Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB ] Manual zamiast automat? Skrzynia C4 S6 42V8  
Autor Wiadomość
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-01-15, 18:17   [D2 94 4.2PB ] Manual zamiast automat? Skrzynia C4 S6 42V8

Witam wszystkich i proszę o opinie w w tym temacie.
Zacznę od tego że: mam a8 4.2 i w sumie czekam aż automat padnie bo już kuleje. Miałem wymienić filtr w skrzyni i olej ale mechanik nie dał mi gwarancji że wszystko będzie dobrze bo olej w skrzyni jest mocno przepracowany. przeszukałem forum i doszedłem do wniosku że to bez sensu inwestować w mój automat bo i tak padnie a regeneracja około 4000zł. Więc zacząłem szukać manualnej skrzyni i tu jest problem bo w A8 4.2 nie było. A natomiast skrzynia z S8 jest trudno dostępna i droga a nie wspominam że będę potrzebował jeszcze koło zamachowe,sprzęgło kompletne, mieszek do zmiany biegów, pedała i ten tłoczek do sprzęgła. (prawdopodobnie jeszcze półosie i tylny wał) Więc te wszystkie części z S8 to majątek!

I przez przypadek wpadłem na audi 100 S6 wersja C4 z silnikiem V8 4.2 284km. który wyglądowo jest bardzo podobny i manualną skrzynią 6biegów. Znalazłem taką rozbitą i zadzwoniłem do właściciela, po dłuższej rozmowie jak sobie sam wyćągnę części to za to co potrzebuje zapłacę 3500zł.

Teraz mam pytania do was:
czy skrzynia będzie pasować?
czy będzie bardzo dużo problemów z zamontowaniem?
czy będzie problem z elektroniką( prędkościomierz, tempomat, wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki)
A8 jest na 17 235 55 a S6 na 16 225 50 różnica w średnicach kół może być problemem
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-15, 19:04   

skrzynia spasi, tylko bedziesz mial problem z kolem zamachowym, poniewaz w A8 jest czujnik zczytujacy obroty 60-2, a w starym 4.2 z S6 sa dwa czujniki, trzeba przerabiac takie kolo zamachowe. Do tego nie wiem czy spasuja pedaly i poloski
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-01-15, 19:13   

mam wlasnie taki zestaw zdemontowany z s8 d2 manual
skrzynia ma inny kod ,ale z zewnatrz wyglada bardzo podobnie
ale....
przygotuj sobie jeszcze min 2000-2500 na skompletowanie reszty czesci od s8
przewody chlodzenia oleju w tej skrzyni z s4 juz widze ze sa inne niz w s8
moim zdaniem lepiej wyjdzie dolozyc i kupic/upolowac ori zestaw od s8
bedzie bez rzeźbienia
a i pamietaj ze te skrzynie czesto są bardzo zmeczone,a ich remont tez do najtanszych nie nalezy
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-01-15, 20:32   

Według mnie to tylko ma sens jeśli masz dosyć jazdy automatem i chcesz manual. Ze względów ekonomicznych to nie ma najmniejszego sensu. Według mnie za tą skrzynię z tego rozbitka to trochę drogo. Ja osobiście jestem przeciwny przeszczepianiu bo nie wszystko można przewidzieć co przy takim zabiegu się urodzi i czy później też nie będzie jakiś problemów. Dodatkowo kupisz skrzynię która już parę kilometrów ma za sobą. Manualne skrzynie też nie są wieczne...
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-01-15, 21:22   

dobrze Sylwek pisze
jesli chcesz to zrobić bo wydaje Ci sie ze wyjdzie taniej niz naprawa/wymiana automatu to jestes w błedzie
sprawdz sobie ile kosztuje sprzegło do manuala s8 ;-)
i naprawa 2 biegu ,który to w wiekszosci jest na wykonczeniu

a i zeby nie było
ja nie oferuje na sprzedaż tego zestawu z s8 o którym wspomniałem ze mam :-P
 
 
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-01-17, 17:55   

Zorientowałem się i wychodzi że wcale tanio nie będzie.
Czyli niewypał.

Dziękuje za porady!!
 
 
igor.ostrowski 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 259
Skąd: Łódz
Wysłany: 2016-12-18, 15:05   

Podepnę się pod temat, planuje przekładkę na manual, do abz 95r jaki zamach ze sprzęgłem jest mi potrzebny ? Dzieki za odp. Czy coś innego niż od s8 manual podejdzie ?
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-12-18, 21:08   

igor.ostrowski napisał/a:
Podepnę się pod temat, planuje przekładkę na manual, do abz 95r jaki zamach ze sprzęgłem jest mi potrzebny ? Dzieki za odp. Czy coś innego niż od s8 manual podejdzie ?

