Autor |
Wiadomość |
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-01-02, 12:08 [D2 FL ALL
] Kondycja silnika, które bloki logować
|
|
|
Witam, otóż ostatnio walczyłem z Taty skodą 2,5 tdi V6 163KM, straciła moc, i właśnie dzięki logowaniu doszedłem w czym leży problem itd.
Chciałbym sie dowiedziec którym kanałom w naszych silnikach należało by sie przyjrzeć żeby sprawdzić stan podzespołów które odpowiadają za kondycję naszych V8.
Na pewno jest to przepływka czyli kanał 002
Na pewno praca sond lambda i tu nie wiem czy kanał 31, 33
I co jeszcze mozna sprawdzić??? Przy okazji jak ktoć by miał jakieś prawidlowe wartości dla poszczególnych kanalów.
czyli np badając przepływkę musimy wiedziec jaki jest jej prawidłowy zakres pracy itd.
mam gdzies bloki pomiarowe ale jest to chyba tylko do preFL i w dodatku nie ma mojego oznaczenia silnika |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-01-02, 12:42
|
|
|
Odnośnie przepływki, prawidłowa wartość przy maxymalnie otwartej przepustnicy to jest moc silnika x 0,8, w przypadku Twojej S 360x0,8= 288 gram i tyle powinna wskazywać. Im dalej od tej wartości tym gorzej. Najlepiej to wychwycić jadąc i robiąc logi. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-01-02, 15:51
|
|
|
tomi zrób logi dla przepływki, nastawników, czasu wtrysku, sond wszystkich, skracania dolotu, kątu zapłonu.
Ale logi to nie wszystko, wazne są odmy, kompresja, szczelnośc. Test drogowy prawde powie tak od 100km/h do 200
Tu masz wszystkie bloki:
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/
jak coś służe pomocą :mrgreen: co i gdzie i ile powinno być. |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2013-01-04, 11:26
|
|
|
hipcio napisał/a: | Test drogowy prawde powie tak od 100km/h do 200
|
Jak powinien wyglądać taki test ? Z którego biegu i jaki orientacyjny czas jest prawidłowy dla zdrowego silnika? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-01-04, 17:27
|
|
|
a nie lepiej pojechać na rolki i moc odczytać ??? |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-01-04, 23:06
|
|
|
pepi napisał/a: | a nie lepiej pojechać na rolki i moc odczytać ??? |
ale i ta wartość może nie być miarodajna jeśli obsługa hamowni źle dobierze wartości, pory toczenia itp... a wykres mocy i momentu nie powie czy siedzi przepływka, wtrysk, czy pompa, tylko że nie trzyma serii lub trzyma... |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-01-05, 10:23
|
|
|
No właśnie mi chodziło o sprawdzenie poszczególnych elementów/podzespołów silnika które m.in. odpowaiadają za prawidłową prace silnika oraz jego kondycję,
Bo wiadomo że ta diagnoza nie powie nam ile jest od 0-100km, i rzeczywistą moc silnika.
A np. niedomagająca przepływka może błędów jeszcze nie powodować a już znacznie wpływać na osiągi silnika
Tak samo kąt zapłonu itd.
hipcio, czy mógłbyś wypisać nr bloków które podałeś do zdiagnozowania (przepływki, nastawników, czasu wtrysku, sond wszystkich, skracania dolotu, kątu zapłonu) |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-01-05, 21:20
|
|
|
Kurcze dokładnie nie pamiętam tak bez kompa przy aucie, ale według powyższego linka to
02 przepływka i czas wtrysku
90,93 nastawniki
31,32,33 sondy
96 działanie klap w kolektorze
06 kąt zapłonu
Możesz jeszcze w czasie jazdy wypadanie zapłonów sprawdzic chyba 14 i 15 blok albo te okolice |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2013-01-06, 16:11
|
|
|
No zdecydowanie masz albo problem z napinaczami albo zle ustawiony rozrzad, sam mam podobnie tylko w tym polu 11 ale za 2 tyg bede ustawial jeszcze raz rozrzad, tzn nie bede sciagal paskow tylko poluzuje kola i ustawie na nowo wzgledem siebie i wzgledem walu |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-01-06, 16:19
|
|
|
uszek napisał/a: | No zdecydowanie masz albo problem z napinaczami albo zle ustawiony rozrzad, sam mam podobnie tylko w tym polu 11 ale za 2 tyg bede ustawial jeszcze raz rozrzad, tzn nie bede sciagal paskow tylko poluzuje kola i ustawie na nowo wzgledem siebie i wzgledem walu |
A napisz mi jeszcze po czym to wnioskujesz i jak powinno być zrobione??
Już wiem blok 93 wartości w polu 3,4 Pisałeś o tym w poście http://www.a8team.pl/d2-0...e-vt8691,15.htm
Tam tez hipcio napisał cos na temat nastawników blok 90 nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego, ale w tym bloku chyba wszystko jest ok.
Poza tym u mnie nie słychać stukania przy odpalaniu, no może raz cos usłyszałem, jak były duże temperatury ujemne i odpaliłem zimne auto po kilkudniowym postoju. Było to chwilowe i tak jak pisze usłyszałem to tylko raz, przez dosłownie moment. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-01-06, 19:00
|
|
|
Jak dla mnie to rozrząd do ustawienia na dzień dobry. Reszta zjawisk czyli napinacz i kulejąca sonda oraz rozjazd miedzy stronami mogą wrócić do normy po prawidłowym ustawieniu wałków. |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2013-01-06, 20:27
|
|
|
blok 90 to jest odpowiedzialny za nastawniki w V6 a w V8 blok 93 tam powinno byc jak najblizej 0 wartosci w 3 i 4 polu.
a wnioskuje to po tym ze najlatwiej jest sprawdzic rozrzad, 12 w jednym polu to jest przestawienie walka o jeden zabek, a pozniej trzeba sie zajac nastawnikami ale to juz grubsza sprawa.
Tak jak napisal hipcio rozrzad sie ustawi dobrze wtedy mozna szukac gdzie indziej, najwazniejsza sprawa to wlasnie rozrzad na znaki i blokady |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-01-07, 09:57
|
|
|
No to jade dzisiaj do mechanika umówić sie na sprawdzenie rozrządu.
A blok 90 za co odpowiada tam też są takie wartości jak w bloku 93 tylko że w 90 mam w 3 i 4 oknie wartości -1 czasami -2 na jałowym, a pod obciążeniem zmienia sie tak jak na logach do 24.
Dodatkowo mam pytanie co do bloku 93.
Powiedzmy ze mechanik stwierdzi że rozrząd był przestawiony i już zrobił tak jak być powinno. Czy od razu w bloku 93 wartości sie zmienią czy trzeba troche pojeździć żeby uległy zmianie. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2013-01-07, 15:19
|
|
|
wystarczy wziac skasowac bledy (nawet mimo ze ich nie ma) i nastawniki sie zresetuja |
|
|
|
|
|