|
Autor |
Wiadomość |
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-26, 15:23 [S8 D2 98 LPG
] Uszkodzenie gładzi cylindra
|
|
|
Cześć,
rzadko tu piszę, ale natrafiłem na mega poważny problem.
Auto: S8 D2 4,2 PB/LPG AHC.
Wywalało mi olej z uszczelki pod głowicą, auto strasznie dymiło od 4500 tys. obr/min wzwyż. Uszczelka wymieniona, silnik szczelny, ale pojawił się olej w pierwszym prawym cylindrze, zaczął wypadać zapłon i cała historia. Rozebrałem głowice, wszystko w porządku, zajrzałem głębiej i mam poważnie uszkodzoną gładź cylindra. Stąd pewnie te dymienie.
W chwili obecnej mam nowe głowice i niezdatny do dalszej eksploatacji blok.
Czy można wykonać przeszczep bloku z innego kodu (np. AQK, AKH) i zamontować moje głowice od AHC? Czy to w ogole jest realne? Czy wszystko wraz ze skrzynią będzie śmigać?
Mam mega poważny problem i nie mam pojęcia jak go rozwiązać.
Pozdrawiam Was serdecznie. |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-01-26, 16:19
|
|
|
a nie lepiej zatulejować blok ? |
|
|
|
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-26, 16:22
|
|
|
pepi napisał/a: | a nie lepiej zatulejować blok ? |
Nie chcę rzeźbić i robić sztukaterii... |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-26, 19:16 Re: [S8 D2 4.2 AHC 1998] - Uszkodzenie gładzi cylindra
|
|
|
MeWaPKP napisał/a: | Wywalało mi olej z uszczelki pod głowicą, auto strasznie dymiło od 4500 tys. obr/min wzwyż. Uszczelka wymieniona, silnik szczelny, ale pojawił się olej w pierwszym prawym cylindrze, zaczął wypadać zapłon i cała historia. Rozebrałem głowice, wszystko w porządku, zajrzałem głębiej i mam poważnie uszkodzoną gładź cylindra. Stąd pewnie te dymienie. |
A miało być tak dobrze
Tak jak mówiłem - szkody mogą być większe niż się wydaje a wszystko zacznie wychodzić w trakcie rozbierania silnika.
Dziwię się, że po zdjęciu głowicy nikt nie zakręcił silnikiem i nie sprawdził gładzi cylindrów - wydaje mi się to wręcz obowiązkowe.
No chyba, że przy składaniu coś "nie pykło", tzn. coś komuś wpadło i dopiero wtedy ten pierwszy cylinder tak dostał.
ehhhh....
pepi napisał/a: | a nie lepiej zatulejować blok ? |
A robisz coś takiego?
Znam kilka silników od Audi tulejowanych ale chyba żadnemu, w dłuższej perspektywie czasu, nie wyszło to na zdrowie. Ale mało ich widziałem po takim zabiegu więc nie wiem. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-01-26, 21:01
|
|
|
bo może niektóre się nie rozpadły i nawet nikt o tym nie wie że takie coś ma
ja nie robię ale czasem składam podobne wynalazki |
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-26, 22:18
|
|
|
FOSS napisał/a: | A miało być tak dobrze
Tak jak mówiłem - szkody mogą być większe niż się wydaje a wszystko zacznie wychodzić w trakcie rozbierania silnika.
Dziwię się, że po zdjęciu głowicy nikt nie zakręcił silnikiem i nie sprawdził gładzi cylindrów - wydaje mi się to wręcz obowiązkowe.
No chyba, że przy składaniu coś "nie pykło", tzn. coś komuś wpadło i dopiero wtedy ten pierwszy cylinder tak dostał.
ehhhh.... |
Tak jest jak robisz coś pierwszy raz nie bardzo znając temat.
Czy taka przekładka jest do zrobienia? Czy właściwie te wszystkie motory AKH, AHC i inne się różnią? Czy ktoś kiedyś robił taką przekładkę? |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-01-26, 22:43
|
|
|
ilu ludzi wpakowało zwykły motor w ramy s8
to i dół pewnie siądzie |
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-26, 22:53
|
|
|
pepi napisał/a: | ilu ludzi wpakowało zwykły motor w ramy s8
to i dół pewnie siądzie |
Nie no ja rozumiem. Z tym, że ja bym chciał do tego dołu z innego silnika, dołożyć wszystkie graty od mojej Eski - tak aby ona dalej hulała jako 340 konny pojazd... |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-01-26, 23:17
|
|
|
Ja bym to złożył na bloku z ABZ (mowa o samym bloku, bo tłoki oczywiscie są inne). Sprawdziłbym tylko przy montażu jeszcze średnicę cylindra tylko średnicówką, bo etka podaje, że pierscienie dla silników z ESki (AHC, AKH) są o jedną setkę szersze niż dla zwykłego A8 (ABZ) -> 84,51 AHC vs 84,50 ABZ. Ja teraz remontuje AHC od zera na nowych pierscieniach i musiałęm dawać te z ABZ - niestety z powodu całkowitego braku dostępności pierscieni do AHC na rynku. Poza średnicą pierscienie ABZ/AHC są identyczne pozostałymi wymiarami i kształtem. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
MateoKrk
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2017 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-01-27, 17:02
|
|
|
Witam. Co do tulejowania bloku trzeba mieć naprawdę poleconą lub zaufaną firmę, a o taką w dzisiejszych czasach ciężko. Ostatnio slyszalem o przypadku w którym firma wykonała tulejowanie bloku, klient wszystko złożył, po odpaleniu po ok 2 h pracy silnika tuleja zaczęła spacerować po bloku Góra-dół. Co do bloku z ABZ warto pamiętać żeby go zplanowac, zaraz dojdzie wał do szlifu i robią się takie tam historie, więc albo raz a dobrze albo wcale;] pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-27, 20:10
|
|
|
MateoKrk napisał/a: | Witam. Co do tulejowania bloku trzeba mieć naprawdę poleconą lub zaufaną firmę, a o taką w dzisiejszych czasach ciężko. Ostatnio slyszalem o przypadku w którym firma wykonała tulejowanie bloku, klient wszystko złożył, po odpaleniu po ok 2 h pracy silnika tuleja zaczęła spacerować po bloku Góra-dół. Co do bloku z ABZ warto pamiętać żeby go zplanowac, zaraz dojdzie wał do szlifu i robią się takie tam historie, więc albo raz a dobrze albo wcale;] pozdrawiam. |
Spoko, znalazłem motor AHC. Ściągam - zobaczymy co będzie. |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
MateoKrk
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2017 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-01-27, 20:16
|
|
|
Z ciekawości ile pieniążków cały motor? Daje gość jakąś gwarancję? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-01-27, 23:15
|
|
|
Bugalon napisał/a: | musiałęm dawać te z ABZ - niestety z powodu całkowitego braku dostępności pierscieni do AHC na rynku | Wojtek, sprawdź pierścienie z silników BKH, AUK i BYU ...ponoć są takie same jak w AHC. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-28, 11:51
|
|
|
MateoKrk napisał/a: | Z ciekawości ile pieniążków cały motor? Daje gość jakąś gwarancję? |
Motor nie mało - 6kPLN, ale jest pisemna gwarancja. |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2018-01-28, 15:22
|
|
|
MeWaPKP, Możesz nieco odrobić straty sprzedając stary motor na części, glowice, blok, tłoki, jakieś pierdoły z osprzętu. W moim przypadku wyszło na plus, ale oczywiści po pewnym czasie.
Po założeniu nowego motoru, od razu rób pomiar kompresji. Będziesz znał mniej więcej kondycję jednostki. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|