Autor |
Wiadomość |
Grzehuu
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 54 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 59 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 2013-02-05, 12:57 [D3 preFL ALL
] Zmiana licznika na duży FIS
|
|
|
witam kolegów, mam małe pytanie: czy ktoś zmieniał w swojej d3 licznik na poliftowy(duży FIS)?? jak tak to proszę napiszcie czy można go zmienić PnP i czy wszystko pasuje bez problemów? Sprzedawca z allegro zapewnia mnie, że spokojnie będzie pasowało, ale coś mu nie wierzę. Myśle że temat będzie popularny bo licznik poliftowy to koszt kilku stówek, a efekt ..mhmmm ...co duży FIS to duży i więcej informacji i jakoś tak ładniej od razu w przedliftowej |
_________________ Moje świniaczki
A8 d3 4.2 V8 quattro '03 czarna lift zewn. na '08
A8 d2 3,7 V8 '96 zielona lift zewn. na S8 |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-02-05, 13:01
|
|
|
Co do licznika z dużym FISem to nie koniecznie trzeba go nazywać poliftowym. Występowały te liczniki już w pierwszych latach produkcji d3. Były montowane gdy w wyposażniu był aktywny tempomat. |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
Grzehuu
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 54 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 59 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 2013-02-05, 15:29
|
|
|
Simone331 śliczne dzięki za linka:D już zapierniczam czytać ..pozdro |
_________________ Moje świniaczki
A8 d3 4.2 V8 quattro '03 czarna lift zewn. na '08
A8 d2 3,7 V8 '96 zielona lift zewn. na S8 |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-02-05, 21:26
|
|
|
sam licznik to jedno i będzie sypał błędami i tempomat może nie pracować prawidłowo... konieczny raczej będzie pełen retrofit na ACC a to sporo elementów i wizyta w ASO na zdjęcie CP z licznika (i zaadoptowanie go pod twoje dane) nowy gateway+ radar+ masa instalacji+sterownik kolumny kierowniczej (chyba że masz grzaną kiere to nie potrzeba) wię czy warto?? |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
Grzehuu
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 54 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 59 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 2013-02-06, 11:36
|
|
|
wolek napisał/a: | więc czy warto?? |
tak się właśnie zastanawiam, bo słyszałem że wizyta w ASO to mus.. ochrona produktu to niezły wynalazek , ale jak do tego dochodzą takie korowody jak opisał kolega wolek to rzeczywiście trzeba usiąść i przeanalizować wszystkie za i przeciw.. tym bardziej że zegary w d3 tak naprawdę widoczne są w całości, ze względu na ich konstrukcję, prawdę mówiąc tylko dla kierowcy. Koszty na początek to zakup licznika 500 pln + kilka stówek do pozostawienia w ASO i pewnie kilka kolejnych na inne pierdoły..:(, więc na 100% w tysiaku cała akcja się nie zamknie, a znając swoje szczęście przy modach, to zaraz coś się urodzi dodatkowego..
dzięki właśnie naszemu forum człowiek dowiaduje się wielu rzeczy i czasami leczy się ze swoich pomysłów, a czasami wydaje się na pierwszy rzut oka, że to tylko wyjąć stary i włożyć nowy.. a to nie tak do końca...
dzięki wolek |
_________________ Moje świniaczki
A8 d3 4.2 V8 quattro '03 czarna lift zewn. na '08
A8 d2 3,7 V8 '96 zielona lift zewn. na S8 |
|
|
|
|
|
|
|
Nowak_zg
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: Vette
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 137 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2013-02-12, 10:07
|
|
|
do zrobienia distronica potrzeba: cytat od kolegi ktory to robil w q7 ( w a8 odchodzi pkt nr 6 )
W wypadku Q7 dołożenie ACC to:
1) Wymiana zegarów
Można się bez tego obejść, kolega ma w Q5 na starych zegarach i opcja na FISie działa - nie ma jedynie podświetlenia prędkościomierza.
Ja zegary jakiś czas temu wymieniłem na wersję poliftową.
2) Manetka tempomatu z dodatkową regulacją
Z tym uporałem się przy okazji wymiany modułu pod podgrzewaną kierownicę.
3) Gateway
Ogarnąłem przy okazji instalacji Side Assista.
4) Radar
Do jego montażu konieczna była wymiana belki na wersję z uchwytami montażowymi. Można było rzeźbić, ale przecież nie chodzimy na skróty/łatwiznę
5) Grill z podgrzewaną ramką
W standardowym grillu ramka pod tablicę jest jednolitym elementem z resztą grilla i nie da się jej zdemontować itp. Grill pod ACC ma tą ramkę demontowalną. Dodatkowo pod ramką jest otwór "oczko" na radar, a w samej ramce zainstalowana jest grzałka, żeby zamarzający śnieg nie ograniczał "widoczności" radaru.
To był mój pierwszy etap, bo grill wymieniłem tuż po zakupie auta i od razu zdecydowałem się na wersję pod ACC.
