Autor |
Wiadomość |
whisky
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-11-30, 22:13 [D2 94 4.2PB
] TIP- wyciek oleju.
|
|
|
Witam,ostatnio zauwazyłem ze pod autkiem zostaje mi plamka oleju przekładniowego i postanowiłem namierzyc co tam sie dzieje.Po wejsciu pod autko za wiele nie zauważyłem poza tym ze kapało z aluminiowej osłony odzielajacej wydechy od skrzyni ;-) .Moja skrzynia to 4hp24a z 94 roku...i poza tym ze zaczelo delikatnie kapac to skrzynia chodzila idealnie.A ponieważ nie uznaje mechaników bo z autopsji wiem ze jak sam nie zrobie to nie pojezdze wiec zaczynamy ;-)
Dzien pierwszy-diagnoza
Po zdjeciu wydechów i blachy aluminiowej(termicznej) winowajca był już znany
Koszt simeringa pewnie smieszny ale roboty baaardzo dużo ;-)
spuscilem olej i z miski zlecialo tylko 2l wiec o ok 1,5 za mało -tragedia :cry:
Na dzis wystarczy,jutro znowu poswiece okolo 2h :-D mam nadzieje ze jak odkrece wal napedowy tylniego dyfra to skrzynia troszke mi uchyli sie do dolu i bede mial dojscie do srub tylnego dekla skrzyni
Panowie jak nasuwa sie wam cos pomocnego to skrobnijcie ,razem na pewno cos wymodzimy,jutro zamowie uszczelki ,simeringi,filtr i olej
Nazywaj poprawnie tematy :diabel: - zmodyfikowałem |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-12-01, 18:07
|
|
|
kolego wydaje mi sie ze kapie z walka tego co leci z boku, tego ktory przekazuje naped z przedniego mech roznicowego na tylny. To czesta usterka 4-biegowych tipow. Zeby to uszczelnic trzeba wyjac skrzynie i rozebrac ja w drobny mak zeby sie dostac do tego uszczelnienia. Robilem to u siebie- robota nie dla mechanika domowego. |
|
|
|
|
|
|
|
whisky
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-12-02, 00:14
|
|
|
hehe zgadza sie kolego ;-) ... a wiec dzis kolejne kilka fotek
Dzien drugi ;-)
a wiec odkrecamy wał napedowy od skrzyni i bez wyjmowania skrzyni zabieramy sie krok po kroku za jej rozbiorke
jezeli jestesmy na tym etapie prac to praktycznie najgorsza robota za nami ;-) (demontarz wydechu oraz poduszek skrzyni biegow ktore przysporzyly mi troszke klopotu) teraz juz typowe klocki lego... a wiec pierwsza pokrywa
pokrywa druga.....
to duze ustrojstwo w instrukcji nazywane jest diif lock assy i radze zdjąc to w calosci nie zaglebiajac sie w budowe przekladni planetarnej gdyż strasznie duzo tam elementow :mrgreen: zdejmujemy to recznie
pokrywa trzecia
simering jest juz widoczny ale zeby go wybic pozostaje czwarta pokrywa(ostatnia) :diabel:
Simering na wierzchu ;-) uszczelki i simeringi zamowione w aso,koszty wbrew pozorą nie wielkie mam nadzieje ze 1-2 dni i wszystko bedzie... :-D jutro dokladne mycie elementow i oczekiwanie na czesci ;-) |
|
|
|
|
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2009-12-02, 11:48
|
|
|
jesteś z zawodu mechanikiem? zazdroszczę kanału/podnośnika, bez tego ani rusz z porządniejszą robotą.
powodzenia przy składaniu i pamiętaj - porządnemu mechanikowi przynajmniej 1 śrubka musi zostać po złożeniu :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
whisky
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-12-02, 22:28
|
|
|
Mechanikuje sobie troszke ;-) dzis odebralem 4 uszczelki poszczegolnych pokryw,uszczelke misy,filtr oleju oraz simering walka i od razu ten od walu tylnego napedu-koszt ok.430zł.
