|
Autor |
Wiadomość |
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-11-21, 16:03 [D3 05 4.2MPI
] Wymiana rozrządu a pokrywy zaworów
|
|
|
Witam!
Koledzy zacznę od tego, że jestem bardzo "wqrwiony" :wpale: i zmartwiony swoją sytuacją, ale do rzeczy:
Zbliża się zima, więc chciałem korzystać z webasto w swoim samochodzie.
Odprowadziłem wiec auto do mechanika i okazało się, że leży jakiś czujnik, a do tego układ płynu chłodniczego jest nieźle zasyfiony.
Nastąpiła więc chęć wymiany przez mechanika płynu i przeczyszczenie układu, ale - "puściła" chłodnica - no nic - pomyślałem - wymieniamy.
Po złożeniu okazało się, ze termostat nie puszcza - wiec robimy...
Po drodze okazało się, ze pasek rozrządu jest luźny i faktycznie był - bo ja to widziałem, ale auto do samego końca - do odprowadzenia do mechanika - chodziło prawidłowo, nie kulało itp.
Decyzja - zmieniamy rozrząd bo i tak nie wiedziałem kiedy był poprzednio wymieniany.
Sugestia mechanika o tym, że skoro jest luźno - należałoby zdjąć pokrywę zaworów, żeby ustawić ten rozrząd na TIP TOP.
Telefon do serwisu AUTO VIVA - tam sugestia, aby tego nie robić - bo skoro auto jeździło prawidłowo, to nie ma potrzeby.
Przedstawiłem taką opcję mechanikowi, podjechałem do warsztatu i była już tam założona blokada na dwa główne koła zębate (nie znam się na tym więc stąd ten język).
Części kupiłem - dowiozłem - ale wieczorem dostałem informację, ze należało zdjąć jedną pokrywę zaworów, bo coś tam było luźno.
Ale, że ogólnie jest wszystko ok.
Dziś dzwonie i informacja: nie mam dobrych wieści po zmontowaniu paska - auto kuleje - trzeba zdjąć drugą pokrywę zaworów.
OK - jak trzeba to trzeba.
Pytam, czy aby wszystko będzie ok ? Tak będzie OK.
No i teraz się pytam - jakie są skutki zdjęcia pokrywy zaworów, czy faktycznie jest taka konieczność przy wymianie paska rozrządu ?!!!
Chyba się k...wa na serwis przestawię! |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-21, 16:22
|
|
|
Po pierwsze to zmień mechanika bo bardziej do rzeźni się nadaje. Skąd decyzja o zdjęciu pokrywy? Ustawiasz wał, zakładasz blokady, ściągasz pasek, wymieniasz pompę, rolki, etc. i zakładasz nowy pasek. Potem dla pewności ściągasz blokady, kręcisz na sucho wałem ze dwa obroty i zakładasz blokady. Jeśli pasują to składasz resztę i jeździsz dalej.
Zastanawia mnie co było spowodowane poluźnieniem paska. |
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-11-21, 16:51
|
|
|
Poluźnienie paska było spowodowane chyba uszkodzonym popychaczem. |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-11-21, 17:03
|
|
|
Może popychacz paska się kończył, albo by za luźno napięty napinacz. Nie trzeba pokryw zdzierać jak pisał Simone331, blokady na wałki i wał i ma być. Sam robiłem rozrząd u siebie aby oszczędzić sobie tego co jest wyżej :-| Ehh.
Aha w VCDS możesz sprawdzić ustawienie rozrządu, musisz wejść tylko w odpowiednie bloki pomiarowe. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-21, 17:08
|
|
|
Chyba czy napewno? Według mnie jeden popychacz nie mógł spowodować poluzowania paska.
Jak bardzo był luźny ten pasek? Kiedyś było tutaj opisywane podobne zdarzenie, ale nie mogę teraz tego odszukać. W skrócie to że już jest taka przypadłość w V8, że zależy jak się silnik zatrzyma to albo jedna, albo druga strona jest luźna. Jeśli pasek byłby zbyt luźny to narobiłby Ci ładnego bigosu. Ale skoro mechanik bez trudu założył blokady to podejrzewam, że z rozrządem wszystko ok.
Edit:
Mam ale ciężko było
http://www.a8team.pl/d2-0...zadu-vt7297.htm |
Ostatnio zmieniony przez Simone331 2014-02-03, 22:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-11-21, 18:17
|
|
|
Luz był taki:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Powodem był uszkodzony napinacz - to co wypycha rolkę.
Dowiedziałem się też przed chwilą abym się o nic nie martwił i że wszystko będzie jak należy...
Zobaczymy |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-21, 18:36
|
|
|
Czyli przypuszczenia krzychu22.p1i były słuszne. Szczęście, że nic więcej nie poszło, bo na filmie to tragicznie wyglądało. Ciekawe tylko jak długo tak jeździłeś.
