Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Skrzynia poszarpuje, buczy / wibruje..t  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2012-12-08, 19:14   [D2 00 4.2PB/LPG ] Skrzynia poszarpuje, buczy / wibruje..t

Witam wszystkich,

od dwóch miesięcy posiadam wymarzoną A8. Po kupnie wymieniony kompletnie rozrząd, zawieszenie, a we wtorek umówiony jestem na wymianę oleju w skrzyni. Od jakiś 2 - 3 tygodni pojawiają się następujące, niepokojące objawy:

* rano, skrzynia zimna, nic nie stuka, puka, płynnie płynnie przerzuca biegi, ale po przejechaniu kilku km na 4 i 5 biegu miedzy 1200 - 2000 obr. (60 - 90 km/h) skrzynia zaczyna buczeć /wibrować po dodaniu gazu (60km/h), obroty lekko falują (auto cały czas przyspiesza) po chwili przestaje buczeć, i potem znów zaczyna ok. 80km/h. tak samo na 5tym biegu również na tipie. Jak wcisne gaz do ok 3500obr. to jest ok.

* jak sie olej rozgrzeje to na 3 biegu również przy normalnym dodawaniu gazu zawsze miedzy 40-50km/h zatelepie lekko autem. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu wszystko ok.

* poza tym tylko 3 bieg zawsze zapina mi na 2 razy - czy to normalne.

tak jak wspomniałem olej wymieniam we wtorek, może być niski stan, ale czy to może pomóc czy podejrzewacie cos jeszcze ? Auto najechane ma 244.000

wielkie dzięki za pomoc.

pozdrawiam. MARCIN
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-12-08, 21:30   Re: Skrzynia poszarpuje, buczy / wibruje..t

martin_rs4 napisał/a:
Witam wszystkich,
* poza tym tylko 3 bieg zawsze zapina mi na 2 razy - czy to normalne.

Coś mi się o uszy odbiło, że zapięcie 3 biegu na 2 razy jak najbardziej poprawnym zachowaniem.

Mam bardzo podobne zachowanie na 4 i 5 biegu. Wytarty lockup więc konwerter do wymiany mam. Póki co tak okiełznałem ten problem, że prawie nie czuć tego szarpnięcia. Najgorzej jest jak jadąc na 5 wcisnę troszkę więcej gazu to tak autem zatelepie i zredujuje do 4 albo 3 :shock:

U Ciebie również stawiałbym na kończący się konwerter. Jedź do dobrej firmy ASB na diagnozę skrzyni, najlepiej byłoby do Midparts w Warszawie i będziesz wiedział co i jak.

Być może niski stan oleju to powoduje, albo jego przepracowanie. Sprawdzić stan oleju jest bardzo łatwo, potrzebny jest kanał, klucz imbusowy 17, 2 osoby, laptop, trochę oleju na dolewkę i robić wszystko według instrukcji serwisowej. Jeśli będą Ci to robić mechanicy to patrz im na rączki.
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2012-12-08, 23:18   

mi skrzynia własnie nie szarpie przy zmianie biegów, tylko tylko przy dodaniu gazu obroty falują w górę i w dół na automacie jakby skrzynia nie wiedziała czy zmienić bieg czy nie, i wtedy to buczenie sie pojawia.

olej jade wymieniać do fachowca co tylko i wyłącznie robi AUDI i VW, tak więc pojęcie ma obszerne, bo auta na gwarancji przyjeżdżają do niego na przeglądy a nie o serwisu AUDI :-D

A co lepsze, kupić "dobrą używkę", czy zregenerować? Nówka sztuka konwerter w MIDPARTS ok. 1400pln...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-12-08, 23:30   

martin_rs4 napisał/a:
A co lepsze, kupić "dobrą używkę", czy zregenerować? Nówka sztuka konwerter w MIDPARTS ok. 1400pln...


Wiadomo lepiej regenerować, ale jak masz 100% pewniaka to warto brać bo koszta mniejsze. Tylko jak symbol skrzyni będzie inny to ze swojej starej musisz przełożyć sterownik. Ja regenerowałem u siebie i skrzynię i konwerter. :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2012-12-09, 00:09   

a ile w takim razie regeneracja takiego konwertera kosztuje?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-09, 00:12   

martin_rs4 napisał/a:
a ile w takim razie regeneracja takiego konwertera kosztuje?

Powinno sie zamknąć w 1500zł
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2012-12-09, 00:14   

w takim razie lepiej kupic funkiel nówke nie śmiganą za 1350pln :mrgreen:
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-09, 00:15   

To jest raczej regenerowany ;) Ja za regenerowany 3 lata temu 1200dałem ;) Jest jak nówka.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2012-12-09, 00:17   

czyli myślisz że ten tu to po regeneracji może być.... :-/ najlepiej by zadzwonić sie zapytać...

http://www.midparts.com.p...irmy-Sachs/1888
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-09, 00:21   

martin_rs4 napisał/a:
czyli myślisz że ten tu to po regeneracji może być.... :-/ najlepiej by zadzwonić sie zapytać...

http://www.midparts.com.p...irmy-Sachs/1888

Zauważ że na dole napisane iż w rozliczeniu nalezy oddać stary-to są własnie regenerowane ;)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2012-12-09, 00:24   

hehe no niby tak :-D ale potem pomyslałem że jak akumulator kupujesz nowy to stary tez w rozliczeniu zostawiasz :mrgreen: ... znalazłem na allegro zregenerowany konwerter na gwarancji za 400pln...ale do 3,7 :-/
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-09, 00:28   

martin_rs4 napisał/a:
hehe no niby tak :-D ale potem pomyslałem że jak akumulator kupujesz nowy to stary tez w rozliczeniu zostawiasz :mrgreen: ... znalazłem na allegro zregenerowany konwerter na gwarancji za 400pln...ale do 3,7 :-/

Kolego aku podlega ustawie o recyklingu ;) Nie myl z czyms takim jak konwerter. Zadzwoń do ASO i zapytaj tam cenę-myslę że po odjęciu połowy tego co powiedzą uzyskasz szacowaną wartośc nowego.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2012-12-09, 00:34   

masakra...ale mam nadzieje że wymiana oleju cos pomoże...jak nie no to będziemy sie martwić....ale to po świętach :/

w każdym razie dzięki za pomoc... :-)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-12-09, 09:46   

A ja właśnie inaczej to rozwiązałem. U mnie nie było wymiany konwertera na regenerowany tylko regeneracja mojego. Za samą tą usługę płaciłem 700zł. Minusem takiej operacji było to, że na zrobienie samochodu czekałem 7 dni. Coś kosztem czegoś. :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2012-12-09, 13:28   

witam...dzis sie okazało że nawet na zimnym oleju buczy skrzynia :-| tylko zastanawia mnie to że akurat tylko na 4 i 5 biegu, na pozostałych jest ok.... najpierw olej nowy zalejemy ... :->
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.