Autor |
Wiadomość |
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2012-05-20, 13:38 [D2 99 4.2PB/LPG
] Uszkodzony katalizator
|
|
|
Witam, ostatnio jechałem swoją bestią, dosyć nie równą ulicą z której wystawały studzienki, i o jedną zachaczyłem katalizatorem (tym po stronie kierowcy) i niestety go uszkodziłem, bo w wydechu zaczęło coś brzęczeć. Po rozebraniu okazało się, że kat cały się rozsypał na małe kawałki, wyciągnołem to wszystko i zostawiłem pustą puszkę. Teraz dźwięk jest śmieszny taki metaliczny i stojąc za autem czuć delikatnie spalinami. Teraz co radzicie? Wspawać rurę, tłumik, czy używany jeden katalizator (za tą opcją jestem najbardziej) |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-05-20, 15:54
|
|
|
jak wspawać rure to wypadałoby zrobic to samo z drugim katem
jak zdecydujesz sie na wspawanie używki to mam akurat sprawne dwie sztuki z a8 99r 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2012-05-22, 15:07
|
|
|
Tomek sprawdź PW chcę kupić ten katalizator. |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2012-05-24, 13:24
|
|
|
Olej katalizatory, wyrzuć drugi i wstaw albo rury (opcja tańsza) albo tłumiki przelotowe w obudowie katalizatora (nie strumienice) koszt ok 60-80 zł sztuka.
Katalizator z przebiegiem 200tyś i tak nie ma już swoich właściwości.
Ja w mojej jak i w kilku innych wyrzuciłem katy i delikatnie dźwięk zrobił się bardziej agresywny, ale nic poza tym. Szkoda kasy żeby stare, używane katy wstawiać. |
|
|
|
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2012-05-24, 17:21
|
|
|
Ale jak stane za autem to śmierdzi trochę spalinami, i to mi się nie podoba... |
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-05-24, 23:37
|
|
|
justinos1 napisał/a: | Tomek sprawdź PW chcę kupić ten katalizator. |
odpisalem Ci przecież tego samego dnia
330zł sztuka
pzdr |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2012-05-26, 01:12
|
|
|
justinos1 napisał/a: | Ale jak stane za autem to śmierdzi trochę spalinami, i to mi się nie podoba... |
Na pewno nie od katów, u mnie i innych autach nic nie śmierdziało poza tym co miało śmierdzieć he he... a auto zaczęło się lepiej zbierać bo te stare katy pozapychane i tylko wydech blokowały... daj sobie kolego powiedzieć, nie chcę tobie źle doradzić, a na pewno narazić na zbędne koszta...
Katy musisz mieć te same czyli 660 zł za używane katy, a za tłumiki przelotowe zapłacisz 170 zł a jak sprzedasz/zostawisz tłumikarzowi swój jeden kat to jeszcze ci 160 zł dopłaci, patrząc na cennik kolegi tomek87g,
Wszystkich z góry przepraszam, ale wstawianie starych katów to wyrzucenie PLN-ów w błoto. Kto wie o co kaman to potwierdzi,a ty kolego justinos1, sam wybierasz i decydujesz. Twoja kasa i twój wybór... :!: :!: :!: |
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2012-05-26, 10:15
|
|
|
Tomek, a ja odpisałem, że biorę i żebyś podał mi do siebie nr, to tak będzie szybciej się dogadać. Musiałeś nie dostać tej wiadomości. Kolego Sergio, pokazałbyś mi na allegro jakie tłumiki miałbym kupić |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2012-05-26, 11:33
|
|
|
SERGIO napisał/a: | ale wstawianie starych katów to wyrzucenie PLN-ów w błoto. Kto wie o co kaman to potwierdzi | potwierdzam ;-) |
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2012-05-26, 22:24
|
|
|
W kolejności, najgorsza opcja to używane katalizatory. To tak jak byś odmalowany używany filtr oleju zamontował, katalizator, to filtr, tylko, że chemiczny. Pierwsze najważniejszy, czy za katalizatorem masz drugie sondy Lambda? Jak tak, to tylko i wyłącznie katalizator z normą EURO 3- zgasi on kontrolki awarii silnika. Dla wyjaśnienia, jeżeli do tej pory się nie zapaliła kontrolka, to nie znaczy, ze nie ma drugich sond. Może to wynikać z tego, że jeździsz na krótkich odcinkach. Druga sprawa, zdecydowanie odradzam, rury, tłumiki przelotowe czy też strumienice. Spowodują głośniejszą pracę układu wydechowego. Pamiętaj, że katalizatory masz w okolicy foteli kierowcy i pasażera z przodu. Dają nie miły metaliczny poddźwięk, pomimo zastosowania wygłuszenia. Wynika, to z różnicy w budowie wewnętrznej pomiędzy tłumikiem , a katalizatorem. Do Twojego auta, proponuję katalizatory ceramiczne, są ciche jak oryginał, uniwersalne do wspawania, cena to 175 zł za sztukę do tego modelu. Nowe z pisemną gwarancją. I masz święty spokój, bez kombinacji i "dziwnych" oszczędności. |
|
|
|
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2012-05-26, 23:35
|
|
|
Nie mam sond za katami. Pokaż mi stronę gdzie kupię takie katy to od razu kupuję i wspawam. |
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2012-05-27, 09:59
|
|
|
OK, w takim razie możesz je zastosować na 100%, sam je zakładałem do mojej poprzedniej Audi , ponad 3 lata temu. Model D2 rok produkcji 1998 pojemność 4,2 Aktualnie jeździ nią mój pracownik i wszystko jest ok. ... |
|
|
|
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2012-05-27, 13:12
|
|
|
Super, a jaka średnica rur? |
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-05-27, 13:23
|
|
|
justinos1 napisał/a: | Super, a jaka średnica rur? |
http://www.a8team.pl/topics19/4422.htm |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2012-05-27, 13:51
|
|
|
55mm, mierzone na zewnątrz. Sprawdzone na 100%. |
|
|
|
|
|