Jaki masz przebieg samochodu? Ciekawe czy ten napinacz był zmieniany kiedykolwiek. Sprawdź może jakiej firmy jest i wrzuć do tematu. Bo jeśli nie fabryczny to chyba da się poznać. Może jego potencjalna wytrzymałość kiedyś komuś się tu przyda przy kompletowaniu rozrządu. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-11-21, 19:25
|
|
|
Masz wiele szczęścia, że nie przeskoczył Ci pasek. Oglądając wideo aż się przestraszyłem :-( . Dlatego po kupnie auta, mimo wszystko warto wymienić rozrząd aby potem nie żałować. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-11-21, 20:31
|
|
|
Panowie - jak to zobaczyłem, to tez pomyślałem o szczęściu ale auta nie katuję, więc być może to mnie uchroniło przez problemem
W sumie dobrze się stało, ze wymiana termostatu spowodowała konieczność zajrzenia do rozrządu i tego wydatku nie żałuję - boję się tylko o te otwieranie pokryw zaworów - jaki to ma sens... hmmmm...
Będę musiał chyba dostać potwierdzenie od majstra na zakres wykonanych robót, żeby mieć w razie "W" jakiś dokument.
Generalnie myślę, że po wymianie chłodnicy, wymianie termostatu, naprawie webasto, wymianie belki stabilizatora, świec w silniku, mostu, tarcz hamulcowych, naprawie sterownika ABS, wymianie oleju w skrzyni i opon na zimowe - będę w końcu cieszył się samochodem
Fajne te nasze auta, ale jak zaniedbane (takie kupiłem) to chyba trochę trzeba je pogłaskać, żeby się odwdzięczyły
PS. Przebieg 260tyś. |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-11-21, 20:37
|
|
|
djdemon_pl napisał/a: | Będę musiał chyba dostać potwierdzenie od majstra na zakres wykonanych robót, żeby mieć w razie "W" jakiś dokument.
. |
Wystarczy wziąć fakturę. |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-11-21, 21:35
|
|
|
djdemon_pl napisał/a: | Panowie - jak to zobaczyłem, to tez pomyślałem o szczęściu ale auta nie katuję, więc być może to mnie uchroniło przez problemem
|
No to miałeś szczęście. W aucie żony rok temu przeskoczył rozrząd - na łańcuchu, bez żadnych wcześniejszych ostrzeżeń typu głośna praca itp, a żona jeździ gorzej niż emeryci i łańcuch przeskoczył przy spokojnej jeździe przy prędkości 40km/h. Mechanik się śmiał że auto miało dość takiej jazdy i popełniło samobójstwo - teraz mogę się z tego śmiać, ale wtedy do śmiechu mi nie było - silnik do wymiany. |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-21, 21:42
|
|
|
Dlatego najlepszym rozwiązaniem co do rozrządu to jest ten na kołach zębatych. Np. w starych fordach albo voyager 2.5 td. Jakby wszystkie koncerny to stosowały połowa postów z każdego forum by poznikała. |
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-11-21, 22:02
|
|
|
Nadal jednak Panowie nie potrafię zrozumieć sensu zdejmowania pokrywy zaworów a co za tym idzie - czy jest to bardzo inwazyjna ingerencja w silnik, czy po jej otworzeniu można coś "poprzestawiać" ? |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2012-11-21, 22:06
|
|
|
djdemon_pl napisał/a: | Generalnie myślę, że po wymianie chłodnicy, wymianie termostatu, naprawie webasto, wymianie belki stabilizatora, świec w silniku, mostu, tarcz hamulcowych, naprawie sterownika ABS, wymianie oleju w skrzyni i opon na zimowe - będę w końcu cieszył się samochodem
Fajne te nasze auta, ale jak zaniedbane (takie kupiłem) to chyba trochę trzeba je pogłaskać, żeby się odwdzięczyły | mnie życie nauczyło,że nie można kupować zaniedbanego A8,bo potem są same problemy i wcale nie wychodzi to taniej i zamiast jeździć autem to jest ono ciągle w warsztatach ( przerabiałem osobiście :evil: ). Może ktoś się ze mnie śmiać,że za te pieniądze co wydałem na swoje auto miałbym rocznik 2005/2006 a kupiłem 2002.Ale praktycznie od zakupu auta (marzec tego roku) do tej pory nie mam żadnych problemów eksploatacyjnych z autem i temat napraw oraz awarii nie dotyczy mnie.Czytając posty innych osób co kupili D3 i teraz ciągle coś przy nich robią - wiem,że było warto przepłacić i kupić starsze,ale zadbane auto w którym jest wszystko porobione,lać benzynę i cieszyć się jazdą. |
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-11-21, 22:20
|
|
|
greg26, liczę, że niebawem dojdę też do tego stanu
Najgorsze jest to, że jak już wszystko porobię, to najbardziej cieszą się nabywcy...
Na szczęście w poprzednim aucie nie mam dylematu - bo przejął je mój tata |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |
|
|