Autor |
Wiadomość |
Adrian42
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8d3
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2018 Posty: 21 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-10-03, 18:44 [D3 02 4.2MPI/LPG
] Problem z ustawieniem zbieżności tylne
|
|
|
Witam ostatnio byłem na zbieżności po wymianie kompletnego zawieszenia . zbieżność była ustawiana na hunterze 3d ,z przodu niby dobrze wyszło ale z tylne prawe koło nie dało się w ogóle dobrze ustawić zbieżności wszystkie koła dobrze wyszły oprócz tego prawego tylnego . zawieszenie z przodu było robione kompletne tylnie sprawdzane wszystko ok.mechanik który to ustawiał powiedział że auto musi być powypadkowe dlatego nie da się dobrze ustawić tej zbieżności z tyłu ale z tego co wiem to auto nie było po żadnym wypadku jest to ósemka w wersja long . miał ktoś tak z forum .Audi też na nierównej drodze niestabilne jest kołysze na boki i podskakuje na studzienkach |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Adrian42
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8d3
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2018 Posty: 21 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-10-03, 20:13
|
|
|
Z tyłu nie było robione nic przód kompletny był robiony bo tył byl sprawdzany wszystko ok było .tylko z tyłu nie da się ustawić zbieżności tylnego prawego koła jest koło całkowicie poza Skala
Ktoś może polecić kogoś kto by sobie z tym poradził ? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-10-09, 00:15
|
|
|
Adrian42 napisał/a: | Ktoś może polecić kogoś kto by sobie z tym poradził ? |
Wiem kto sobie z ustawieniem tego poradzi ale to Warszawa. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-10-09, 12:39
|
|
|
drago_o napisał/a: | Poszukaj kogoś z Hunter 3D i maszyna sama mu powie co ma robić jakby był nieogarnięty |
Adrian42 napisał/a: | ... zbieżność była ustawiana na hunterze 3d ... |
Karol, ale on był już na Hunterze i nic dobrego z tego nie wyszło - jak widać z powyższego cytatu
To, że regulacja stoi na dębowo, to wcale mnie nie zaskakuje - zaskakujące jest to, że nic z tym nie zrobiono.
Łatwiej powiedzieć że "nie da się nic zrobić" niż znaleźć przyczynę i ją usunąć.
Nawet jak nie zajmują się naprawami, wymianą wahaczy, to wystarczy przekazać klientowi czytelną informację, że geometrii nie da się wykonać poprawnie bo regulacja stoi na dębowo i jedną opcją jest szlifierka kątowa i wymiana elementów na nowe.
Sytuacja druga to taka kiedy przestawione są całe sanie czyli rama pomocnicza tylnego zawieszenia albo któryś z elementów zawieszenia jest skrzywiony (wahacz) i dlatego nie można poprawnie wykonać geometrii - ale to wciąż są rzeczy do zrobienia.
Noi sytuacja ostateczna to auto zagięte w banan czyli skrzywione na ramie.
Tu raczej nic nie da się zrobić bo mało kto podejmie się prostowania klatki przestrzennej ASF. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-10-09, 12:49
|
|
|
FOSS napisał/a: | Karol, ale on był już na Hunterze i nic dobrego z tego nie wyszło - jak widać z powyższego cytatu |
Aaa gdzieś mi umknęło to, że już był an hunterze... z całym szacunkiem ale zakład gdzie był omijałbym szerokim łukiem. Hunter to narzędzie "dla debili" co prowadzi za rączkę jak niemowlaka
No tym bardziej, że nie wiedzieli co zrobić z tym, że brakuje regulacji... no ku**a pomalować... Chyba jasne, że coś jest krzywo. Skąd biorą się tacy fachowcy |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Adrian42
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8d3
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2018 Posty: 21 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-10-11, 09:56
|
|
|
Dzisiaj jadę ustawić zbieżność do innego zakładu jak nie poradzą to wybiorę się do Warszawy
[ Dodano: 2018-10-11, 14:39 ]
Ustawiałem dzisiaj zbieżność w innym warsztacie wyszło dobrze ale mechanik coś zrobił że wyrzuciło kodowanie sterownika ABS i nie umieli tego zakodować , chciał chyba zrobić adaptację czujnika kąta skrętu g85 niewiem po co .teraz błędy to sterownik ABS nieprawidłowe kodowanie jak ten sterownik ABS zakodować ?powiedzieli że nie dadzą rady tego zakodować i za zbieżność 50zl wzięli ale co z tego jak muszę ten sterownik zakodować bo pneumatyka nie działa poprawnie utwardzila się . |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-10-11, 14:08
|
|
|
Adrian42 napisał/a: | Ustawiałem dzisiaj zbieżność w innym warsztacie wyszło dobrze ale mechanik coś zrobił że wyrzuciło kodowanie sterownika ABS i nie umieli tego zakodować , chciał chyba zrobić adaptację czujnika kąta skrętu g85 niewiem po co .teraz błędy to sterownik ABS nieprawidłowe kodowanie jak ten sterownik ABS zakodować ?powiedzieli że nie dadzą rady tego zakodować i za zbieżność 50zl wzięli ale co z tego jak muszę ten sterownik zakodować bo pneumatyka nie działa poprawnie utwardzila się . |
Ja yebie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Adrian42
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8d3
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2018 Posty: 21 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-10-11, 14:31
|
|
|
No wkur mnie miałem nic nie płacić jedno zrobili drugie popsuli nie mogli zakodować i myślę sam to zrobić ale niewiem jak się zabrać za te kodowanie |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-10-11, 14:37
|
|
|
Naprawdę można się załamać. Czy naprawdę większość zakładów jest prowadzona przez partaczy? I potem jak się nie dziwić ludziom, że boją się oddać auto do mechanika bo kij się w jakim stanie go odbiorą...
ASO, tu chyba dostęp on-line będzie potrzebny aby zakodować. ASO albo jakiś bardziej konkretny warsztat zapewne. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Adrian42
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8d3
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2018 Posty: 21 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-10-11, 15:41
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-10-11, 15:45
|
|
|
Po necie jest trochę generatorów do ABS ale ja osobiście nie słyszałem o niczym konkretnym sprawdzony. Jeśli nie miałeś robione nic z ABS jakoś to jedź do ASO. Jeśli jednak coś było robione to spróbuj uderzyć do tego kogoś. Ja jak cokolwiek robię u kogoś to wszystko zapisuje i wiem, że wielu robi podobnie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Adrian42
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8d3
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2018 Posty: 21 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-10-11, 17:43
|
|
|
ASO najbliższe Warszawa mam ale jak nie poradzę to trzeba będzie pojechać . dzwoniłem też do jednego elektryka to powiedział że pewnie program którym było robione ta kalibracja g85 wykasował pamięć sterownika i raczej z nim nie da się nic zrobić .ale mowil że jakbym miał drugi sterownik ABS to bez problemu jego zakoduje ale jak się okaże że zepsuli sterownik to wkur.... się mocno i tego im tak nie odpuszczę. |
|
|
|
|
|