Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-05-23, 19:05 [D2 00 4.2PB/LPG
] Stuki przy zmianie biegu w dół
|
|
|
Witam.
pojawił mi sie następujący objaw> jak sie już wszystko nagrzeje, to nie zawsze, ale jednak, przy zrzucaniu biegu (lewarek na D) z 3 na 2 obroty od pewnego pułapu ok. 1200obr. spadają momentalnie w dół i wracają od razu do góry a wtedy słychać po autem z przodu takie 2 metaliczne stuki, jakby luz na różnicowym był.
najczęściej objawia sie to jak jade na LPG, i tak jakby cisnienia nie trzymało, ale za to na PB też, ale już żadko sie tak dzieje.
Tak jak wspomniałem, jest tak tylko przy zmianie biegu z 3 na 2, a jak przełącze na TIPA i sam zmieniam, to wtedy jest wsio OK, SUPER itp...itd...i już :->
Wiem że mam luz na przegubie wału od ale od tylnego dyfra. Myslicie że mogą to być np. przeguby wewnętrzne? Obydwa zewnętrzne są nowe. Olej w ASB niedawno wymieniany. Wiem że są trzy komory w ASB gdzie sie olej wlewa i może w tej pierwszej od silnika jest mało, albo....może tak stukać przez instalke LPG ?
Wielkie dzieki za pomoc...pozdrawiam :peace: |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-23, 19:11
|
|
|
martin_rs4, Niebardzo rozumię ale martin_rs4 napisał/a: | najczęściej objawia sie to jak jade na LPG, i tak jakby cisnienia nie trzymało, ale za to na PB też, ale już żadko sie tak dzieje.
| Z tego cytatu wynika chyba że na PB dzieje się Ci to zdecydowanie rzadziej?? Jesli tak to gazownia wali ci błedami w elektronike i moga sie dziac cuda z ASB. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-05-23, 20:05
|
|
|
no właśnie tu chyba tkwi problem, bo na PB lepiej mi silnik w ogóle pracuje, a na LPG trzęsie trochę buda (wtryski?) albo reduktor, ale to inny dział :lol:
ogólnie tak czasami walnie jakby byl spory luz na różnicowym...do przodu to nie ma problemów, żadnych stuków szarpnięć, przeciągnięć.... :-/ |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-23, 20:30
|
|
|
Zasadniczą przyczyna złej pracy skrzyni sa błedy na silniku(ECU). Silnik nawet z błedami potrafi całkiem sprawnie pracować a skrzynia juz nie. Jesli piszesz że i motor Ci cos nie tak pracuje to zacznij od sprawdzenia błedow,skasuj je wyłacz gaz,potem jesli nie ma spustoszenia to może pomoże resecik czyli wypiecie aku na godzine i przejażdzka na samej PB ze 100-200km a LPG wyłaczone w tym czasie. No i zobaczysz co bedzie się działo i jakie powrócą błedy.
