|
Autor |
Wiadomość |
kuczlaw [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-10-29, 16:05 [D2 ALL
] Pulsowanie świateł czyżby łożysko/napinacz?
|
|
|
Witam. Wczoraj zauważyłem dziwną rzecz a mianowicie tylne światła pozycyjne, stopu, podświetlenie tablicy jak i oświetlenie wewnątrz delikatnie drży , tak jakby pulsowały a do tego pod maska słychać delikatne popiskiwanie tak jakby łożysko na alternatorze ( z prawej strony patrząc od przodu auta )
Pomierzyłem napięcia i tak akumulator w stanie spoczynku ma 12,6 po uruchomieniu silnika ma ok 14,6 a po włączeniu dodatkowych odbiorników ma ok 13,8 ( klima, grzane siedzenia światła )
Dodam że przednie działają normalnie ale to chyba ze względu na przetwornice.
Myślę jeszcze zrobić kilka testów, np czy drżą przednie halogeny i czy dzieje się to z włączoną sprężarką i bez...
Dodam że założyłem ostatnio w miejsce pozycyjnych z przodu żarówki LED ale to chyba nie wina ich, jakby była to FIS pokazałby przepalone...
Miał ktoś podobny problem i co obstawia ? |
|
|
|
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2009-10-29, 22:41
|
|
|
Ładowanie widac ze masz dobrejesli była by to typowa wina alterantora takie cuda robiły bysie też w przedniej części samochodu dla pewności zobacz jak jest z przednimi postojami ale na oryginalnych żarówkach. Na moje to będzie cos mialo wspólnego raczej z masą... można równiez urzyć tych preparatów typu W40 lub podobne i sprysakć wtyczniki przewoów może gdzieć cos nie przechodzi a jesli nie to to raczej sam regulator w alternatorze |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-10-29, 22:43 Re: Pulsowanie świateł czyżby łożysko/napinacz?
|
|
|
kuczlaw napisał/a: | Witam. Wczoraj zauważyłem dziwną rzecz a mianowicie tylne światła pozycyjne, stopu, podświetlenie tablicy jak i oświetlenie wewnątrz delikatnie drży , tak jakby pulsowały a do tego pod maska słychać delikatne popiskiwanie tak jakby łożysko na alternatorze ( z prawej strony patrząc od przodu auta )
Pomierzyłem napięcia i tak akumulator w stanie spoczynku ma 12,6 po uruchomieniu silnika ma ok 14,6 a po włączeniu dodatkowych odbiorników ma ok 13,8 ( klima, grzane siedzenia światła ) |
Napięcia są ok...
poza samym alternatorem jest jeszcze coś takiego jak regulator napięcia - pulsowanie oświetlenia bardziej na niego by wskazywało.
kuczlaw napisał/a: | Dodam że przednie działają normalnie ale to chyba ze względu na przetwornice. |
Nic dziwnego że działają normalnie - za zasilanie ksenonów odpowiadają przetwornice i gdyby coś się działo o raczej by wogóle nie świeciły niż miały pulsować.
kuczlaw napisał/a: | Myślę jeszcze zrobić kilka testów, np czy drżą przednie halogeny i czy dzieje się to z włączoną sprężarką i bez...
Dodam że założyłem ostatnio w miejsce pozycyjnych z przodu żarówki LED ale to chyba nie wina ich, jakby była to FIS pokazałby przepalone...
Miał ktoś podobny problem i co obstawia ? |
A nie łatwiej zrobić test wyjmując LED-y i wkładając zwykłe żarówki W5W :?:
od razu odetniesz się od tematu LED-ów.
Jeżeli chodzi o FIS to chyba raczej przednich postojówek o dziwo nie sygnalizuje (tylne napewno tak) - u mnie właśnie tak jest.
