Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Kiepsko pali zimny/ wysoka temperatura  
Autor Wiadomość
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-09-08, 08:17   

SenatorS8 napisał/a:
Dla testu zalejcie ponad polowe baku tak by paliwo mimo wszystko bylo w koszu.Druga opcja to gdy nie odpala dolac te 2-3 litry i znow sprawdzic


U mnie nie pomaga to. Czasami jest tak, że nawet jak wskazówka leży i bida piszczy w zbiorniku to pali od strzału rano <bezradny>
Podejrzewam u siebie problem z TPS-em chyba, że znowu jakieś gryzonie się do czegoś dobrały i raz jest styk a raz nie. Kable od sond im najlepiej smakują.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-09-08, 08:28   

A może zaworek jałowych się klei? Kiedyś miałem tak w MB. Na zimnym musi się sporo otworzyć a ciężko/wolno chodził i się źle otwierał przez co odpalał kulawo/wcale. Warto by było zerknąć czy na zimnym silniku otwiera się podczas kręcenia tak jak powinien. Na ciepłym było już mu lżej a i otwiera się mniej.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-09-08, 16:33   

Taki tam filmik z odpalaniaFilmik
 
 
miankowy 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: jest
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8
Wiek: 52
Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2016-09-08, 17:35   

moim skromnym zdaniem zrób tak: odłącz akumulator na noc - następnie uruchom rano silnik i sprawdź czy przypadkiem się nie polepszyło.Jeśli nie to pisz będę Ci mówił jakie kroki diagnostyki wykonać.Napisz tylko czy masz dostęp do jakiegoś diagnoskopu aby czytać na bieżąco parametry.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2016-09-08, 17:51   

Witam
Ja jednego nie rozumiem , tak na oko i słuch to można pół auta wymienić .
Podjechać pod kompa i sprawdzić co go boli ??
kryhawrc, Przed odpaleniem po dłuższym postoju włącz zapłon z 2 razy i poczekaj, aż pompa się wyłączy , za trzecim razem spróbuj odpalić .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-09-08, 18:44   

miankowy napisał/a:
odłącz akumulator na noc - następnie uruchom rano silnik i sprawdź czy przypadkiem się nie polepszyło.

Odłączałem już nie raz-bez rezultatu
miankowy napisał/a:
masz dostęp do jakiegoś diagnoskopu aby czytać na bieżąco parametry

Tak mam VAGa tak ze nie bedzie problemu
mdamian napisał/a:
Przed odpaleniem po dłuższym postoju włącz zapłon z 2 razy i poczekaj, aż pompa się wyłączy , za trzecim razem spróbuj odpalić .

Żadnych błedów w sterowniku nie ma!!!
Tak jak pisałem powyżej w moim aucie pompka podaje paliwo w momencie krecenia rozrusznikiem. Ale jak tez wspomniałem podłaczyłem pompke na krótko przed odpaleniem i nic to nie dało
 
 
miankowy 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: jest
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8
Wiek: 52
Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2016-09-08, 19:01   

po mojemu problem leży nie w ciśnieniu paliwa a w czasie otwarcia.
sprawdź w momencie uruchamiania jakie jest ciśnienie na listwie - manometr, jakie są czasy otwarcia, jaką odczytujesz temperaturę z ECT i czy przypadkiem nie ma problemu z immo
miałem taki przypadek z D2 że gasła zaraz po uruchomieniu i tak raz,dwa,kilka a innym razem paliła od kopa
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-09-08, 19:13   

1-Rozumiem że rozkręcić przewód zasilający-wkręcić nanometr i odczytać ciśnienie
2-Jak odczytać czasy otwarcia?
3-Jak odczytac temperature ECT?

[ Dodano: 2016-09-08, 19:57 ]
Niestety profesionalnego sprzętu do pomiaru nie posiadam na miejscu, ale mam nanometr do powietrza(myśle że też bedzie dobry) Podłaczyłem węzyk na łaczeniu koło filtra paliwa(bo nie miałem takiej przejściówki z gwintem) i pominołem 25 centymetrów-ale chyba to nie problem i pokręciłem 1-2 sek.-nanometr pokazał ponad 4 bary <bezradny>
 
 
miankowy 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: jest
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8
Wiek: 52
Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2016-09-08, 20:53   

czyli ciśnienie paliwa jest
ECT to czujnik temperatury - odczyt wskazań za pomocą testera
odczytaj też temperaturę jaką widzi sterownik "na zewnątrz"
czasy otwarcia lub dawki paliwa - to albo czas otwarcia wtryskiwacza lub ilość paliwa (nie wiem jak odczytuje Twój tester) ja u siebie w warsztacie mam maca 50 gutmana i delfaja i nie pracuję na vcds-ach, więc może ktoś obeznany podpowie
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-09-09, 16:21   

Sprawdziłem dzis przed odpaleniem temperature.
Na zegarach 23 stopnie
W bloku 001 -21 stopni
W bloku 004 -21 i 33 stopnie




[ Dodano: 2016-09-09, 16:28 ]
W bloku 001 pozycja 2 -temperatura silnika
W bloku 004 pozycja 2 to temperatura płynu chłodniczego 4 to temperatura powietrza wlotowego.
Czyli tutaj też jest dobrze <blee>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-09-09, 20:39   

u mnie się poprawiło
nie wiem na jak długo ale jest ok
Zastanawiam się nie pali bo nie ma paliwa czy ma za dużo jego i jest zalewany
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-09-09, 21:07   

Jak by miał za dużo to po odpaleniu raczej zakopciłby i było by czuć paliwo <hmm>
Tak myśłe
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-09-10, 01:00   

Odpalanie musi trafić składem w punkt jeśli silnik nie załapie od razu to się szybko zalewa i sprawa zaczyna się przeciągać.
Generalnie leje się dużo paliwa i musi być dużo powietrza - stąd wspominałem aby sprawdzić regulator jałowych bo on otwiera się mocno.
Sterownik leje paliwo w ilości zależnej od temepratury - więc ważny jest precyzyjny pomiar.
Jeśli po kręceniu świece są mokre, iskra jest - to szukał bym braku powietrza.
Podłączył bym oscyloskop/ rejestrator pod wtryski aby zobaczyć jakie czasy otwarcia są wtedy kiedy pali i nie pali.
Nie wiem jak zachowa się sterownik jeśli podczas odpalania lekko doda się gazu. Wtedy można by zweryfikować moją teorię o braku powietrza. Może on jednak wtedy też i odcinać paliwo.
Zerknął bym w VCDS jakie on czasy wtrysku serwuje, czy synchronizacja jest odrazu. W polifotwych sterownikach zapamiętywana jest pozycja silnika po zgaszeniu by szybciej synchronizować zapłony przy odpalaniu.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-09-10, 06:39   

może być jeszcze wspaniały sterownik brc :]
który tak może robić
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-09-10, 21:48   

pepi napisał/a:
może być jeszcze wspaniały sterownik brc :]
który tak może robić

Gaz dołączony całkowicie.
Ukaniu
Cytat:
chętnie zrobię wszystkie możliwe pomiary tylko powiedz jak?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.