Autor |
Wiadomość |
kumacha
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: ford ranger
Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 3 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2013-03-13, 10:53 [D2 00 3.3TDI
] Głośna praca silnika (coś stuka i puka)
|
|
|
Witam,
no i zaczęły się problemy z brata A8 00 D2 3,3 tdi. Auto stoi już 3 miesiące i czas się za nie wziąć. Rok temu były wymienianie wałki rozrządu, jeden nowy, a 3 regenerowane, robione dźwigienki zaworów, zawory i popychacze. Wałki od Świątka z Bydgoszczy. Remont wykonał poprzedni właściciel. Auto zrobiło 30 tys i chodzi jak na załączonym filmie. Straciło kompresję i chodzi nierówno. Odgłosy pojawiły się w jednym momencie, bez wcześniejszych objawów. Prosimy o pomoc w diagnozie.
http://w731.wrzuta.pl/fil...a_praca_silnika |
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
pawcio
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: paweł
Jeżdzę: A8
Wiek: 41 Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 38 Skąd: chełm/lubelskie
|
Wysłany: 2013-03-14, 19:56
|
|
|
Witam stuki w kolektorze ssącym prawdopodobnie nieszczelność na zaworach a co za tym idzie utrata komprechy ale to tylko domniemania. Pisze tak bo taki sam przypadek miałem w swoim autku takie same stuki i głowice poszły na regenerację.
Jak byś odkręcił kolektor ssący stuki były by bardziej i wyraźniej słyszalne |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-14, 21:30
|
|
|
a jak wygladaja spaliny bo na filmiku nie pokazałes? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
kumacha
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: ford ranger
Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 3 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2013-03-15, 08:48
|
|
|
Wczoraj auto oddaliśmy do warsztatu. Diagnoza podobna jak kolegi pawcia - uszkodzony któryś zawór i komprecha idzie w filtr powietrza. Raczej bez ściągania lewej głowicy się nie obejdzie. Oprócz tego jeden wtrysk leje. Zobaczymy czy to było przyczyną ciężkiego palenia na ciepłym silniku. Szeryfisch - do Ciebie miałbym bliżej, bo przez Domasław jechaliśmy na Główną do WRO. Ledwo co zatargaliśmy czołg na lawecie, którą ciągnęliśmy Sharanem :-D . Jak będę wiedział więcej to napiszę. Dzięki koledzy! |
|
|
|
|
pawcio
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: paweł
Jeżdzę: A8
Wiek: 41 Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 38 Skąd: chełm/lubelskie
|
Wysłany: 2013-03-15, 11:10
|
|
|
jak będziesz zrzucał głowice to proponuje obydwie dać do regeneracji ja swego czasu płaciłem po 300 za sztukę i powiem jestem zadowolony |
|
|
|
|
|
|
|
kumacha
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: ford ranger
Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 3 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2013-04-10, 09:53
|
|
|
Witam, po niecałym m-cu chłopaki wzięli się w końcu za rozebranie silnika... Okazało się, że nie były wymieniane wałki rozrządu, jak deklarował sprzedający... Wszystko do wymiany... A fakturę dostaliśmy tylko na części, czyli nie koniecznie poszły do tego auta... Wszystko do wymiany... Diagnoza trochę powala z nóg! Czekamy na kosztorys, żeby było wszystko tak jak Pan Bóg to raczej w 10 tys się nie zamknie ;( ciężko powiedzieć co z tym robić... |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-04-10, 12:22
|
|
|
Nie zazdroszczę wydatku. Jeśli wykonasz naprawę to autko zostanie raczej na dłużej w domu. ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2013-04-10, 20:47
|
|
|
Kluczem do długiego i zdrowego "życia" motorów 2.5 i 3.3tdi jest regularna wymiana dobrego, najlepiej syntetycznego, oleju z normami dla silników tdi i przede wszystkim nie przeciąganie tych wymian. Niestety ale w dzisiejszych czasach burak, który bierze kredyt i kupuje a ósemkę za 25 tysi żeby mieć najlepszą furkę we wsi najczęściej nie dba już o serwis, bo go najzwyczajniej nie stać... :-/ połowa jak nie 3/4 tych awarii wycierających się wałków to zaniedbany serwis olejowy. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-04-11, 07:02
|
|
|
a audi miało już poprawić silniki
jak widać nie tylko 2,5 tdi w których przy wymianie paska wałki się zmienia :mrgreen:
rozumiem że wymiany oleju łagodzą ten stan
ale uwierz mi jakby był silnik prawidłowo zaprojektowany i nie było by wysysania oleju i blokowania oleju bez odmę wadliwą to nic takiego by nie miało miejsca |
|
|
|
|
Hesher [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-23, 20:07
|
|
|
odme trzeba czyscic lub wymieniac wraz z wymiana oleju co 10000 km , wtedy walki beda zyly. kumpel ma 2.5 tdi ponad 500tkm nakrecone i walkow nie wymienial od kiedy auto kupil z przebiegiem nieco 200tkm. |
|
|
|
|
|
|
|
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2013-10-23, 22:28
|
|
|
Hesher napisał/a: | odme trzeba czyscic lub wymieniac wraz z wymiana oleju co 10000 km , wtedy walki beda zyly. kumpel ma 2.5 tdi ponad 500tkm nakrecone i walkow nie wymienial od kiedy auto kupil z przebiegiem nieco 200tkm. |
to zamiast bawić się w czyszczenie odmy, można robić płukankę silnika przy każdej zmianie oleju. szybciej i skuteczniej |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU |
|
|
|
|
Hesher [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-25, 21:05
|
|
|
tez mozna, musi byc czysciutko, wtedy walki sie nie wycieraja no i olej pelen syntetyk, wiecej dac za butle oleju niz z beczki lac, te beczkowe to ja juz widzialem , cuda z nimi robia. coprawda benzyne mam ale jak do tej pory przejechalem po wymianie 1500 km po polsce i ani grama oleju mi niewzial. |
|
|
|
|
|
|
|
|