A jeśli chodzi o LED-y to generalnie można je wrzucić wszędzie (pozycyjne, przeciwmgielne, stopy, kierunkowskazy) i wystarczy odpowiedni rezystor przy każdej żarówce LED aby FIS nie wyrzucał błędów i światła działały poprawnie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
kuczlaw [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-10-30, 08:48
|
|
|
Pers napisał/a: | dla pewności zobacz jak jest z przednimi postojami ale na oryginalnych żarówkach. |
Dzisiaj zerknę
Pers napisał/a: | Na moje to będzie cos mialo wspólnego raczej z masą... |
Ooo, o tym nie pomyślałem. Podczyszczę dzisiaj klemy w aku i przejrzę ile mi się uda instalację
Pers napisał/a: | można równiez urzyć tych preparatów typu W40 |
Do elektroniki używam Kontakt WD to na rdzę
FOSS napisał/a: | Nic dziwnego że działają normalnie - za zasilanie ksenonów odpowiadają przetwornice |
Dlatego w pierwszym poście o tym wspomniałem co by nikt nie pytał jak świecą xenony Wiem na jakiej zasadzie działa przetwornica
FOSS napisał/a: | A nie łatwiej zrobić test wyjmując LED-y i wkładając zwykłe żarówki W5W :?:
od razu odetniesz się od tematu LED-ów. |
Tak jak wyżej pisałem, sprawdzę
FOSS napisał/a: | A jeśli chodzi o LED-y to generalnie można je wrzucić wszędzie (pozycyjne, przeciwmgielne, stopy, kierunkowskazy) i wystarczy odpowiedni rezystor przy każdej żarówce LED aby FIS nie wyrzucał błędów i światła działały poprawnie. |
Tak, wiem o rezystorach dlatego napisałem że na FISie nic nie było
FOSS napisał/a: | Jeżeli chodzi o FIS to chyba raczej przednich postojówek o dziwo nie sygnalizuje (tylne napewno tak) - u mnie właśnie tak jest.
|
Tak jak piszesz, jak kupiłem auto były dwie pozycyjne z przodu przepalone i nic nie wyświetlało a tylne tak.
Przypomniało mi sie jeszcze że podczas jazdy zaświeciła mi sie przepalona żarówka. Sprawdziłem i faktycznie nie świeciła ale puknięcie w klosz ją naprawiło
Do tego na FISie zapaliła się kontrola klocków hamulcowych które podobno były wymieniane i fizycznie wyglądają dobrze
Podejrzewam brak masy i w tym kierunku dzisiaj pogrzebię |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-10-30, 11:36
|
|
|
łooo dżizas, kuczlaw...
Tobie nawet pomóc nie można bo robisz potem z człowieka idiotę
wytłumacz o co Ci chodzi bo ja nie łapię :shock:
W pierwszym poscie napisałeś:
kuczlaw napisał/a: | Dodam że przednie działają normalnie ale to chyba ze względu na przetwornice. |
Piszesz chyba - czyli sądzisz, że tak jest ale 100% pewności nie masz (no chyba, że to ja języka polskiego nie znam)
kuczlaw napisał/a: |
FOSS napisał/a: | Nic dziwnego że działają normalnie - za zasilanie ksenonów odpowiadają przetwornice |
Dlatego w pierwszym poście o tym wspomniałem co by nikt nie pytał jak świecą xenony Wiem na jakiej zasadzie działa przetwornica |
Nie dość, że cytujesz tylko połowę mojego zdania (błędnie interpretując jego kontekst) to kiedy potwierdzam Twoje przekonanie, Ty piszesz, że bardzo dobrze to wiedziałeś - litości, wyraźnie napisałeś, że tej pewności nie masz :!:
(apropos, więc jak działają przetwornice?)
--------------
A poniżej następny przykład podobnego postępowania....
Twój pierwszy post:
kuczlaw napisał/a: | Dodam że założyłem ostatnio w miejsce pozycyjnych z przodu żarówki LED ale to chyba nie wina ich, jakby była to FIS pokazałby przepalone... |
Wyraźnie piszesz, że nie jesteś pewny co do LED-ów oraz, że FIS powinien pokazywać przepalone.
kuczlaw napisał/a: | FOSS napisał/a: | A jeśli chodzi o LED-y to generalnie można je wrzucić wszędzie (pozycyjne, przeciwmgielne, stopy, kierunkowskazy) i wystarczy odpowiedni rezystor przy każdej żarówce LED aby FIS nie wyrzucał błędów i światła działały poprawnie. |
Tak, wiem o rezystorach dlatego napisałem że na FISie nic nie było
FOSS napisał/a: | Jeżeli chodzi o FIS to chyba raczej przednich postojówek o dziwo nie sygnalizuje (tylne napewno tak) - u mnie właśnie tak jest.
|
Tak jak piszesz, jak kupiłem auto były dwie pozycyjne z przodu przepalone i nic nie wyświetlało a tylne tak. |
A tu okazuje się , że już wszystko dawno wiedziałeś a moje info jest jakby nachalne.
Sam sobie zaprzeczasz i jeszcze próbujesz udowodnić, że inni zupełnie nie czytają tego co piszesz.
:idea: :idea: :idea: :idea:
A poniżej wyjaśniam Twoje następne wątpliwości techniczne...
kuczlaw napisał/a: | (...)Podejrzewam brak masy i w tym kierunku dzisiaj pogrzebię |
Brak masy której?