Wymyłem dokladnie pokrywy i zabralem sie za skladanie ;-)
Po 2 godzinach skrzynie(poza miska olejowa) mialem w całosci :-D pet3r niestety nie została zadna srubka ;-)
Jutro nieszczesne poduszki i wydech :-/ sruby i obejmy przyrdzewialy troche no i bede musial cos podpasowac.Koledzy jezeli wie ktos ile oleju do tej skrzynki sie miesci to skrobnijcie prosze :-P |
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2009-12-03, 11:49
|
|
|
Kolego wg. autodaty w skrzyni ma być olej "esso egl 71141" ok.3,5-4litry |
|
|
|
|
|
|
|
malutkaA8
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andy
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 12 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-12-03, 12:06
|
|
|
Akurat do tej skrzyneczki to Dexron 3... |
|
|
|
|
whisky
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-12-04, 22:28
|
|
|
Przez ostatnie dwa wieczorki wkladalem poduszki i montowałem wydechy ;-)
No i pora na olej :-) proponuje maly lejek wcisniety w okolo 2 metrowy wąż.... wpuszczamy go w okolice prawego kolektora wydechowego silnika i wyciagamy na dole przy misce....wąż wprowadzamy w otwor w misce w ktory wkrecona jest sruba kontrolna/wlewowa
Nastepnie majac lejek w komorze silnika wlewamy olej do miski(dobrze jest w tym momencie miec druga osobe w kanale ;-) )po dolaniu 2 litrow miska jest pelna i olej zaczyna sie przelewac przez otwor wlewowy :mrgreen: odpalamy autko,smok w misce olejowej zasysa olej do poszczegolnych komor i w tym momencie nalezy zapewnic w misce poziom tegoz oleju....wiec dolewamy ;-) silnik caly czas pracuje :-> wlewamy powoli ok 1 litra i w tym momencie proponuje wsiasc do autka i pomanewrowac lewarkiem biegow w kazdej pozycji w kilku sekundowych pauzach na kazdym polozeniu...wracamy pod maske i kontynuujemy napelnianie misy...przy okolo 4 litrach i pracujacym silniku olej zaczyna sie powoli przelewac ze sruby kontrolnej....w tym momencie powtarzamy jeszcze manewr lewarkiem i uzupelniamyy ewentualny brak ;-) jezeli olej juz sie przelewa zakrecamy srube kontrolną i dopiero wtedy mozemy zgasic silnik... ;-)
To tyle jesli chodzi o remoncik ;-) dzis juz sobie polatalem i wszystko dziala tak jak powinno....za jakis czas sprawdze sobie poziom oleju zeby spac spokojnie i tyle :lol: Pozdrawiam,mam nadzieje ze tego typu opis i kilka pogladowych zdjec moze bedzie pomocne :-P |
|
|
|
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-12-05, 11:26
|
|
|
Witam
Przy wymianie oleju u siebie w skrzyni, oglądałem to uszczelnienie i tak właśnie myślałem że nie trzeba całej skrzynki wyjmować, opis super, zdjęcia też, na pewno pomocne. Kawał dobrej roboty - pozdrawiam. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-06, 20:39
|
|
|
czy olej w konwerterze jest "w ruchu"?
tzn czy robiąc wymianę dynamiczną konwerter też zostanie przepłukany? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Siasiuk
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 42 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: Przemków
|
Wysłany: 2010-04-20, 20:34
|
|
|
Super opis!! I jak tam autko ?? Wszystko OK?? |
_________________ Pozdrawiam
Siasiuk |
|
|
|
|
whisky
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2010-04-20, 21:41
|
|
|
Jak najbardziej ;-) 4HP24A ma swoje delikatne braki kultury ale trzeba sie po prostu do tego przyzwyczaic ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2010-04-21, 08:17
|
|
|
Szacunek, widać że fachowa robota A jakim olejem w końcu zalałeś skrzynie bo nie mogę znaleźć ? |
|
|
|
|
whisky
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 41 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2010-04-21, 09:14
|
|
|
Polecam ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2010-04-21, 11:10
|
|
|
To odpowiednik ATF Dextron III ? Gdzieś w necie można go dostać ?
Widzę że masz bardzo dobre warunki i jesteś z pomorskiego. Czy pomógłbyś mi może z wymianą oleju w 4HP24a ? |
|
|
|
|
|