Autor |
Wiadomość |
Tomaszek1942
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8 D3, A6 C5
Dołączył: 27 Lut 2018 Posty: 5 Skąd: Filipowice
|
Wysłany: 2018-02-27, 16:02 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Problem z paskiem wieloklinowym
|
|
|
Witam! Problem polega na tym że podczas skręcania kierownicą pasek osprzętu strasznie piszczy i szarpie, po oględzinach doszedłem do tego że pasek wydaje się za długi i tutaj mam pierwsze pytanie:
# na silniku miałem założony pasek 7PK 2621, a szukając jaki powinien być pasek na necie oraz w sklepie powiedziano mi że pasem ma mieć oznaczenie 7PK 2535, więc chciałem się dowiedzieć jaki powinien być pasek osprzętu??
co więcej patrząc na cały osprzęt jest coś dziwnego, jedna rolka (zaznaczona za zdjęciu na zielono), u mnie jest całkiem inna i tak jak by wgl nie miała rowków
Pierwsze zdjęcie to jest to poglądowe o którą rolkę mi chodzi a dwa następne to jaka rolka u mnie tam występuje.
Rozebrałem cały przód bo mam do wymiany poduszkę pod silnikiem i ciekło mi spod termostatu dlatego chce rozwiązać kilka problemów na raz.
Z góry dzięki i pozdrawiam! |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Tomaszek1942
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8 D3, A6 C5
Dołączył: 27 Lut 2018 Posty: 5 Skąd: Filipowice
|
Wysłany: 2018-02-27, 19:03
|
|
|
no właśnie ale mam też taki pasek bo kupiłem go żeby zobaczyć czy będzie pasował i jest za krótki, a jak wygląda sprawa z tym kołem pasowym? Jakie jest u ciebie?? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Tomaszek1942
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8 D3, A6 C5
Dołączył: 27 Lut 2018 Posty: 5 Skąd: Filipowice
|
Wysłany: 2018-02-28, 13:15
|
|
|
Już wiem co może być, poprzedni właściciel musiał być strasznym druciarzem, rolka którą zaznaczyłem nie jest w tym miejscu przykręcona w którym powinna być, u mnie była przykręcona na jakimś górnym mocowaniu, a znalazłem zdjęcie takiego silnika i powinna ona być przykręcona zaraz za napinaczem, znalazłem tam takie mocowanie i był tam prawdopodobnie zerwany gwint.
Będę go musiał przegwintować, ale teraz mam takie jeszcze pytanie czy mógł by mi ktoś pokazać jak wygląda tamta rolka? Jeżeli ona jest tam zamocowana to brakuje mi prawdopodobnie jakiejś tulejki
Załączam to zdjęcie ( kolorem czerwonym zaznaczyłem mocowanie na którym była przykręcona rolka u mnie, a zielonym na którym powinna być):
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-02-28, 22:45
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Pasek np: 7PK2535 - GATES
Czyli masz za długi ten pasek 2621... |
Co do zasady to nie do końca jest to prawda.
Konstrukcja silnika na przestrzeni lat była kilkukrotnie modyfikowana - m.in. właśnie w zakresie paska wielorowkowego.
W pierwszym roku produkcji stosowany był dłuższy pasek wielorowkowy 2622 (aktualnie niedostępny w zamiennikach) oraz napinacz z ciut większą rolką na długim ramieniu (aktualnie niedostępny w zamiennikach).
W późniejszych latach zmieniono konstrukcję i zastosowano krótszy pasek wielorowkowy 2535 oraz napinacz z ciut mniejszą rolką na zdecydowanie krótszym ramieniu.
Więc, co do zasady, pasek długi w połączeniu z tym "długim" napinaczem jest jak najbardziej OK.
W hurtowniach o takich niuansach nie wiedzą bo nie mają tych części w zamiennikach.
Dla jasności - poniżej obydwa napinacze razem.
Widać, że to nie jest to samo.
.
Jak jest poprawnie w samochodzie kolegi Tomaszek1942 należałoby sprawdzić.
Stosowanie długiego paska do "krótkiego" napinacza jest niewłaściwe, podobnie jak stosowanie krótkiego paska do napinacza "długiego.
Jeżeli kolega wymienia napinacz na nowy i kupuje go gdzieś w hurtowni to kupi pewnikiem napinacz "krótki", jedyny dostępny poza ASO.
Jeżeli kolega nie planuje wymieniać napinacza to powinien sprawdzić jaki on jest - pewnie ten "długi" pod długi pasek a do takiego powinien kupić ponownie pasek długi.
Tomaszek1942 napisał/a: | no właśnie ale mam też taki pasek bo kupiłem go żeby zobaczyć czy będzie pasował i jest za krótki, a jak wygląda sprawa z tym kołem pasowym? Jakie jest u ciebie?? |
Temat paska i napinacza nakreśliłem powyżej.
Jeżeli chodzi o tą rolkę to tak to powinno wyglądać.
|
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Tomaszek1942
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8 D3, A6 C5
Dołączył: 27 Lut 2018 Posty: 5 Skąd: Filipowice
|
Wysłany: 2018-03-01, 16:01
|
|
|
No właśnie u mnie powinien być krótszy pasek wiec dzięki za pomoc, problem rozwiązany |
|
|
|
|
|
|
|
maciek163
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-03-03, 21:29
|
|
|
marekp750 napisał/a: | W sumie to rzeczywiście tak jest...
Do numeru nadwozia: 4E-3-001500 jest dłuższy pasek (2620).
Później ten krótszy (2535) od nr nadwozia: 4E-3-001 501 w górę.
Mówimy oczywiście o oryginalnym osprzęcie napędu paska. |
Gdzie znajduje się numer nadwozia? Bardzo możliwe, że tez mam dłuższy pasek... |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2018-03-03, 22:08
|
|
|
Właśnie zawsze dziwiło mnie, że jest taki mały kąt opasania na alternatorze i na kole kompresora klimatyzacji. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-03-03, 22:17
|
|
|
maciek163 napisał/a: | Gdzie znajduje się numer nadwozia? |
- w systemie MMI - wystarczy kliknąć a wyświetli się na ekranie
A poza tym...
- na pasie przednim po otworzeniu pokrywy silnika - o ile ktoś nie wymieniał pasa przedniego
- na podszybiu, w okienku na dole szyby przedniej, po stronie kierowcy - nie każdy posiada
- pod prawym przednim fotelem pasażera - trwale nabity
- na wlepce w bagażniku we wnęce koła zapasowego
- w dowodzie rejestracyjnym
- w polisie ubezpieczeniowej
- w książce serwisowej na wlepce na pierwszej stronie
- w karcie pojazdu
- w innych dokumentach od samochodu które możesz posiadać |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
maciek163
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-03-04, 20:35
|
|
|
Myślałem, że mówimy o innym numerze niż VIN. U mnie jest 4E93N... Więc powinien być krótszy. Dzięki za potwierdzenie!! |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
maciek163
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-03-16, 20:36
|
|
|
U mnie na końcu 2101, więc krótkszy |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-13, 05:02
|
|
|
Witam. Może nie mam jeszcze problemu z paskiem wielorowkowym ale sprawa wydaje się być pilna. Na jego obrzeżach w kilku miejscach widać jakby obgryzienia. Czyli pasek kwalifikuje się do wymiany. Patrząc od góry na to wszystko między rolkami a wentylatorami jest dosyć mało miejsca ale czy jest go na tyle by wymienić samemu pasek (od góry lub od dołu) bez zrzucania całego przodu? Mój silnik o oznaczeniu BFM, pasek o jakim oznaczeniu powinienem być? |
|
|
|
|
|