Jeżeli masy głównej na akumulatorze to szczerze wątpię...
gdyby jej brakowało i to powodowało pulsowanie żarówek to nie uruchomiłbyś wogóle samochodu - prąd potrzebny do uruchomienia auta jest o wiele większy niż potrzebny do oświetlenia.
Ponadto jeżeli uruchomiłeś pojazd to działa też ładowanie - więc jest dodatkowy prąd do zasilenia oświetlenia.
Jeżeli już to może masa na lampie tylnej - ale tu też można to całkiem łatwo zauważyć...
jej brak (masy oczywiście) najbardziej widoczny jest po uruchomieniu kierunkowskazu lub świateł stopu - na lampach zaczyna się "kolorofon" (i chyba tego u Ciebie nie ma).
Przede wszystkim sprawdź czy opisane przez Ciebie pulsowanie oświetlenia występuje tylko przy włączonym silniku czy też przy zupełnie wyłączonym też (nic na ten temat nie pisałeś).....
jeżeli tylko przy włączonym silniku (sądzę, że tak właśnie jest) to moim zdaniem będzie coś z alternatorem i regulatorem napięcia lub ich okablowaniem.
Jeżeli "pulsowanie" jest także na wyłaczonym silniku i wyłączonym zapłonie (w co wątpię) dodatkowo przetestuj czy widoczne jest ono także w innych miejscach samochodu - podświetlenie zegarów, podświetlenie wnętrza pojazdu, podświetlenie schowka i bagażnika, itp.
Przetestuj też jaki wpływ na "pulsowanie" ma włączenie konkretnych odbiorników prądu(kierunkowskazy, hamulec, światła drogowe, przeciwmgielne przednie i tylne, radio, navi, inne)- może w tym będzie wskazówka.
:arrow: Powodzenia.
kuczlaw napisał/a: | (...)
Do tego na FISie zapaliła się kontrola klocków hamulcowych które podobno były wymieniane i fizycznie wyglądają dobrze |
Z tego co piszesz wyraźnie widać (interpretuję Twoje słowa wprost tak jak piszesz), że to nie Ty wymieniałeś klocki.
Ponadto nic nie piszesz nt. przebiegu auta na tym konkretnym komplecie klocków a więc najprawdopodobniej nie posiadasz o tym wiedzy...
natomiast rozumiem, że ich stan sprawdziłeś osobiście "organoleptycznie".
Moim zdaniem, to może nie być nic dziwnego w tym, że FIS pokazuje je do wymiany - czujnik zużycia w klockach jest tak zamontowany, że sygnalizuje wymianę klocków jeszcze sporo przed momentem ich całkowitego zużycia (tak samo miałeś w "Pasku" i jest tak też w wielu innych modelach aut).
Ponadto z całego kompletu klocków tylko dwa z nich (po jednym na każdą stronę) zawierają ów czujnik.
Przy niekorzystnym splocie wydarzeń może zaistnieć sytuacja blokowania się klocków w zaciskach i ich nierównomierne zużycie...
co więcej, może się okazać, że nie tylko z jednej strony auta klocki są bardziej zużyte niż z drugiej ale także to, że klocki na jednym kole są bardzo nierównomiernie zużyte - np. ten z czujnikiem.
Noi wtedy FIS sygnalizuje zużyte klocki pomimo tego, że one wciąż nadają się do jazdy a większość z nich wygląda na bardzo mało zużyte...
wystarczy, że ich kontroli dokonasz pobieżnie i tylko po jednej stronie i problem który opisałeś gotowy.
Co więcej bezpośrednim powodem blokowania się klocków i w konsekwencji ich nierównomiernego zużycia może być najzwyczajniej w świecie np. mechanik który je wymieniał - wystarczy, że przed założeniem nowych zupełnie nie oczyścił zacisków (a tego przecież nie wiesz). |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
kuczlaw [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-10-30, 12:16
|
|
|
FOSS napisał/a: | Piszesz chyba - czyli sądzisz, że tak jest ale 100% pewności nie masz (no chyba, że to ja języka polskiego nie znam) |
Człowieku, napisałem chyba bo wtedy nie byłem tego jeszcze pewien na 100%
FOSS napisał/a: | Nie dość, że cytujesz tylko połowę mojego zdania |
Cytuje to na co mam ochotę
FOSS napisał/a: | A poniżej następny przykład podobnego postępowania.... |
Jak pisałem nie mogłem tego wykluczyć, Ty mi podpowiedziałeś, skojarzyłem fakty i teraz jestem pewny |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-10-30, 12:49
|
|
|
kuczlaw napisał/a: | FOSS napisał/a: | Piszesz chyba - czyli sądzisz, że tak jest ale 100% pewności nie masz (no chyba, że to ja języka polskiego nie znam) |
Człowieku, napisałem chyba bo wtedy nie byłem tego jeszcze pewien na 100%
FOSS napisał/a: | Nie dość, że cytujesz tylko połowę mojego zdania |
Cytuje to na co mam ochotę
FOSS napisał/a: | A poniżej następny przykład podobnego postępowania.... |
Jak pisałem nie mogłem tego wykluczyć, Ty mi podpowiedziałeś, skojarzyłem fakty i teraz jestem pewny |
:shock: acha... no bardzo ciekawie wyglądają w Twoim słowniku słowa: "dzięki za pomoc/podpowiedź"...
