Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D3 08 ] Tarcze Ceramiczno-węglowe  
Autor Wiadomość
Dzikus 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Remi
Jeżdzę: audi
Wiek: 44
Dołączył: 09 Kwi 2020
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-11, 09:16   [S8 D3 08 ] Tarcze Ceramiczno-węglowe

WItam

Powiedzcie mi tarcze ceramiczne z założenia są dużo trwalsze niż zwykłe, jednak wie ktoś z Was po jakim czasie mogą takie tarcze być do wymiany? czy stan takich tarcz sprawdza się w taki sam sposób jak tarcze standardowe?? po grubosci? ile kilometrów powinny wytrzymać przy normalnej codziennej jeździe? i jaki jest koszt takich tarcz i klocków?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-04-11, 09:31   

Mają nie mieć pęknięć i nie być za cienkie.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-04-11, 11:06   

Zależy od stylu jazdy. Ale w D3 średnio widziałem wymiany już po 150k km (czyli teoretycznie polowe tego co obiecywał producent), a zdarzały się także wymiany jeszcze na gwarancji (ale głównie z powodu uszkodzeń mechanicznych).
Koszt ? Przewyższa aktualnie cenę samochodu, który chcesz kupić.
_________________
Black Cars Matters
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-04-11, 11:22   

Są zamienniki, ale mimo wszystko 3k € netto za przód
https://car-performance.pl/produkt/audi-s8-d3-tarcze-ceramiczne-przod-380mm-s-n-4e0615301af-4e0615302g/
_________________
Four rings to rule them all
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2020-04-11, 13:53   

100-300k zależy od stylu jazdy.
Cena nowych więcej niż przedmiotowe auto....
 
 
Dzikus 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Remi
Jeżdzę: audi
Wiek: 44
Dołączył: 09 Kwi 2020
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-11, 14:09   

<boisie> grubo... spodziewałem sie 5 cyfrowej kwoty ale z "1" z przodu ale spodziewałem sie też że 300tys to raczej wciągną nosem...

[ Dodano: 2020-04-12, 20:52 ]
czy wie ktoś jakiej grubości są tarcze ceramiczne?? średnica to 380mm ale o grubości nic nie znalazłem... jakby nie patrzeć chciałbym to zmierzyć przed zakupem i upewnić się że jeszcze sie nadadzą... czy producent przewiduje jakąś minimalną grubość przy której należy je wymienić?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-04-12, 19:59   

38mm
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-04-13, 06:48   

Min grubość dla tarczy ceramicznej to: 37.5 mm. Nowa ma: 38 mm.

Fachowo tarcze ceramiczne sprawdza się: mierząc jej masę (7416 g - przód) i ile ubyło.

Przednie max ubytku: 200 g.
Tył: 120 g.

Pęknięcia tarczy dyskwalifikują ją z użytku.
Duże bicie tarczy... często spotykane w ceramice. Powód zazwyczaj pokrzywione piasty.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Dzikus 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Remi
Jeżdzę: audi
Wiek: 44
Dołączył: 09 Kwi 2020
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-13, 22:13   

czyli żeby sprawdzić ceramike nie wystaczy zmierzyć jej grubosć... najważniejsze żeby nie było pękniec i podczas hamowania żeby nie biło... <okok> super dzieki
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2020-04-14, 10:04   

Pękają niestety na potęgę...
we wszystkich Porsche BMW itd.
Generalnie 90% osób które wybiera takie hamulce nie wykorzystuje ich potencjału w tym tkwi problem.
Chęć pokazania mam ceramikę za 40K <bezradny>
 
 
Dzikus 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Remi
Jeżdzę: audi
Wiek: 44
Dołączył: 09 Kwi 2020
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-15, 02:52   

nie wiem czy chęć pokazania się akurat... mi jest to obojętne tak naprawdę ale z reguły te sztuki z ceramiką są też najlepiej wyposażone a na tym akurat mi bardzo zależy.. tak więc siłą rzeczy pewnie będę miał ceramikę czy mi się to podoba czy nie
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2020-04-15, 07:05   

Dzikus napisał/a:
z reguły te sztuki z ceramiką są też najlepiej wyposażone


W klasie lux to nie ma żadnego znaczenia,praktycznie każde auto jest konfigurowane przez kupującego, no chyba że idziesz tropem jak zapłacił za ceramikę to inne rzeczy też kupił.
 
 
Dzikus 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Remi
Jeżdzę: audi
Wiek: 44
Dołączył: 09 Kwi 2020
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-15, 15:52   

no dlatego napisałem że z reguły tak jest... skoro wywalił kase na ceramike to wielce prawdopodobne jest i to że ma deche w skórze czy masaże w fotelach..... po prostu oglądam każdy egzemplarz nie zależnie czy ma ceramikę czy nie...ale oglądając te maszyny zauważyłem taką zależność.
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 470
Skąd: Skawina
Wysłany: 2020-08-31, 18:35   

Witam

Co raz częściej pojawiają się kpl w niezłym stanie i się tak zastanawiam czy ceramika czy 6 tłok.Muszę poprawić hamulec bo ten oryginalny słaaaabyyy.
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-08-31, 21:28   

orkaskawina napisał/a:
Co raz częściej pojawiają się kpl w niezłym stanie i się tak zastanawiam czy ceramika czy 6 tłok.Muszę poprawić hamulec bo ten oryginalny słaaaabyyy.

Zależy czego po nich oczekujesz, jaki jest cel tej modyfikacji a także jaki masz budżet na ich zakup i późniejszy serwis.

Zaczynając może przewrotnie od końca to moim zdaniem, jeżeli kasa się nie liczy, to fabryczny zestaw ceramiki na przód i tył spełni chyba wszystkie wymagania :)

Ale...
Jeżeli liczysz pieniądze a budżet nie jest z gumy to, moim zdaniem, można mieć efektywnie i efektownie za mniejsze pieniądze, pozostając przy tarczach stalowych.
Ponieważ masz W12 więc w twoim przypadku dużo nie potrzeba... wystarczy zmienić przednie zaciski na 6-tłoczkowe Brembo i dodać ewentualnie kierownice powietrza dla lepszego chłodzenia i na pewno odczujesz różnicę na plus.

Na zestawie przód zaciski 6-tłoczkowe + tarcze 385mm + kierownice powietrza oraz tył fabryczny zacisk na tarczy 335mm jeżdżę któryś rok z rzędu.
Testowałem to razy ileś na torze, na szybkich przejazdach autostradowych oraz wielu nocnych spotach i nie udało mi się tego zestawu zajeździć. Nigdy ich nie spaliłem i nigdy tarcz nie pokrzywiłem.
Jak dla mnie jest to zestaw idealny bo ma w sobie spore możliwości i jednocześnie jest relatywnie tani w serwisowaniu a na zimę można wrzucić koła 19".

Jeżeli chcesz lepiej to na przód można wrzucić zaciski 6-tłoczkowe + tarcze 400mm.
Na tym zestawie również jeździłem i zapewniam, że do normalnej jazdy jak i szybkiej wariackiej autostradowej na pewno będzie wystarczający a tak duże tarcze z tak dużym zaciskiem robią wrażenie.

Jeżeli chciałbyś bardziej efektywnie, coś obok czego nie można przejść obojętnie, to na tył można wrzucić zestaw na dwóch zaciskach a całość, przód i tył, dać w jakimś rzucającym się w oczy lakierze i na pewno będzie robiło robotę :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.