Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 3.7PB/LPG ] Ubytek plynu chłodzącego  
Autor Wiadomość
jartur1983 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2013-04-02, 21:42   [D2 99 3.7PB/LPG ] Ubytek plynu chłodzącego

Witam Panowie, dawno nie pisałem bo nie miałem specjalnie problemu, ale niestety pewien się pojawił i obawiam się, że chyba poważny. Mianowicie zauważyłem ubytek płynu chłodniczego i pojechałem do mechanika na dolewkę, ale po około 3000 km znów kontrolka, że mało płynu i postanowiłem sam dolać, ku mojemu zdziwieniu zauważyłem, że płyn jest dziwnie gęsty, a na wieżchu chyba pływają kropelki oleju a pod korkiem zbiornika wyrównawczego dziwna biała maź. Zadzwoniłem od razu do mechanika a on żebym się nie przejmował, bo nie dawno założyłem gaz i ubytek płynu może być przez to. Na mój chłopski rozum to chyba jednak jest coś nie tak. Prosze podpowiedzcie coś, bo aktualnie jestem w niemczech i w przyszłym tygodniu czeka mnie 1100 km powrotu do domu i aż się boje, że moge wrócić na lawecie.
POZDRAWIAM



Kolego jartur1983, przy zakładaniu nowego tematu należy używać TAGów. Masz ich całą rozwijana listę, a wystarczy tylko wybrać odpowiedni.

Pozdrawiam
Simone331
_________________
Czego chcieć więcej
 
 
krystek78 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-04-03, 07:32   

wyglada ze glowica przepuszcza olej do ukladu chlodniczego.czy masz twarde weze chlodnicze?
_________________

 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2013-04-03, 08:36   

Zacznij od sprawdzenia czy nie widać jak gdzieś płyn wycieka , nie wiadomo co wlał mechanik jak zakładał gaz , może jak spuszczał płyn to wiadro lub miska była brudna - różnie to bywa . Zobacz jak się zachowuje na nagrzanym mocno silniku .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
krystek78 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-04-03, 09:04   

moze tak byc jak kolega pisze
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-04-03, 23:43   

Plamy oleju w płynie i dziwna maź na korku nie wróżą nic dobrego.
Jeżeli płynu chłodzącego bardzo wyraźnie ubywa i nie gubi go nigdzie na zewnątrz to być może go spala. Sprawdzić jeszcze olej czy go nie przybyło i jaką ma konsystencję/kolor/lepkość.

Generalnie bez jakiejś dobrej kontroli moim zdaniem jazda 1100km jest raczej nie wskazana.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Judo 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2013-04-04, 08:39   

Kolego ja obstawiam uszczelkę pod głowicą na 99 %, nie radzę z tym jeżdzić taki dystans, no chyba jeśli nie ma wyboru to stała kontrola temperatury na zegarze i max rozkrecone grzanie w aucie ale to tylko na dojazd do jakiegos mechanika nie sądze żebyś mykną aż tyle. Biała maź ewidetnie świadczy o mieszaniu się oleju z płynem chłodniczym. Zajrzyk na bagnet, odkręć korek oleju, jak masz tam ( piane na dwa palce ) to nawet nie odpalaj .
Powodzenia
_________________

 
 
cheyen 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-04-04, 08:49   

Równiez obstawiałbym uszczelkę pod głowicą w takiej sytuacji. Jednak oczywiście może być również pęknięta głowica lub blok silnika, czego oczywiście nie życzę :/ Pomimo to że uszczelka to dość poważna sprawa, to w tym przypadku osobiście wolałbym miec ten broblem, niż któryś z tych dwóch pozostałych możliwych.
 
 
jartur1983 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2013-04-04, 09:36   

Na bagnecie olej jest czysty jakbum go dopiero co wlewał,jak bede miał możliwość to sprawdzę jeszcze korek wlewu oleju. Co mnie faktycznie dziwi to, że wczesniej nie miałem problemów z płynem chłodniczym, przez dwa lata użytkowania auta nie dolałem ani trochę płynu, co innego olej, ale to tylko przy ostrej jeździe ale ponąć to w V8 standart, dopiero po założeniu instalacji LPG w styczniu zaczęły się problemy. Może uszczelka sie już wcześniej kończyla i to tylko zbieg okoliczności.
Powiem szczeże że trochę boli jak się kupuje wymażone auto po dwóch latach szukania idealnego egzemplaża a tu po 30 miesiącach jazdy zonk.
Pozdrawiam
_________________
Czego chcieć więcej
 
 
jartur1983 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2013-04-04, 09:40   

Mam jeszcze do was takie pytanie, czy lepiej robić czy może kupić drugi silnik. Może ktoś z Was ma namiary na dobry silnik 3,7 lub 4,2 bo to chyba bez różnicy.
_________________
Czego chcieć więcej
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-04-04, 09:52   

Nie ma co panikować.
Posprawdzaj czy nie ucieka płyn przy zaworach odpowietrzających.
Tam najczęściej wpinane są (przez trójniki) reduktory.

Czy przy samym reduktorze coś nie leci.

Co do masełka w układzie to prawdopodobnie gaziarz dolał płynu z pojemnika po oleju.
Kilka razy się z czymś takim spotkałem.


Oczywiście nie można wykluczyć uszczelki pod głowicą....

Silnik się przegrzewa?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
krystek78 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-04-04, 10:03   

nie panikuj.jak z temperatura silnika?gazownik co namieszal.jak jest olej w plynie to musi cisnienie walic do plynu chlodzacego.mi jak szczelila uszczelka to po pare litrow dolewalem.jak wywali plyn caly nie dolewaj zimnego plynu na goracy silnik tak mi mowili.bedzie dobrze.dawaj znac
_________________

 
 
jartur1983 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2013-04-04, 10:06   

temperatura ok. jechalem autostrada w niemczech 260 km/h(w celu sprawdzenia prędkości max) i nic sie nie działo
_________________
Czego chcieć więcej
 
 
jartur1983 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2013-04-04, 10:08   

mechanik mi mówił żebym dolał płynu chłodzącego o jakimś symbolu G12 niestety nie był dostępny w poniedziałek wielkanocny na stacji wiec dolałem czerwonego, tak mi mechanior doradził. Czy to może być przyczyną dziwnej mazi na korku?
_________________
Czego chcieć więcej
 
 
Judo 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2013-04-04, 11:53   

G12 to oryginal Audi,skoda,VW teraz jest G13 . Sprawdź jeszcze jedną rzecz, zawory odpowietrzające płynu chłodniczego, znajdują się na ścianie grodziowej zaraz obok osłony z napisem V8 po prawej stronie ( wchodzą tam węże gumowe ) - takie dwa czarne plastykowe jakby rureczki z zaworkami . Mnie jeden wystrzelił i lało się z niego, właśnie jak cisnąłem po autostradzie 250
_________________

 
 
jartur1983 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2013-04-05, 07:12   

Wczoraj sprawdziłem korek wlewu oleju i jest czyściutki jakby co dopiero wyszedł z fabryki. Nie wiem czy to jakieś pocieszanie się ale zaczynam wierzyć w teorie "marekp750" że mechanior coś namieszał z tym płynem. Zaryzykuje i w środe jade do Polski, zobaczymy co będzie, oczywiście od razu "wale" do mechaniora. Napiszę co i jak.
Pozdrawiam.3majcie się
_________________
Czego chcieć więcej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.