Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Zawieszenie 1BE (s-line) - czy dużo twardsze  
Autor Wiadomość
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-12-25, 14:36   

FOSS napisał/a:
...że zmiana kół pomiędzy rozmiarami 17" i 20" nie powoduje żadnej zauważalnej różnicy na komforcie podróżowania.

Różnica pomiędzy niskim a wysokim profilem ma faktycznie niewielki wpływ na "miękkość" podróżowania, ale w moim odczuciu ma bardzo duży wpływ na to, że jadąc po koleinach, których niestety w moich okolicach nie brakuje, wyrywa kierownicę z łapek na lewo i prawo albo nie. Jak dla mnie ma to więc ogromny wpływ na komfort podróżowania po naszych nieszczęsnych drogach.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-12-25, 18:42   

apg napisał/a:
FOSS napisał/a:
...że zmiana kół pomiędzy rozmiarami 17" i 20" nie powoduje żadnej zauważalnej różnicy na komforcie podróżowania.

Różnica pomiędzy niskim a wysokim profilem ma faktycznie niewielki wpływ na "miękkość" podróżowania, ale w moim odczuciu ma bardzo duży wpływ na to, że jadąc po koleinach, których niestety w moich okolicach nie brakuje, wyrywa kierownicę z łapek na lewo i prawo albo nie...

Nie wiem jak jest u Ciebie ale ja u siebie nie odczuwam jakichś szczególnych objawów wyrywania kierownicy z rąk... ani na zimowych 18" ani na letnich 20"... no chyba że już taki jestem przyzwyczajony że mnie to nie rusza.

Obie opony (zima/lato) są tej samej szerokości czyli 255 ale oczywiście inny profil (zima 45 a lato 35).
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ZuQ 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 42
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: NEB
Wysłany: 2010-12-26, 11:35   

FOSS napisał/a:
Co do dolnych rozpórek to przyznam, że jest kłopot - wprawdzie w lato to praktycznie nie zdarza mi się nimi zawadzić ale w zimę, szczególnie w koleinach często zdarza mi się "czesać" śnieg :-?


Z tego co widzę mieszkasz w W-wie lub okolicach, a w tym rejonie mi też nie zdarzyło się udeżyc podwoziem. Niestety są regiony Polski gdzie drogi lokalne są w fatalnym stanie np u mnie okolice Elbląg/Pasłęk jak u kolegi apg w okolicach Trzebnicy (Brzeg Dolny), gdzie kilka razy byłem i za każdym razem zawadzałem.

Ale wracając do tematu czy ktoś wie jakie oznaczenie ma standardowe zawieszenie w 3.3 TDI oraz czy są zawieszenia pośrednie pomiędzy standardem i sportem?
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-12-26, 11:49   

ZuQ napisał/a:
czy są zawieszenia pośrednie pomiędzy standardem i sportem?


możesz sobie takie pośrednie zawieszenie w A8 zmajstrować :)

Po wielu perypetiach z zawieszeniem, częściowo opisanych na forum w różnych wątkach, wróciłem do standardowych sprężyn 1BM, pozostawiając amortyzatory Bilstein B6.

Taki setup uważam za dość przyjemny kompromis, między komfortem a sztywnością.
Samochód ma normalny prześwit, wiec nawet w teraźniejszych warunkach pogodowych rzadko przycieram brzuchem, jednocześnie jest zwarty, zupełnie zniknęło wzdłużne kołysanie, jest fajna sprężystość bez tłuczenia na dziurach, w śladowych ilościach pozostało jeszcze wyjeżdżanie nosem w zakrętach :)
Jedyny minus to wygląd, niestety jest sporo miejsca w nadkolach. Co najważniejsze, dupa nie siedzi, auto stoi w minimalnym klinie.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
ZuQ 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 42
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: NEB
Wysłany: 2010-12-26, 12:51   

nie będę oryginalny ale w chwili obecnej "normalny prześwit" bardziej przemawia do mnie niż konkretna gleba :lol:

Powidz tylko czy te Bilsteiny B6 nie są za krótkie do sprężyn z zawieszenia 1BM?
A i jeszcze zamieściłeś wcześniej zdjęcia , czy to jest ten ostateczny setup?
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-12-26, 13:06   

ZuQ napisał/a:
nie będę oryginalny ale w chwili obecnej "normalny prześwit" bardziej przemawia do mnie niż konkretna gleba


jakbym słyszał siebie, gdy wymieniłem sprężyny na wyższe - kamień z serca

ZuQ napisał/a:
Powidz tylko czy te Bilsteiny B6 nie są za krótkie do sprężyn z zawieszenia 1BM


B6 są do standardowego zawiasu, nie są krótsze (B8 są takie). Mają nieco niżej ogranicznik do talerzyka pod sprężynę, dzięki czemu przód idzie minimalnie w dół - auto lepiej wygląda.

