Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Zmiana kodowania w skrzyni  
Autor Wiadomość
dariuszmuzyka 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-09-07, 09:27   [D2 ALL ] Zmiana kodowania w skrzyni

Witam. Mam maly problemik z błędami w skrzyni, wyskakuje mi błąd że nie może zaladować info z ecu, auto działa ok ale wolal bym mieć tam czysto. Kodowanie mam 00000 i ktoś mi powiedzał że to dlatego mam te błędy i musze zmienic na 00002 jako na automat ale w mojej pełnej wersji vag-a nie mogę zmienić kodowania w skrzyni ale w zegarach bez problemu, wiecie o co chodzi ? jak to zmienić? pozdrawiam
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2011-09-07, 11:40   

Kolego zapoznaj się dokładnie z tym artykułem

http://www.audipages.com/...ansmission.html

Sterownik nie przyjmuje 00000, bo jest to "invalid code". U mnie fabrycznie jest 00001 i w tej opcji jak dla mnie auto jeździ najlepiej, choć ty możesz mieć inną skrzynię i tak nie będzie.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2011-09-07, 20:33   

Koledzy zainteresowało mnie to o czym piszecie. Zmęczyłem troszkę moim łamanym angielskim stronkę
artekk napisał/a:
http://www.audipages.com/...ansmission.html
no i postanowiłem przetestować różnice w praktyce. No i odczytałem u siebie i mam software coding: 00101 a myślałem ze bedzie końcówka 11 albo 12 no i zgupiałem. Myślicie że mogę sobie to przestawić i nie bedzie problemów?

[ Dodano: 2011-09-08, 21:19 ]
No i tak mnie kusiło że w końcu przestawiłem te cyferki, skrzynia w tryb awaryjny wskakiwała. Kombinowałem z różnymi cyframi aż wklikałem sobie 00111, autko śmiga identycznie, żadnej różnicy nie wyczuwam.
Jak chciałem wrócić do 00101 to się zdziwiłem, nie mogę zmienić, cały czas po zapisaniu wskakuje 00111 :-/
Tak jak pisałem jest ok, ale jednak chciałbym wrócić do tego co było, jak to zrobić ?
 
 
dariuszmuzyka 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-09-09, 19:35   

artekk u mnie vag wyświetla 00000 i nie mogę zmienić tego na nic :( zmienił bym na 00001 ale nie zapisuje. W silniku tez mogłem zmienić a teraz już nie, tylko w zegarach mogę zmienić kodowanie :/ ocb?
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-01-17, 17:16   

Podłącze się pod temat. Otóż mam w swojej a8 skrzynie 4hp24 kodowanie miałem 00000 teraz mam 00012 auto czuć że stara się trzymać agresywny styl jazdy. Auto wyżej podciąga biegi przy mocniejszym wciskaniu gazu. Przy delikatnej jeździe zmienia biegi przy ok 1500obr Gdy hamuje silnikiem biegi zrzucane są na niższe przy wyższych obrotach tak oby auto było w pełni gotowe do ponownego przyśpieszania. Czy ktoś ma ustawione identyczne kodowanie?
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-17, 20:00   

karol208, Wywołałeś mnie do tablicy z tym kodowaniem. Zmieniłem na 12 i faktycznie skrzynka nieco inaczej się zachowuje. Można jechać albo spokojnie albo na sportowo i w sumie taki efekt jest lepszy niż standard.
No ale przekulałem się po zmianie z 10km więc jeszcze polatam w tygodniu to sie okaże.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-01-17, 21:16   

Ja na razie minusów nie zauważyłem
Kodowanie wg tego
Coding

000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
000x?: Transmission Mode
0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)
1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)
2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)
Common Settings:

00000 = Factory Mode
00011 = Econonmy/Touring Mode
00012 = Sport Mode
_________________

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-01-17, 21:24   

Kurka, ciekawy temat ...jutro lecę do warsztatu kodować <amasz>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-01-17, 21:32   

danishow napisał/a:
Kurka, ciekawy temat ...jutro lecę do warsztatu kodować <amasz>

u ciebie jest inne kodowanie, chyba nie masz multitronika tylko tiptronic <jezu>
multi chyba do 200KM są montowane

Coding 01v 5hp19

Non-DBW (Drive-by-Wire) Cars:

00000 = Standard (DSP active)
00010 = Standard (DSP inactive)


DBW (Drive-by-Wire) Cars:

0?xxx: Tiptronic Installation
0 = Tiptronic Buttons/Paddles not installed
1 = Tiptronic Buttons (shifter +/- switch) and/or Paddles installed
0x?xx: Tiptronic Strategy
0 = Old Strategy (Shifts to first Gear when braked to Standstill)
1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down)
0xx?x: Dynamic Shift Program (DSP)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
0xxx?: Region/Powertrain
1 = All-Wheel-Drive (Rest of World)
2 = All-Wheel-Drive (North American Region)
3 = Front-Wheel-Drive (Rest of World)
4 = Front-Wheel-Drive (North American Region)
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-17, 21:52   

karol208, Jak wspomniałem przekulałem sie ledwie wkoło miasta więc mało ale w tygodniu normalne zycie wykaże. Jesli bedzie tak jak czuc na wstepie to bedzie lepiej bo uprzednio szczerze muła czesto czułem.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-01-17, 22:05   

Apophis napisał/a:
uprzednio szczerze muła czesto czułem.

Bez obrazy ale auto nauczyło się twojego stylu jazdy to nie wina auta. Teraz uczenie masz wyłaczone więc jedzie na wpisanym programie sport. Z tego co wyczytałem sport zmniejsza uslizg na tarczkach a co z tym idzie dłuższe ich zycie ale znów napęd dostaje po tyłku bo bardziej stuknięcia będzie przenosił.
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-17, 22:22   

Ponoc te 4 biegowe sie nie ucza tak ale na audipages.com wyczytałem że sie kazda uczy. I bardzo mozliwe że sie nauczyła muła bo czesto tak jeźdzę. SIe okaże jak to bedzie,niekulturalna praca 4hp jakos nie rzuciła mi się w odczucie ale zobaczymy jak sie lepiej rozgrzeje.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-01-17, 22:33   

karol208 napisał/a:
chyba nie masz multitronika tylko tiptronic
Tak, mam Tiptronic ...zapomniałem zmienić <tjaa> . Jutro sprawdzę jakie "podpowiedzi" wyrzuca VCDS i dam znać.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-01-18, 16:12   

karol208, u mnie dokładnie tak jak piszesz ...było 00001, przekodowałem to na 01101. Jest znacząco odczuwalna różnica przy ruszaniu ...również pierwszy bieg ciągnie wyżej. Jestem zadowolony <hura>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-18, 21:51   

A jak jest podczas dojeżdżania do skrzyżowania np ? Redukuje przy około 1100 obr/min czy robi to wyżej ?
Na na swojej zauważyłem że jak mam muła to podczas zmiany biegu z 3 na 2 lubi szarpnąć. Natomiast w momencie kiedy przejdzie na tryb sport nie ma tego objawu.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.