6) Serwo hamulcowe
To jest/był najdroższy element całej operacji, bo kupiłem je nowe w ASO. W Q7 z ACC ma inne serwo przystosowane do działania ACC i współpracujące dodatkowo z ABSem. Poza wymianą serwa konieczna była dodatkowa wiązka między serwem a ABSem.
7) Kodowanie - to akurat najprzyjemniejszy i najprostszy etap.
ACC kończy listę modów, bo właśnie auto stało się kompetnie wyposażone. Brakuje co prawda Lane Assist'a, ale ponieważ współpracuję tylko ze zwykłą 4ramienną kierownicą, to dokładac go juz nie będę. Poza tym jest już pełna specyfikacja/konfiguracja i nic już więcej fabrycznego dołożyć się nie da.
Pozostaje wymiana świateł i ew. MMI 3G, ale na to akurat jakiegos strasznego parcia nie mam, cociaż nie mówię nie |
|
|
|
|
Grzehuu
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 54 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 59 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 2013-03-27, 09:55
|
|
|
no to widzę kolego Nowak_zg że do tematu podszedłeś bardzo poważnie i jak to mawia Hardkorowy Koksu: NIE MA LIPY ! Idzie wiosna (chyba) i człowiek zbiera siły i nowe pomysły na mody.. wszak dzień bez rezania dniem straconym..:) chociaż nie zawsze jest zapał i ochota |
_________________ Moje świniaczki
A8 d3 4.2 V8 quattro '03 czarna lift zewn. na '08
A8 d2 3,7 V8 '96 zielona lift zewn. na S8 |
|
|
|
|
|
|
|
IRONH
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 45 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-03-27, 10:03
|
|
|
Nowak_zg napisał/a: | do zrobienia distronica potrzeba: cytat od kolegi ktory to robil w q7 ( w a8 odchodzi pkt nr 6 )
W wypadku Q7 dołożenie ACC to:
1) Wymiana zegarów
Można się bez tego obejść, kolega ma w Q5 na starych zegarach i opcja na FISie działa - nie ma jedynie podświetlenia prędkościomierza.
Ja zegary jakiś czas temu wymieniłem na wersję poliftową.
2) Manetka tempomatu z dodatkową regulacją
Z tym uporałem się przy okazji wymiany modułu pod podgrzewaną kierownicę.
3) Gateway
Ogarnąłem przy okazji instalacji Side Assista.
4) Radar
Do jego montażu konieczna była wymiana belki na wersję z uchwytami montażowymi. Można było rzeźbić, ale przecież nie chodzimy na skróty/łatwiznę
5) Grill z podgrzewaną ramką
W standardowym grillu ramka pod tablicę jest jednolitym elementem z resztą grilla i nie da się jej zdemontować itp. Grill pod ACC ma tą ramkę demontowalną. Dodatkowo pod ramką jest otwór "oczko" na radar, a w samej ramce zainstalowana jest grzałka, żeby zamarzający śnieg nie ograniczał "widoczności" radaru.
To był mój pierwszy etap, bo grill wymieniłem tuż po zakupie auta i od razu zdecydowałem się na wersję pod ACC.
6) Serwo hamulcowe
To jest/był najdroższy element całej operacji, bo kupiłem je nowe w ASO. W Q7 z ACC ma inne serwo przystosowane do działania ACC i współpracujące dodatkowo z ABSem. Poza wymianą serwa konieczna była dodatkowa wiązka między serwem a ABSem.
7) Kodowanie - to akurat najprzyjemniejszy i najprostszy etap.
ACC kończy listę modów, bo właśnie auto stało się kompetnie wyposażone. Brakuje co prawda Lane Assist'a, ale ponieważ współpracuję tylko ze zwykłą 4ramienną kierownicą, to dokładac go juz nie będę. Poza tym jest już pełna specyfikacja/konfiguracja i nic już więcej fabrycznego dołożyć się nie da.
Pozostaje wymiana świateł i ew. MMI 3G, ale na to akurat jakiegos strasznego parcia nie mam, cociaż nie mówię nie |
Ile Cię to kosztowało? |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-27, 16:29
|
|
|
tanowie czy nie czytacie ze zrozumieniem? to jest "cytat" |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2014-11-22, 20:26
|
|
|
i co przekładał ktos zegary z małego fisa na duży? ciekawi mnie czy po zdjeciu CP wszystko zagada jak trzeba ? |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2014-12-08, 23:25
|
|
|
raftor napisał/a: | i co przekładał ktos zegary z małego fisa na duży? ciekawi mnie czy po zdjeciu CP wszystko zagada jak trzeba ? |
przyłączam się do pytania kolegi raftora |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-02-14, 19:22
|
|
|
jordan233 napisał/a: | Ktoś ogarnął przejście z małęgo FIS-a na dużego z ACC w D3???? |
Odwieczne pytanie kolega aro podejmuje sie ,jego temat jest w nasze auta kupil licznik s8 duzy fis plus wskazania predkosci cyfrowe niebawem powinien walczyc z tym zobaczymy czy podola |
|
|
|
|
|