura na G150 i G151 spadnie do 12 i z bocznych mamy ogień. Jak się klimę wyłączy to w miarę się ustabilizuje ale raczej będzie wiało cieplej. W zimę też na tych czujnikach jest niska temperatura i też wali ogniem.
Ostatni sprawdzałem wszystkie klapki i silniczki i słychać że wszystko chodzi.
Pozdr |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-09-11, 21:21
|
|
|
Pisałem to już w maju - nagrzewnice. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-12, 09:39
|
|
|
No ale co z tymi nagrzewnicami ? Przecie to wymiennik , popsuć się nie ma co
W razie czego mam cały zespół nagrzewnicy na częściach zamiennych
Pozdr |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-09-12, 11:12
|
|
|
dgasek napisał/a: | No ale co z tymi nagrzewnicami ? Przecie to wymiennik , popsuć się nie ma co |
Oczywiście że jest się co popsuć.
Pisałem już - niedrożne.
dgasek napisał/a: | W razie czego mam cały zespół nagrzewnicy na częściach zamiennych |
To wymień nagrzewnice na takie które będą w pełni drożne. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-12, 14:02
|
|
|
Tylko według mnie jakby były niedrożne to by było zimno , a tu wręcz odwrotnie , czyli coś przez nie płynie .
Pójdę jeszcze innym tropem i sprawdzę jeszcze raz te nieszczęsne elektrozawory pod maską . |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-09-12, 18:35
|
|
|
dgasek napisał/a: | Tylko według mnie jakby były niedrożne to ... |
A wg. mnie jest inaczej ale nikt ci nie broni dochodzić do tego samemu dłuższą drogą |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-12, 20:58
|
|
|
A możesz w prosty sposób wytłumaczyć czemu to może być zapchana nagrzewnica , a raczej dwie ? Widziałem gdzieś w postach że już z tym walczyłeś kiedyś , a ja nie także zakładam również że się mylę
Części to nie problem jak mówiłem , ale parę godzin na zrzucanie deski to już fajna zabawa, aczkolwiek dla normalności poświęcę weekend jak będzie trzeba . |
|
|
|
|
|