Autor |
Wiadomość |
quattross
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Sty 2018 Posty: 56 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2018-01-23, 14:36 [D3 03 3.7MPI/LPG
] Wariują obroty w trakcie jazdy
|
|
|
Witam mam problem z autem kupiłem je 2dni temu i obroty skaczą jakby lock up się nie zapinał zwłaszcza na zimnym jak się rozgrzeje jest lepiej do tego stopnia że jak oglądałem auto i byłem na przejażdżce to tego nie wyczułem . Brak błędów silnika i skrzyni
09E 323 571 konweter
09E 300 035 NX skrzynia
To jest 6hp 26 ?
Przebieg 355tysięcy do 290 tysięcy serwisowana w audi przebieg jest oryginalny.
Teraz pytanie czy wystarczy wymiana oleju czy cały konwerter do regeneracji czy po prostu oddać auto jako wada ukryta ? |
_________________ A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 |
|
|
|
|
|
|
|
maciek163
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-01-24, 01:12
|
|
|
Sprawdź na tempomacie. Prawdopodobnie konwerter, który powinien powoli dawać o sobie znać przy tym przebiegu. Przy wymianie konwertera proponuję zrobić przegląd skrzyni. Olej pewnie oryginalny, nienadajacy się już do niczego. |
|
|
|
|
|
|
|
quattross
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Sty 2018 Posty: 56 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2018-01-24, 11:52
|
|
|
Ustawić na tempomacie np 120 i sprawdzić czy falują ? W audi jest podkład tablicy teomotors automatyczne skrzynie biegów Więc nie wiem czy coś nie było robione Wymiana oleju coś pomoże czy pogorszy sprawę ? |
_________________ A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-01-24, 13:07
|
|
|
quattross, przy tym przebiegu z początku produkcji z tym silnikiem - konwerter do wymiany na bank, olej, filtr... pytanie czy na tym koniec.... (jak kosze, mechatronika i inne elementy skrzyni)
generalnie odkładają sporą ilość $$$$$
ps: kolejny kupił "okazję" |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2018-01-24, 13:38
|
|
|
quattross napisał/a: | Wymiana oleju coś pomoże czy pogorszy sprawę ? |
Nie pomoże.
panton napisał/a: | przy tym przebiegu z początku produkcji z tym silnikiem - konwerter do wymiany na bank |
Celowe postarzenie produktu. To się miało zużyć i się zużyło. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-01-24, 14:11
|
|
|
ernesto napisał/a: | Celowe postarzenie produktu. To się miało zużyć i się zużyło. |
przy tym przebiegu i latach myślę, że pewne elementy miały prawo się skończyć... |
|
|
|
|
|
|
|
quattross
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Sty 2018 Posty: 56 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2018-01-24, 22:21
|
|
|
Generalnie skrzynia nie przeciąga biegów nie szarpie płynnie zmienia biegi tylko zanim sie na grzeje falują obroty. Myślicie że oprócz konwertera oleju i filtra coś jeszcze będzie do wymiany ? bo nie wiem czy nie lepiej oddać wtedy auto. |
_________________ A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-01-24, 22:33
|
|
|
na to pytanie nikt nie odpowie... ale bądź przygotowany, że konwerter i olej to może być jeden z tematów tej skrzyni |
|
|
|
|
|
|
|
quattross
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Sty 2018 Posty: 56 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2018-01-27, 12:08
|
|
|
Koledzy kazano mi sprawdzić konwerter czy przy bucie na s się ślizgnie coś i nic sie nie ślizga czas 0-100 w granicach 7s oraz kazali jadąc 110-120 puścic gaz jeśli obroty zafalują obroty lub spadną do jałowych to do wymiany a jak nie to dobry . Co o tym sądzicie po puszczeniu gazu obroty powoli spadają czyli hamuje silnikem . |
_________________ A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-27, 12:11
|
|
|
A może znajdź mechanika co zna się na diagnostyce i ruszy dupę aby samemu sprawdzić auto? Niech wezmą furę, zrobią logi dynamicze, sprawdzą konwerter (jakkolwiek by tego nei robili) swoim profesjonalnym okiem a nie każą Ci robić i sparwdzac różne rzeczy a potem takie elementy się wypinają dupskiem mówiąc, że klient nasz pan. Sam zdiagnozował i kazał wymeinić... Chyba, że chcesz to samemu sprawdzić to nie było tematu... ale najprościej i najlepiej zrobić logi dynamiczne. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-01-27, 12:28
|
|
|
quattross, skończony konwerter objawi się odpowiednim błędem w sterowniku skrzyni |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-27, 12:32
|
|
|
panton napisał/a: | quattross, skończony konwerter objawi się odpowiednim błędem w sterowniku skrzyni |
Być może całkiem wysypany tak ale jak już słabo pracuje to można to zdiagnozować. Widać w logach dokłasdnie jakie ma problemy z e zrównaniem obrotów silnika i skrzyni i kiedy blokuje lockup |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
quattross
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Sty 2018 Posty: 56 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2018-01-27, 12:43
|
|
|
Dysponuje komputerem wiec sam sprawdzę jeśli ktoś by mi napisał w jakich blokach na co zwrócić uwagę . Olej w razie czego też sam bym zmieniał już to robiłem w 5hp19 w poprzednim aucie rozkręcić i wymyć mechatronike to z waszą pomocą dla mnie nie problem |
_________________ A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
quattross
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Sty 2018 Posty: 56 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2018-01-27, 12:52
|
|
|
Czyli obroty maja być takie same rozumiem ? jakie różnice są dopuszczalne na jakim biegu prędkości sprawdzać ? Widziałem tam coś takiego jak regulacja- otwarty -zamknięty (chyba dotyczy zaworu locku up w mechatronice ) |
_________________ A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 |
|
|
|
|
|