Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] demontaż nagrzewnic klimatronika  
Autor Wiadomość
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2012-01-31, 08:30   [D2 98 4.2PB/LPG ] demontaż nagrzewnic klimatronika

czy demontował ktoś może nagrzewnice? Mam problem z ogrzewaniem, od strony pasażera grzeje aż miło, a od kierowcy już tak miło nie jest,prosze o pomoc :/
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-01-31, 10:35   

Według mnie to nie problem z nagrzewnicą ale z zablokowaną lub niepracująca którąś z klap nawiewów. VAG-iem warto odczytać błedy i przetestować pracę klap
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2012-01-31, 10:44   

wszystkie klapy są sprawne
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-01-31, 10:53   

Jeżeli w teście klap nic nie wyjdzie to sprawdź elektrozawory przy pompie nagrzewnicy.... elektrozawory są dwa i każdy odpowiada za 1 strefę klimatyzacji...... jeżeli ten od kierowcy jest zamknięty to kierowca ma permanentne zimno.

Pompa nagrzewnicy i elektrozawory to jedno urządzenie... na szczęście jest rozbieralne..... na nieszczęście jej demontaż o katorga (już kiedyś szczegółowo to opisywałem więc poszukaj).

Pompę nagrzewnicy znajdziesz od strony komory silnika na podszybiu po stronie kierowcy pomiędzy serwo a środkowym nawiewem. Sprawdź po rurkach wchodzących do pompy i wychodzących gdzie jest ciepło a gdzie nie.
Elektrykę do pompy i elektrozaworów, o ile w przed-lifcie jest tak samo jak w po-lifcie, masz na dwóch cylindrycznych kostkach..... po rozłączeniu można miernikiem sprawdzić czy jaki jest tam sygnał od klimatronika oraz, podłaczając na krótko napięcie, fizycznie pracę pompy i zaworów.

Rozbierania tego wszystkiego nie życzę o sam robiłem to już dwa razy w swoim S8 :evil:


A za rozbieranie całego centralnego układu nawiewów i targania nagrzewnicy na razie bym się nie zabierał bo to masz wszystko upchnięte w konsoli centralnej za radiem i panelem klimatronika i roboty jest sporo a usterka może być gdzieś indziej.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2012-01-31, 11:01   

też tak myśle że to to, ale już pewien nie jestem. borykam sie z tym problemem od samego początku, a co sądzicie o przypadkowym pomyleniu węży podczas montażu lpg?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-01-31, 15:59   

pb41ns napisał/a:
też tak myśle że to to, ale już pewien nie jestem. borykam sie z tym problemem od samego początku, a co sądzicie o przypadkowym pomyleniu węży podczas montażu lpg?

O ile dobrze się orientuję to grzanie reduktorów wyprowadzone jest chyba równolegle do obiegu więc nie powinno nic się dziać.

Poza tym mówisz, że jedna strona grzeje normalnie a druga zupełnie nic a to by sugerowało, że przez nagrzewnicę strefy kierowcy wogóle nie przepływa płyn chłodzący...... nie wiem jak można pomylić węże LPG żeby całkowicie odciąć jedną strefę... zaślepiając fabryczne węże :shock: no chyba że u kierowcy cokolwiek tam ciepłoty jest ale nie tak dobrze jak u pasażera :roll:

Sprawdź pompę nagrzewnicy... wejścia i wyjścia płynu... gdzie jest ciepło a gdzie zimno.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2012-01-31, 18:59   

jutro sie za to wezme, dzięki kolego

[ Dodano: 2012-02-01, 20:30 ]
po długiej walce z maską która nie chciała sie otworzyć bo zerwała się linka, wkońcu sie udało i odpaliłem samochód by sprawdzać które i w jakim stopniu nagrzewają się węrze. reduktor połączony jest równolegle do zaworów nagrzewnicy (dodam że pompa jak cewki reagują na podanie napięcia). i tu zaczynają sie schody, bo sporo czasu potrzeba by na węrzach już od samej nagrzewnicy było czuć gorąco, niby leci ciepłe powietrze ale przy takich mrozach w samochodzie jest poprostu zimno. i wie ktoś o co tu chodzi, bo ja już głupi jestem :?:

[ Dodano: 2012-02-02, 18:33 ]
słuchajcie panowie, spędziłem gyyba pół dnia w garażu, sprawa sie ma tak, auto normalnie sie rozgrzewa, przełącza na gaz-reduktor tak gorący że nie da sie go dotknąć. przy odpowietrzeniu układu ogrzewania tylko z jednego odpowietrznika leci płyn tak jakby obiegu nie było, prosze o pomoc, :/ :/ :/ :/ :/

[ Dodano: 2012-02-15, 06:25 ]
no i panowie problem rozwiązany, wymiana elektro zaworów i czyszczenie nagrzewnicy dała olśniewający efekt, dodam że wyciągałem nagrzewnice
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-03-07, 08:33   

No to opisz demontaż nagrzewnicy, co i jak po kolei, przyda sie na forum.
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-12-09, 13:04   

pb41ns napisał/a:
dodam że wyciągałem nagrzewnice

czy wyciągałeś nagrzewnicę rozbierając konsole (radio, climatronik) czy nagrzewnica wyjdzie po wyjeciu środkowego wiatraka nawiewu w raz z plastikowym "kubłem", układu wycieraczek (silnik i metalowe prowadnice) oraz pompy z elektrozaworami?
_________________

 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-12-09, 14:04   

Nagrzewnicę tylko ze środka zapewne da się wyjąć. Po zdemontowaniu wiatraka oraz parownika klimy nie widziałem szansy na wyciągnięcie nagrzewnic od tej strony
_________________

 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-12-09, 14:50   

dzieki za zdjęciekarol208,
zerknij proszę jeszcze na mój problem z ogrzewaniem na postoju może coś podpowiesz

problem z ogrzewaniem na postoju
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin

Wysłany: 2015-12-09, 14:55   

Wg oficjalnej procedury nagrzewnice (obie) wyciąga się od środka, od strony schowka pasażera, po uprzednim zdemontowaniu tego schowka, panelu/schowka pod kierownicą i odpięciu doprowadzeń płynu do nagrzewnic.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2015-12-11, 17:17   

psg napisał/a:
pb41ns napisał/a:
dodam że wyciągałem nagrzewnice

czy wyciągałeś nagrzewnicę rozbierając konsole (radio, climatronik) czy nagrzewnica wyjdzie po wyjeciu środkowego wiatraka nawiewu w raz z plastikowym "kubłem", układu wycieraczek (silnik i metalowe prowadnice) oraz pompy z elektrozaworami?


do wyjęcia nagrzewnic musisz zdemontować schowek ,obie osłony z boku i prawie wszystko pod kierownicą, roboty sporo ale do ogarnięcia, ciężko jest je wysunąć bo mało miejsca ale sie da
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-03-13, 12:05   

pb41ns napisał/a:
psg napisał/a:
pb41ns napisał/a:
dodam że wyciągałem nagrzewnice

czy wyciągałeś nagrzewnicę rozbierając konsole (radio, climatronik) czy nagrzewnica wyjdzie po wyjeciu środkowego wiatraka nawiewu w raz z plastikowym "kubłem", układu wycieraczek (silnik i metalowe prowadnice) oraz pompy z elektrozaworami?


do wyjęcia nagrzewnic musisz zdemontować schowek ,obie osłony z boku i prawie wszystko pod kierownicą, roboty sporo ale do ogarnięcia, ciężko jest je wysunąć bo mało miejsca ale sie da


odgrzewam temat:
czy koledzy mogą odpowiedzieć:
1. na zdjęciu (udostępnione przez innego kolegę z forum) widać odłączone przewody czynnika chłodzącego, zatem pytanie czy ty też usuwałeś czynnik chłodzący klimatyzacji z obiegu aby wysunąć nagrzewnice ze środka?

2. czy trzeba do wyjęcia nagrzewnic rozbierać w komorze silnika dmuchawę aż do tej plastikowej "miski" w której stoi dmuchawa skoro nagrzewnice można odczepić od przewodów i wyjąć/wysunąć od środka?