ZuQ napisał/a:
A i jeszcze zamieściłeś wcześniej zdjęcia , czy to jest ten ostateczny setup


nie, to jeszcze auto na Jamexach. Jeśli chcesz, po świętach wrzucę fotkę, jak teraz się prezentuje (beee...... na 16" stalówkach i kołpakach :)
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
ZuQ 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 42
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: NEB
Wysłany: 2010-12-26, 13:22   

Jest zima, jest śnieg i są zimowe opony...
Dawaj te zdjęcia jak tylko będziesz mógł.
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-12-26, 18:55   

ZuQ napisał/a:
drogi lokalne są w fatalnym stanie np u mnie okolice Elbląg/Pasłęk


we wrześniu byłem w okolicy u kumpla, jeszcze obniżoną A8, jak sobie przypomnę jazdę dróżką Pasłęk-Młynary, to słabo mi się robi. U mnie drogi są bardzo średnie, ale to była naprawdę masakra.

Cytat:
Dawaj te zdjęcia jak tylko będziesz mógł.


Jasne, w najbliższych dniach coś cyknę, tylko muszę znaleźć kawałek równego gruntu, by nie zafałszować wyglądu auta, a o to ostatnio niełatwo.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
ZuQ 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 42
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: NEB
Wysłany: 2010-12-26, 21:07   

Byłoby dobrze jak byś zrobił zdjęcia z miarką i podał odległośc od osi kół do nadkola z przodu i z tyłu. Wynik będzie bardziej dokładny gdyż nie będzie miał związku z rozmiarem felg i opon. :peace:
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-12-27, 22:19   

Kolego ZuQ, na szybko bez zdjęć, mniej więcej mierząc od środka piasty do błotnika uzyskałem :
- przód 41cm
- tył 39cm

Fotki bardzo chętnie w bardziej sprzyjających okolicznościach przyrody :) Dziś trochę zabiegany byłem.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-27, 22:34   

Może komuś się przydadzą także moje pomiary seryjnego 1BM w poliftowym S8:

~ 1/2 zbiornika PB + 1/2 zbiornika LPG

- przód 41cm od piasty, 72cm od ziemi
- tył 40cm od piasty, 71cm od ziemi

Na pomorskim zlocie ósemek, wśród ok.20 aut, stała chyba najwyżej nad glebą.
 
 
ZuQ 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 42
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: NEB
Wysłany: 2010-12-28, 00:02   

Nie wytrzymałem i popędziłem do garażu....

Ori 1BE, 3.3 TDI, 1/2 zbiornika ON

-przód 38cm
-tył 36cm

czyli tak jakby całośc -30mm, a to bardzo duuuuuuuuużo.

no cóż poszukiwania czas zacząc...
amorki nowe ale sprężyny to chyba będzie używka

dzięki artekk i Maciex
powiedzcie jeszcze gdzie mam kliknąc żyby pojawiło się u was "Pomógł" bo na tych sprawach to się jeszcze nie znam :oops:
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-12-28, 00:13   

Maciex napisał/a:
Może komuś się przydadzą także moje pomiary seryjnego 1BM w poliftowym S8:
...

ŁoooŁ... w S8 masz 1BM :shock:
fabrycznie czy po prostu po zmianach na ori??

ZuQ napisał/a:
(...) dzięki artekk i Maciex
powiedzcie jeszcze gdzie mam kliknąc żyby pojawiło się u was "Pomógł" bo na tych sprawach to się jeszcze nie znam :oops:

Tylko założyciel tematu (czyli w tym wypadku akurat kolega artekk) ma opcję klikania "pomógł" ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-28, 08:52   

FOSS napisał/a:
Maciex napisał/a:
Może komuś się przydadzą także moje pomiary seryjnego 1BM w poliftowym S8:
...

ŁoooŁ... w S8 masz 1BM :shock:
fabrycznie czy po prostu po zmianach na ori??



Tak fabryka dała :lol: :lol: ale bardzo się z tego cieszę.
Jeździłem na twardszych odmianach zawieszenia, i jestem zdania, że na polskie warunki najlepsze jest 1BM
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-12-29, 17:42   

Te zawieszenia w naszych A8 są jakieś dziwne. Ja mam 1BE i niebieskie amorki Boge i na 225/55/17 jest sztywno według Mnie. Natomiast kolega DJ_DEMON który był właścicielem tego auta przedemną, pisał, że jego nowe A8 też ma 1BE ale ono jest dopiero sztywne i brakuje Mu tego komfortu co jest obecnie w moim. Może dużo zależy od amorów jakie są fabrycznie wsadzone.(nie wiem jakie On ma teraz)
Mam czerwone Sachsy które jak się ociepli założe, będzie porównanie pomiędzy niebieskimi i czerwonymi.

A Wy koledzy jakie macie czerwone Sachsy czy inne niebieskie lub czarne bo z takimi też sie spotkałem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.