Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-04-24, 19:25 [D2 ALL ] Wycie wspomagania
|
|
|
Witam,
szukałem w różnych tematach ale nic podobnego nie znalazłem do mojej przypadłości.
otóż miałem starą oryginalną pompę i stukającą maglownicę. Przy dodawaniu gazu, niezależnie czy jechałem czy stałem, w zakresie obrotów od 1100 - 1800 wyje, jęczy, buczy jakkolwiek to nazwać... wyje...
Wycie to nasila się z jednoczesnym kręceniem kierownicą lewo/prawi w wyżej podany zakresie obrotów. Poniżej lub powyżej jest cisza.
Ewidentnie słychać, że to pompa. Więc kupiłem na test nową z polcaru za 200zł i zmieniłem maglownicę. Wspomaganie o niebo lepsze, ale jak wyło tak wyje w tym samym zakresie, przy czym ta pompa jeszcze dodatkowo przy 1800obr chce się zarżnąć . Kolejnym minusem jest to, że słychać syczenie z magla. Kupiłem nowy zaworek z uszczelkami w ASO i syczenie jest cichsze ale słyszalne...
pytanie... co lub dlaczego tak wyje przy tych 1100-1800 ? czy ktoś miał taki objaw? w co celować ? może węże...czytałem coś o zwężce w przewodzie ze spiralą, może to ten dziad ?
Ściągnęliśmy pasek osprzętu i dodając gazu było jeszcze to wycie ale bardzo cichutko, słyszalne tylko w środku w aucie... nasuwa sie pompa wody
Ostatecznie kupiłem zregenerowaną pompę ZF od Daniego, na którą czekam. Jutro jadę do ASO po olej, ale jak po założeniu też będzie wyć to słowo daje "spale ten gruz" nie Erni ?
aha...jak się uda dziś to nagram jeszcze jak to wyje ... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2018-04-25, 09:33
|
|
|
CINEK napisał/a: | jak po założeniu też będzie wyć to słowo daje "spale ten gruz" nie Erni ? |
To dobrze, przeznaczę całą piątkę benzyny na swój.
Marcinek, ja prawdopodobnie będę w sobotę zakładał tą pompę to zobaczymy co się u mnie będzie działo. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-04-26, 08:42
|
|
|
Może wyczyścić trzeba sitko w zbiorniczku (ew cały zbiornik) |
_________________
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-04-26, 12:57
|
|
|
A pasek rozrzadu nie trze o plastikową obudowę?Czsem kolo pompy wodnej tez lubi ocierać. Znam taki przypadek gdzie wszyscy stawiali na pompe.Skoro ściągnąłes pasek osprzetu i "miauczy" to moze warto sie przyjrzeć rozrządowi. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
J@ck
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Lip 2017 Posty: 40 Skąd: Szprotawa
|
Wysłany: 2018-04-28, 20:52
|
|
|
koledzy a ja mam coś jeszcze innego. ciekła mi chłodniczka oleju, wymieniłem na nową, zmieniłem płyn na nowy i od tamtej pory na zimnym rzęzi przy kręceniu przez ok minutę a w trakcie jazdy słychać lekkie wycie, im więcej gazu tym głośniej słychać. Ja to słyszę i mnie szlak trafia zwłaszcza, że robię 800-1000 km tygodniowo. Źle odpowietrzone czy zły płyn. W motoryzacyjnym sprawdzali co ma być i taki kupiłem. FEBI w białej butelce |
_________________ A,B,B+E,C,C+E, ADR + Cysterny, HDS
Zawsze w drodze, od motocykla po ciężarówkę |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-04-28, 21:05
|
|
|
J@ck napisał/a: | W motoryzacyjnym sprawdzali co ma być i taki kupiłem. FEBI w białej butelce |
tylko i wyłącznie płyt z ASO. Nic innego.
Ja czekam na zregenerowaną pompę z ZFa...zobaczymy jak będzie. Jeśli dalej będzie jęczeć to szukam dalej |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-05-04, 09:05
|
|
|
To ja Ci opowiem swoja przygode (bardzo podobna d Twojej)
Pompa nowa ZF (prawie nowa - za ciezka kase - 2015 rok produkcji) - wyje
Magiel drugi - z 2009 roku, niewielki przebieg - wyje
Zaworek drugi (podobnie jak u Ciebie) - dalej k..wa wyło
Wymiana przewodu miedzy pompa a maglownica - dopiero nastala cisza
Tylko u mnie było tak, że po zdjeciu paska osprzetu wszystko od razu cichło. Jesli wyje Ci przy zdjeciu paska osprzetu to jest to bardzo dziwne. Zeby wyczaić co wyje najlepiej posłuzyć się drewnianym długim kijem (moze byc od szczotki). Przykładasz w rozne miejsca (z drugiej strony ucho przy kiju) i od razu zakumasz skad idzie dzwiek. Tylko pasek osprzetu do czegos takiego zdejmij co byś tym kijem w leb nie dostal jak Ci sie gdzies wkreci |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-04, 09:37
|
|
|
Dzięki Wojtek, sprawdzę te węże i dam znać... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-05-04, 09:55
|
|
|
Nie ma jak ich sprawdzic według mnie. Moj waz wygladal z zewnątrz całkiem normalnie - zadnych uszkodzeń. Być może ktoś go zagiął pod innym kątem w któryms miejscu i odgial do pozycji pierwotnej powodujac jakies zmiany w przeplywie - sam nie wiem. W kazdym razie po wymianie przedwodu jest gitara. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-05-04, 10:30
|
|
|
W MB ten wąż bywał elastyczny w rozumieniu, że się lekko rozszerzał pod wpływem ciśnienia. Robił za tłumik pulsacji ciśnienia. Nie szło go zamienić na zwykły bo wspomaganie jęczało.
Może i w Audi też ma taką funkcję? |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-05-04, 14:48
|
|
|
U nas w przewodzie zasilającym magiel (ten że spiralką) jest 2 zwężki i pomiędzy nimi taka spirala (wygląda jak rozciągnięta zawinięta wstążka) dziurkowana może długości 30cm. |
_________________
|
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-05-04, 18:54
|
|
|
u mnie co prawda nie w a8 ale w s6 c5 pomoglo dokrecenie opaski wezna wchodzacej juz na samo chlodnice ( rurke chłodnicy ) i wyczyszczenie w zbironiczku siteczka |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-04, 20:37
|
|
|
Musze te weze jakoś sprawdzić, bo dodajac gazu na 1100 obr na postoju, czuc nawet to wycie na kierownicy.. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-05-04, 22:06
|
|
|
Wychodzi, że ten wąż to przedmiot wielu patentów. Właśnie z powodu tłumienia niepożądanych hałasów powstających z pulsowania ciśnienia. Jak już wspominałem ja walczyłem z wężem w MB abo kuna zafundowała mi wymianę najpierw na zakuty a potem na nowy z ASO bo jęczało. Zdziwiłem się ale nie drążyłem sprawy.
Tu można poczytać coś na temat
https://patents.google.com/patent/US5495711
Ciekawe co powoduje uszkodzenia, co się tam życiem męczy. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-05, 19:15
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | wymianę najpierw na zakuty a potem na nowy z ASO bo jęczało |
y
Ukaniu, ile taka przyjemność w ASO kosztuje? mówimy o tym wężu ize spiralą od magla do pompy? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|