Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-15, 14:20 [D2 FL ALL
] Luz i wyciek na flanszy prawej półosi
|
|
|
Cześć. Dziś odkryłem solidny wyciek z prawej strony przy półosi. Podczas sprawdzania okolicy okazało się, że flansza wchodząca w skrzynię ma wyraźny luz promieniowy na 2-3mm. Simering dostępny chyba tylko w ASO (OE 01V409399, ZF 0734310342), ale czy jego wymiana pomoże przy takim luzie? Gdzieś czytałem, że z prawej strony ma być luz i jest to prawidłowe (z lewej jest długi wałek wewnętrzny). Numeru i sposobu wymiany łożyska, w które wchodzi flansza nie udało mi się znaleźć. Wygląda to podobnie, jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=gO6RWv9P-iY chociaż wydaje mi się, że u mnie luz jest bardziej promieniowy.
Skrzynia FBB (5HP19).
Ktoś? Coś? |
|
|
|
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-08-15, 14:40
|
|
|
Łożysko igiełkowe do wymiany. Dostaniesz w każdym sklepie z lozyskami koszt ok 30zl marki ina. Przy okazji wymień też lozyska na mechanizmie roznicowym. Ta sama robota. A uszczelniacz dostaniesz np Corteco ja taki dałem bo zf nie mogłem dostac. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-15, 15:57
|
|
|
Piszesz o łożysku 28? Ono zejdzie w całości razem z 20? Do czego jest podkładka 27?
Wydawało mi się, że jest tam niezintegrowane łożysko stożkowe, którego luz ustala się właśnie podkładką 27, ale chyba jednak jestem w błędzie...
Najgorzej, że żeby zdjąć dekiel 20, trzeba zdjąć podporę skrzyni, a żeby zdjąć podporę, to trzeba odłączyć wydech.
5HP.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1612 raz(y) 109,43 KB |
|
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-08-15, 16:46
|
|
|
Łożysko 28 to jest łożysko stożkowe to akurat zejdzie za pomocą szlifierki. Bieżnia tego łożyska siedzi w obudowie mechanizmu nr20. Podkladka nr 27 jest do regulacji luzu na mechanizmie roznicowym. Łożysko ktore ma luz jest umieszczone w mechanizmie. Jak sie tam dostaniesz to wszystko będziesz widział co i jak. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-08-15, 19:52
|
|
|
Robił coś takiego w tamtym tygodniu. Poszukaj postu na temat D3. Ta sama sprawa |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-08-15, 20:00
|
|
|
W zeszłym tygodniu zamawiałem dla siebie wszystkie potrzebne łożyska i uszczelniacze z ZF, też z uwagi na luz prawej półosi i związane z tym wibracje podczas szybszej jazdy. Koszt około 90 Euro. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-08-15, 20:13
|
|
|
Ja bym bez wyraźnego powodu łożysk stożkowych nie ruszał.
Chyba, że świadomie sprawdzając napięcie w obudowie. Po zdemontowaniu łożysk trzeba by przynajmniej w opcji minimum sprawdzić ich wysokość. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-16, 06:40
|
|
|
O ile dobrze rozumiem flansza zużywa się w miejscu pracy z uszczelniaczem? W wątku z quattroworld mierzą jeszcze grubość w miejscu, w którym wchodzi w łożysko, tylko nie bardzo rozumiem, czemu w tym miejscu miałaby się zużywać.
Ukaniu, wysokość "na płasko"? Luzu wynikającego ze zużycia bieżni nie można skasować grubszą podkładką regulacyjną? Dosunie łożysko do talerza i jednocześnie zmniejszy luz w różnicówce...
Uświadomcie mnie proszę: ile łożysk jest w końcu w przednim dyfrze? Bo po przestudiowaniu etki i elsy wychodzą mi:
- łożysko stożkowe 28 (dla prawej półosi)
- łożysko stożkowe 3 (dla lewej półosi)
- łożysko igiełkowe 7 (dodatkowe dla wałka lewej półosi)
Innych nie widzę, a z tego, co pisze marcin1983, są jeszcze dodatkowe w mechanizmie 1. |
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-08-16, 07:18
|
|
|
Krisker są 3 łożyska. Dwa stożkowe i jedno igielkowe (cały czas pisze o mojej skrzyni 4hp ale myślę że dyfry są takie same). Sama robota dość prosta ale pracochlonna. Ja to robiłem bez kanału. Dobrze jest rozkręcić wydech przy kolektorze w tedy masz dostęp do górnych śrub obudowy mechanizmu roznicowego.poduszke skrzyni odkrecisz od sanek i wyjdzie razem z obudową mechanizmu roznicowego.lozysko igiełkowe które zapewne masz do wymiany będzie widać jak tylko wyjmiesz flansze. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-08-16, 07:39
|
|
|
Proszę bardzo. Trzy łożyska potrzebne, te igiełkowe widać jak dyferencjału jest na prasie. A flansza, no cóż też się niestety zużywa bo łożysko igiełkowe bezpośrednio na flansza chodzi |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-16, 08:54
|
|
|
pb41ns napisał/a: | łożysko igiełkowe bezpośrednio na flansza chodzi |
I tego mi brakowało do wyjaśnienia zagadki. Dzięki! Czyli w etce nie ma tego łożyska.
Do wyjęcia igiełkowego trzeba wytargać różnicówkę i wypchnąć je z tyłu?
Żeby wyjąć różnicówkę trzeba odkręcać lewą półoś?
marcin1983, dzięki za informacje. |
|
|
|
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-08-16, 09:13
|
|
|
Jak zdejmiesz pokrywe to mechanizm sam wyjdzie. Łożysko igielkowe da się wyjąć bez rozbierania mechanizmu. |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-16, 09:14
|
|
|
OK, dzięki. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-08-16, 10:15
|
|
|
Sa sciagacze do takich lozysk przy plaskich powierzchniach, nawet majac tokarke mozna cos takiego machnac.. Bosza tam nie pchajcie. |
_________________
|
|
|
|
|
|