Będę pamiętał aby omijać Twoje następne zapytania bo jakoś nie odpowiada mi Twój poziom podziękowań. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
kuczlaw [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-10-30, 13:09
|
|
|
Podziękuje jak usunę usterkę egocentryku
Na wyłączonym zapłonie wszystko w normie, przy uruchomionym silniku pulsuje całe oświetlenie oprócz podświetlenia deski i reflektorów. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-10-30, 15:45
|
|
|
podświetlenie guzików/nawiewów tez pulsuje? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
kuczlaw [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-10-31, 13:10
|
|
|
maciu napisał/a: | podświetlenie guzików/nawiewów tez pulsuje? |
To właśnie nie i licznik tez nie.
Pozycja z przodu i halogeny tez pulsują. |
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-10-31, 13:18
|
|
|
kuczlaw napisał/a: | Podziękuje jak usunę usterkę egocentryku |
Yyyy, tak dla przypomnienia- jesteś Moderatorem...?
Miałem kiedyś podobne objawy, były efektem usterki alternatora, który co prawda ładował, ale bez stabilności. Nie znam szczegółów, nie jestem elektrykiem |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
kuczlaw [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-10-31, 16:28
|
|
|
martab99 napisał/a: | efektem usterki alternatora |
Dziękuję
maciu napisał/a: | podświetlenie guzików/nawiewów tez pulsuje? |
Dziękuję
FOSS napisał/a: | Będę pamiętał aby omijać Twoje następne zapytania bo jakoś nie odpowiada mi Twój poziom podziękowań. |
Dziękuję
Pers napisał/a: | Ładowanie widac ze masz dobrej |
Dziękuję |
|
|
|
|
|
|
|
micek001
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 32 Skąd: PODLASIE
|
Wysłany: 2009-11-01, 20:45
|
|
|
ja tak kiedys mialem wina byl regulator napiecia tylko polecam kupno oryginalnego poniewaz uzywki sa do kitu na krotka mete a pozatym sprawdz mase bo moze byc zasniedziala i zle masuje |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez micek001 2009-11-02, 19:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-11-02, 08:03
|
|
|
micek001 napisał/a: | ja tak kiedys mialem wina byl regulator napiecia tylko polecam kupno oryginalnego poniewaz uzywki sa do kitu na krotka mete |
popieram - regulator musi być porządny |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
smyk1974
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 50 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 18 Skąd: Puławy-lubelskie
|
Wysłany: 2010-01-27, 21:34
|
|
|
Koledzy,a jeżeli chodzi o ładowanie...jeżdże moim audi codziennie,pali bez problemu ale jakiś miesiąc temu poszedłem na chwile do sklepu i już nie odpaliłem silnika-totalny brak prądu.Poczekałem pare minut (kwadrans) i z trudem odpaliłem,problem znikł,silnik palił bez problemu,zadnych spadków napięcia,do wczoraj...podobna sytuacja-zgasiłem silnik i po ok 20 minutach już go nie odpaliłem-zero prądu.Podłączyłem aku z webasta(jest dużo mniejszy jak od malucha) odpalił bez problemu ale po ok 15 minutach dyskoteka na desce wykrzyknik na fisie mrugające ksenony i silnik zgasł-rozładowany akumulator.Dzisiaj wyjąłem alternator,pierwszy pierścień komutatora i jego szczotka ok. ale drugi mocno wydarty szczotka tak samo,zakładam że padł alternator ale dlaczego w tak dziwny sposób i tak szybko wyssało mi prąd z aku tak jednego,który śmigał bez problemu jak i drugiego bez ostrzeżenia(kontrolka ładowania gasła zawsze nigdy się nie żażyła) klemy czyste,masa mocno przykręcona,łącznik przewodów prądowych na prawej podłóżnicy niedawno wyczyszczony i zabezpieczony
Jutro włoże drugi alternator
czekam na Wasze sugestie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |
|
|