Zaniedbanie takiego problemu powoduje po pewnym czasie mechaniczne uszkodzenia ASB w skutek jej nieprawidłowej pracy. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-05-23, 20:46
|
|
|
jutro podepne VAGa i poszperam troche po obwodach :mrgreen: Wiem ze mam dwie sondy ujarane za katami, to z ostatnich odczytow z przed 2 miesiecy, w skrzyni zadnych bledow :-> no i swieczki bede chcial zmienic na irydowe NGK LPG1 przynajmniej tu jest na ok. 100kkm spokój. :-> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-23, 20:49
|
|
|
Swiece na 100tys km?? No sory ale przy gazie to max przebiegi to 50tyś. Komp ASB nie musi miec błedow ale jak sa na silniku to oczywiste że wpływa to na jej prace. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-05-23, 20:54
|
|
|
no wlasnie NKG daje gwarancje na te swiecie ze wystarczy przeglad po 100tys. bo sa przystosowane specjalnie pod LPG, i rowniez nie obciążają cewki jak zwykle swiece. Dlatego cena 1 swiecy to ok. 90 pln ( jak dla mnie 55pln :mrgreen: ) |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-23, 20:58
|
|
|
Wiesz ja wole dac 10euro za sztuke i szybciej wymienić-mam wiecej pewności że bedzie świeższa i nie wrosnie sie w silnik :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-05-23, 21:02
|
|
|
Cytat: | Komp ASB nie musi miec błedow ale jak sa na silniku to oczywiste że wpływa to na jej prace. |
no wlasnie mysle ze przez to ze LPG nie daje odpowiedniego cisnienia to tym samym nie trzyma obrotow i ASB nie zmienia tego biegu plynnie tylko jakby wpadala w przepasc :-/
Apophis napisał/a: | Wiesz ja wole dac 10euro za sztuke i szybciej wymienić-mam wiecej pewności że bedzie świeższa i nie wrosnie sie w silnik :mrgreen: |
no niby tak... :mrgreen: tez tak myslalem. Ja tu mam NGK V-LINE 30 za 35pln / szt. tak wiec dobre pieniazki, ale sie nad tymi cewkami zastanawiam....chociaz poprzedi wlasciciel to nie mam pojecia jakich uzywal :-| |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-23, 23:07
|
|
|
LPG nawet sprawne może namieszac na tyle by ASB sie nieco rozstroiło. Ja niedawno robiłem wydech i co za tym idzie aku był na pare h.odłaczony a po zrobieniu podłaczyłem i pojecchałem i się skrzynka zrobiła niekulturalna. Wyłaczyłem gaz i aku i pojeździłem trochę na benie żeby sie ECU "dostroiło" i jest już lepiej. Ale myślę że 100km to za mało więc powtorze jeszcze te operacje. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-05-24, 08:40
|
|
|
ooo :shock: no ni przypuszał bym że to może mieć aż taki wpływ...nic tylko lecieć i LPG regulować.
a pytanko mam takie...jak sie dobrac do klewarka zmiany biegów...ponieważ nie chodzi mi TIP w kierownicy i chce obadać czy to może tak cos nie jest podpiete... :roll: |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-05-24, 08:44
|
|
|
Apophis napisał/a: | Wyłaczyłem gaz i aku i pojeździłem trochę na benie żeby sie ECU "dostroiło" i jest już lepiej. Ale myślę że 100km to za mało więc powtorze jeszcze te operacje. |
a te 100-200km na PB to penwnie najlepiej po mieście, żeby skrzynka pochodziła jak trzeba, czy trasa wystarczy. Bo tak to sobie na dolny śląsk pojade do rodzinki :mrgreen: |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-24, 12:51
|
|
|
CO do lewarka to było na forum o tym i nawet o jakiejs akcji serwisowej(może cie to dotyczy?)
Przebieg najlepiej w cyklu mieszanym zrobic by sie ECU dostroiło do kazdych warunkow. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-05-24, 13:16
|
|
|
Apophis napisał/a: | CO do lewarka to było na forum o tym i nawet o jakiejs akcji serwisowej(może cie to dotyczy?) |
no ja sie juz kiedys pytałem co może być przyczyną że mi nie trybi :-/ po przełączeniu na tipa, ale nie wiem jeszcze jak sie zabrac do rozbierania lewarka..
musze poszeprac po forum :-P |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-05-27, 18:18
|
|
|
... no i kolejna diagnoza z dnia dzisiejszego...
jak hamuje (noga na hamulcu cały czas) i skrzynia zrzuca biegi z 3 na 2 to wtedy występuje to stukniecie, natomiast jeśli przyhamuje i w odpowiednim momencie zdejmę nogę z hamulca to skrzynia zmieni bieg płynnie bez żadnych dziwnych rzeczy.
To samo jest na Titpe....noga na hamulcu , bieg w dół i bum.... natomiast bez hamowania tylko tzw. hamowanie biegami i wsio OK.
teraz najwżniesze...wczoraj po podłączeniu VAGa w ASB nie ma żadnych błędów oprócz jednego > 18169 - Shift Lock Solenoid (N110): Short to Ground P1761 - 35-00 - -
- dotyczy on elektromagnesu który blokuje lewarek zeby nie zmieniac biegów bez hamulca. Czy to może mieć związek w tym waleniem przy zrzucaniu biegu ??? :-/ |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|