Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju  
Autor Wiadomość
artek 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Chełm/lubelskie
Wysłany: 2010-12-18, 15:27   [S8 D2 98 LPG ] Zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju

zaświeca się ale dopiero gdy silnik ma ok 70 st. i przy wuższych obrotach. Nieraz po chwili gaśnie , nieraz świeci się aż wyłącze silnik. czujnik dobry, ciśnienie na wolnych obrotach 0,5 na wyższych do 6 na gorącym silniku (90 st.) zmierzone mechanicznie. olej dopiero zalany 10w40. Czy za kontrolke ciśnienia oleju odpowiadają jeszcze jakieś inne czujniki?



artek, poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-12-18, 19:57   

Może jakaś wtyczka nie łączy ?
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
artek 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Chełm/lubelskie
Wysłany: 2010-12-18, 20:15   

jak podłączony jest zegar zamiast czujnika oleju to to samo sie dzieje, jestem pewien na 100% że silnik jest ok. bo mechanik go dzisiaj molestował ze dwie godziny. Gdyby nie było smarowania to by najpierw było słychać zawory a potem pewnie jakiś by wylazł albo by zastukało tak jak w poprzednim silniku( panewka na korbowodzie)
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-12-18, 23:18   

Nie chcę Cię martwić, ale mi też ostatnio zaświecała się ta kontrolka, oleju nie brakowało, zawory nie klekotały, więc podejrzewaliśmy czujnik. Przejeździłem tak spokojnie dwa dni, do czasu kiedy przycisnąłem dwie stówki pod górę obciążając silnik. Zatarł się na panewkach. Podczas poszukiwań "nowego", od handlarza dowiedziałem się, że niestety to jest wada fabryczna. Coś z kanałami doprowadzającymi olej na panewki. Dotyczy na pewno silników AQH w S8. Mówił, że odbiera po kilka telefonów w miesiącu od ludzi, którym padły w ten sposób silniki.
Zobacz tu http://www.a8team.pl/topi...m?highlight=aqh, ktoś miał już podobny problem.
W silnikach AVP zostało to poprawione.
 
 
artek 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Chełm/lubelskie
Wysłany: 2010-12-19, 11:14   

AQH i AVP to te 5-cio zaworowe. Ja wcześniej miałem silnik AKH a teraz AHC 4-ro zaworowe, ale niewiem czy dół silnika się czymś różni. Sprawdzałem wał i panewki ze zwykłej A8 ABZ i to samo co S8 AKH
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-12-19, 23:30   

może byc tak, że kanały doprowadzajace olej zbyt cienkie i jak mineralnym olejem zalane to może z czasem nie wyrabiać smarowanie. Ciśnienie na czujniku to inna sprawa, może być super wysokie a smarowania nie będzie bo czujnik jest na początku obiegu oleju, gdyby był na końcu drogi olejowej to wówczas można by się nim sugerować (dlatego nie ma go w nowych autach bo wprowadza w bład nieświadomego użytkownika)
co do świecenia to bardzo możliwe zwarcie (przetarty lub zgnity kabel)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-12-20, 20:58   

colln napisał/a:
może byc tak, że kanały doprowadzajace olej zbyt cienkie i jak mineralnym olejem zalane to...

Kolego Colln, bardzo Cię proszę...
 
 
artek 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Chełm/lubelskie
Wysłany: 2010-12-21, 12:31   

Koledzy wszystko już gra. Przyczyna? Alternator normalnie ładował ale przy wyższych obrotach dawał jakiś impuls do komputera i zaświecała się kontrolka oleju. Alternator drugi ze swoich zasobów i cacy. Olej, woda i ładowanie są na tym samym obwodzie.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-12-21, 12:41   

apg napisał/a:
bardzo Cię proszę...


wystarczy przeanalizować schemat rozprowadzenia oleju i można samemu wnioski wyciągnąć, np dlaczego po zalaniu 0W30 jest niższe cisnienie na wskaźniku niż przy 15W40 :-)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-12-21, 22:38   

... Colln, nie wiem kto leje do S8 olej mineralny? :/
ja w każdym razie używam syntetyka

...a skoro już o tym mowa, to może warto zrobić mały sondaż, jak z paliwem?
Kto na jakim oleju jeździ?
1. Mineralny.
2. Półsyntetyk.
3. Syntetyk.
i do tego krótki wpisik jaki olej i jaki motor, oczywiście bez wdawania się w dyskusje o wyższości "lepszego" nad "dobrym"
Nie wiem jak się zakłada takie wątki. Może ktoś umie i wrzuci gdzieś obok tego z paliwem.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-12-22, 00:27   

apg napisał/a:
nie wiem kto leje do S8 olej mineralny


oj właśnie było także na forum, bo wiele z tych aut ma apetyt na olej i wcale się nie dziwię że zamiast po 45/litr leje ktoś olej po 15-20/litr a wiele razy także widziałem przypadki gdy taki ktoś tak sobie dolewał i dolewał... uzważał że ma w sumie całkiem świeży olej (bo tak sobie dolewa) a potrafiło sie to skończyć zalepieniem smoka i żarzenie kontrolki załatwione (gość już szukał drugiego silnika) bo uznał, ze ten już sie skończył a wystarczyło umyć wypłukać , nalać syntetyka i motor bryka dalej :-)
 
 
artek 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Chełm/lubelskie
Wysłany: 2011-07-19, 18:12   

Witam.pół roku i znowu to samo , co sie dzieje z tymi alternatorami ? Miał ktoś kiedyś taki problem?
 
 
lunizS8 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 &W211
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 85
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-07-19, 20:48   

kolego colln a nie jest tak, ze po eksploatacji silnika na mineralnym błędem jest nalać przy zmianie syntetyk?

p.s. ja jeżdżę na półsyntetyku gdyż poprzedni właściciel tez jeździł wiec nie chciałem przekombinować, ale chętnie bym zalał full syn. Nie będzie problemu?
_________________
Sweet Child O'Mine

http://www.youtube.com/us...u/0/GLYBf0p0fZY

http://www.youtube.com/wa...feature=feedwll
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-19, 21:40   

A podobno 4,2 sa takie bezawaryjne a tu sie okazuje ze sie zacieraja :D

BTW sonadz oleju bedzie niemiarodajny bo ja zalewam swojego turbognojka millersem 5w40 ktory jest klasyfikowany przez millersa jako polsyntetyk. Gdyby wyprodukowal go castrol to bylby to syntetyk. No i teraz jak sklasyfikowac oleje, wedlug tego co wymodzil producent na opakowaniu czy wg np klasy 15w40, 10w40, 5w40, 5w30?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
artek 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Chełm/lubelskie
Wysłany: 2011-07-28, 20:42   

wybaczcie ale nie pytałem jaki olej naj do S8, alternator zrobiłem a dalej to samo , zaświeca sie ciśnienie oleju. ciśnienie jest bo cały czas śmigam tylko mnie denerwuje ta kontrolka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.