Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1  
Autor Wiadomość
repsol 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 122
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2011-11-09, 17:43   

FOSS masz racje ja dostojnie i spokojnie jak na limuzyne przystało:)
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=fqqQ0w_h9X8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=qjiyFNWsPdU&NR=1
 
 
sznink 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 41
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-11-10, 00:12   

Ja cały czas jeżdżę w trybie manualnej zmiany biegów (przy wykorzystaniu lewarka - w kierownicy nie mam tej funkcji). W tryb automatyczny przełaczam się tylko jadąc w korku lub gdy jestem w nieznanym dużym mieście i całą uwagę skupiam na drodze i znakach. Taki sposób jazdy bardziej mi odpowiada, mam większą kontrolę nad autem, a przy okazji tak jak to napisał FOSS oszczędza się hamulce i paliwo.

Jeżeli ktoś się zastanawia nad montażem kierownicy z tiptronikiem, a nie wie, czy będzie jej używał polecam pojeździć trochę w trybie manualnym (przełączając biegi lewarkiem) i przekonać się czy taka jazda będzie mu odpowiadać.

Jeśli chodzi o kierownicę z łopatkami, to ja właśnie taką będę montował. Z poduszką nie powinno być problemu o ile wykorzysta się kabelek z kierownicy z A8 (oczywiście z odpowiedniego rocznika). Po prostu przewodów związanych z airbagiem nie ruszamy - nie pamiętam, czy we wszyskich przypadkach - opierałem się na analizie schematów elektrycznych z ELSY, ale robiłem to już jakiś czas temu. Ciężko to wszystko opisać słowami. Znajdę zdjęcia i zrobię nowe, to będzie wszystko jasne.

Jeśli chodzi o stan prac, to kabelkologia w kierownicy jest już zrobiona. Kabel do wpięcia kierownicy w instalację tiptronika również. Zatrzymałem się na malowaniu airbagu. Moja kierownica z łopatkami jest w kolorze antracyt, a airbag czarny i takie połączenie nie bardzo mi pasowało. Ponieważ miałem nowy nieużywany airbag, którego nie mogłem zwrócić, więc postanowiłem go pomalować. Niestety mój zestaw areograf + kompresor niezbyt chciał współpracować, a to co uzyskałem jeszcze różniło się trochę odcieniem od koloru kierownicy. Więc będzie poprawiane, jak tylko znaję chwilę czasu :d
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-11-10, 07:53   

sznink, a powiedz z jakiego auta/rocznika kierownicę montujesz do A8
_________________

 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-11-10, 08:37   

Gość też dał radę http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/58411.phtml
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-10, 08:56   

pioter napisał/a:
Gość też dał radę http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/58411.phtml


ale to zupełnie coś innego, przy okazji do swojego kontrolera dołożył sobie tipa
chociaz na filmie nie widzę aby z niego korzystał
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
sznink 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 41
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-11-10, 09:51   

Moja kierownica jest, co ciekawe, z Audi A3 rocznik chyba 2003.

 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-10, 09:57   

jak dasz radę z taśmą to jesteś w domu
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
sznink 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 41
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-11-10, 12:05   

Taśma zostaje ta sama, którą mam w tej chwili. Mam sterowanie radiem w kierownicy (z którego zresztą nie korzystam - jakoś ręka sam wędruje do gałki w radiu). Po prostu po stronie kolumny kierowniczej powypinam część kabelków, a na to miejsce pójdzie sterowanie tipem.

Pytanie, czy nie pojawią się błędy związane z brakiem komunikacji z modułem w kierownicy. Jeżeli tak, to nie ma problemu - mam na to kilka pomysłów :-) .
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-10, 23:02   

Jak masz sterownie radiem to pewnie masz wolne piny na sterowanie tipem. Komunikacja z kierownica idzie jednym przewodem, wiec powinno byc wolnych. Do sterownia tipem potrzebujesz 3.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2012-02-19, 09:30   

Panowie, sporo osób obiecało tutoriala z prac nad przerobieniem taśmy pod kierownicę FL a tu cisza :-P
Chcę założyć do preFL taką kierownicę :



Czy dużo jest zabawy z taśmą? Redukcja już zamówiona.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-19, 12:45   

duzo. Zeby ladnie wygladalo bedziesz musial zmienic obudowe kolumny na FL, tasme, a co za tym idzie przełacznik zespolony w kierownicy. Wtedy bedzie dzialalo i wygladalo.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-02-23, 22:23   

W sobotę będe miał graty, dam fotorelacje z montażu kiery F1 do pre lifta

Prace w toku, ogólnie już wszystko rozpracowałem. Jak nie ma ESP to jest to banalnie proste. Niedługo dokładniejszy opis.

Jakoś ostatnio mało czasu mam, a kiera juz kilka dni jeżdzi i wszystko działa. Mam jakieś fotki napstrykane i opisik w głowie. postaram się w wolnej chwili to wszytsko jakoś opisac.
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2015-12-26, 23:06   

trochę odkopię temat ;)

w mojej audi mam taką kierownicę:


teraz kupiłem sobie taką:


i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?
trochę poczytałem i dowiedziałem się, że mogę wpiąć się w kostkę przy lewarku i teoretycznie powinno to zadziałać.
czy zmieniając tylko kierownice mogę sobie narobić jakiś problemów z np rozkodowaniem czegoś ? ;)

wiem, że stracę sterowanie radiem i strasznie mnie to boli, ale jednak wygląd tej nowej jest dla mnie ważniejszy :P
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-12-27, 11:45   

koziolek napisał/a:
... i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?

Z tego co pamiętam to tak, będziesz musiał zmienić taśmę.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2015-12-27, 11:57   

FOSS napisał/a:
koziolek napisał/a:
... i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?

Z tego co pamiętam to tak, będziesz musiał zmienić taśmę.


cholera... miałem nadzieje, że da się wykorzystać te wolne piny ze sterowania radia :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.