Nie wszystkie elementy musisz szukać od S8, można szukać od 2.5 TDI lub 2.8 V6 w manualu - łatwiej znaleźć takie auto niż S8 w manualu.
W linku do aukcji - pedaliera, a w opisie reklama pomocy przy "deautomatyzacji" auta:
http://allegro.pl/pedaly-...6623665519.html
_________________

 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-12-18, 21:13   

Te pedały z aukcji nie są oczywiscie na sprzedaż - oferta polega na odesłaniu swojego kompletu a ta firma zajmię się ich profesjonalną przeróbką
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2016-12-19, 10:21   

rozmawiałem z facetem z tego ogłoszenia i podejmuje się przeróbki na manual i nawet odkupi twoją starą skrzynie za jakieś grosze ;) mi powiedział około 5tys
_________________

 
 
wisnia1988 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 01 Kwi 2017
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-01, 22:16   

A ja chciałem podpiąć się pod temat. Jeżdżę S8 przed liftem w automacie, mam zdecydowanie dość automatu to raz a dwa wymyśliłem sobie taką pracę dyplomową że silnik z mojego samochodu wyposażę w doładowanie, więc zmiana skrzyni jest konieczna bo automat prawdopodobnie się rozsypie. Wpadłem na pomysł zastosowania skrzyni od modelu 2.8 quattro oczywiście z mieszkiem, pedalierą, wybierakiem, dyfrem i tak dalej (skoro w 80'kach na te skrzynie zakładają ABZ'ty to zdecydowanie pasuje ona do silnika). Sprzęgło na zamówienie koło zamachowe prawdopodobnie od s4 b5. Trapi mnie jednak co innego. Komputer, chciałbym się dowiedzieć jak duży problem jest z ogarnięciem tego tak aby nie paliły się żadne kontrolki od automatu, żeby działały systemy kontroli trakcji. Kolejne pytanie to czy wyświetlacz centralny trzeba wymienić czy da się go tak zaprogramować by nie wyświetlał informacji z automatu. Zaznaczę że chciałbym przeczytać odpowiedzi wnoszące coś do dyskusji a nie wypowiedzi typu fajny pomysł/zły pomysł. :)
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-01, 23:19   

Skrzynia to z jakiego 2.8. 12v czy 30v?

Powtórzę się, ale co tam. Masz S8, więc kwestia seryjnego komputera nie stanowi żadnego problemu (piszę tu o niedoładowanym silniku, w przypadku doładowania pewnie będzie konieczna jakaś świnka) - wrzucasz do obecnego sterownika wsad od S8 manual, kodujesz pod posiadane wyposażenie (ESP i te sprawy) i wszystko śmiga jak z fabryki.
Koło zamachowe z S4 B5 nie podejdzie. Potrzebujesz zamach na 10 śrub.
FIS jest ten sam czy to manual czy automat. Odpinasz sterownik automatu z wiązki i biegi z wyświetlacza znikają.

P.S. Tematów o tym jest na forum multum, poszukaj ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
wisnia1988 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 01 Kwi 2017
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-02, 18:20   

o i o takie odpowiedzi chodzi, zasadniczo jak o tym powiedziałeś o czym powiedziałeś już szukać nie muszę - wystarczy że znajdę wsad z s8 manuala i będzie git. Teraz muszę się dopytać właściciela 80'tki jaką ma skrzynię, ale stawiam że 12v bo takie były w 80'tkach. jakbyś mógł mi podrzucić pomysł na zamach to byłbym wdzięczny, widzę że ogarniasz temat :) . Z góry dzięki
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-02, 19:01   

http://www.a8team.pl/s8-d...manual&start=15
http://www.racingforum.pl...showtopic=55837
http://www.racingforum.pl...dpost&p=1158035
_________________
Four rings to rule them all
 
 
izuniaizus 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Iza
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączyła: 02 Cze 2016
Posty: 1
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-09-04, 17:22   

To teraz ja się podepnę.
Jestem już po przekładce samochód toczy się ale powyżej 2 tys obrotów wchodzi w tryb awaryjny (to dlatego że ze sterownikiem nie było jeszcze nic robione) żeby przeprogramować sterownik potrzebny jest kod znaleźliśmy jakiś w necie ale albo nie działa albo nie chce się zapisać czy ktoś robił coś takiego, zna kod który będzie pasować i może pomóc?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.