3. skoro wysunięcie obu nagrzewnic ma być po stronie schowka, rozumiem że rozbieranie prawie wszystkiego po stronie kierowcy ma za zadanie ułatwić odłączenie przewodów idących do nagrzewnicy

4. w komplecie z nagrzewnicą OPIS ETKA (klik) , np taką (klik) nie ma chyba uszczelek/oringow czy wymieniając nagrzewnice kupowaliście jakieś nowe uszczelniacze na stare przewody? Coś się w nich może urwać przy odczepianiu nagrzewnic? Był jakiś komplet mocowań z nową nagrzewnicą?
Na drugim zdjęciu widać że mocowanie przewodów do nagrzewnic jest wykonane jakimiś metalowymi obejmami, czy to jest w zestawie z nową nagrzewnicą, czy to jest zapieczone, były z tym jakieś problemy ? To ważne pytania :)

pytam żeby nie robić sobie niepotrzebnej "roboty" i nie zapomnieć kupić dodatki wcześniej

klapki silniczki i potemcjometry klimatyzacji i ich lokalizacja 1 z opisami.jpg
Plik ściągnięto 1971 raz(y) 248,48 KB

2_A8 widok nagrzewnic 2obiegi po wyjeciu dmuchawy.jpg
Plik ściągnięto 2132 raz(y) 133,46 KB

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-03-13, 16:17   

psg napisał/a:
czy koledzy mogą odpowiedzieć:
1. na zdjęciu (udostępnione przez innego kolegę z forum) widać odłączone przewody czynnika chłodzącego, zatem pytanie czy ty też usuwałeś czynnik chłodzący klimatyzacji z obiegu aby wysunąć nagrzewnice ze środka?

Nie ma potrzeby usuwania czynnika z układu klimatyzacji. To jest kompletnie nie związane z wymianą samych nagrzewnic.

psg napisał/a:
2. czy trzeba do wyjęcia nagrzewnic rozbierać w komorze silnika dmuchawę aż do tej plastikowej "miski" w której stoi dmuchawa skoro nagrzewnice można odczepić od przewodów i wyjąć/wysunąć od środka?

Nie, cała robotę masz w środku w kabinie.
Jedyne co może być konieczne do zrobienia na podszybiu to odczepienie węży wodnych idących dalej do nagrzewnicy aby później pracując w środku auta było łatwiej z ich poruszaniem bo na pewnym odcinku są to sztywne rurki aluminiowe.

psg napisał/a:
3. skoro wysunięcie obu nagrzewnic ma być po stronie schowka, rozumiem że rozbieranie prawie wszystkiego po stronie kierowcy ma za zadanie ułatwić odłączenie przewodów idących do nagrzewnicy

Tak. Robisz to aby mieć dostęp do przewodów wodnych tej nagrzewnicy i żeby móc ją odłączyć a później podłączyć do obiegu płynu chłodzącego.

psg napisał/a:
4. w komplecie z nagrzewnicą nie ma chyba uszczelek/oringow czy wymieniając nagrzewnice kupowaliście jakieś nowe uszczelniacze na stare przewody? Coś się w nich może urwać przy odczepianiu nagrzewnic? Był jakiś komplet mocowań z nową nagrzewnicą?
Na drugim zdjęciu widać że mocowanie przewodów do nagrzewnic jest wykonane jakimiś metalowymi obejmami, czy to jest w zestawie z nową nagrzewnicą, czy to jest zapieczone, były z tym jakieś problemy ? To ważne pytania :)

Jak kupisz nowe nagrzewnice w ASO to te metalowe łączniki są pewnikiem w komplecie - tak by to wyglądało z ETKI.
Ale kupując używane to już sam musisz sprecyzować swoje oczekiwania w stosunku do sprzedającego.
Oringi można a nawet trzeba sobie dobrać samemu, pod wymiar. Tych niestety nie ma w komplecie z nagrzewnicami, nawet nowymi. One są w komplecie z rurkami aluminiowymi idącymi do nagrzewnic.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.