Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wlot powietrza wtórnego ??  
Autor Wiadomość
domin1212 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Dsg
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 35
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 91
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2012-11-05, 09:46   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Wlot powietrza wtórnego ??

Witam panowie mam taki błąd i nie mogę dojść co zrobić żeby go usunąć.
Błąd : WLOT POWIETRZA WTÓRNEGO RZĄD CYLINDRÓW 1 I 2 dodatkowe dopalanie cząstek spalin i błąd minimalna sprawność katalizatorów Dowiedziałem się że to może być wina pompki wtórnej ale sprawdziłem ją chyba chodzi ciężko mi sprawdzić ponieważ chodzi ona tylko na zimnym silniku ma ktoś może jakieś pomysły jak najskuteczniej sprawdzić tą pompkę czy działa i może coś jeszcze trzeba sprawdzić pomóżcie panowie
_________________
$$$Domin$$$
.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-11-05, 12:40   

Hejka, miałem podobny "problem". Ogólnie ta pompa powietrza wtórnego jest nie potrzebna, jednak jej awaria lub czegokolwiek z nią związanego (tutaj chodzi o normę emisji spalin po uruchomieniu zimnego motoru) powoduje wywalenie CHECK'a. Głupia, niepotrzebna błahostka co szpeci licznik.

Na wstępie, mam D2 a Ty D3 więc mogą się niektóre rzeczy różnić. Sprawdź:
*działanie pompy powietrza wtórnego przy odpaleniu zimnego motoru, będzie słychać coś podobnego do odkurzacza albo odrzutowca,
*szczelność wężyków podciśnienia idących do gruszek EGR z tyłu głowic (wąż gumowy w oplocie około 5mm) z wiekiem i gorącem parcieją na zagięciach i powodują nieszczelność, w tej sytuacji membrana w gruszce nie otworzy się i dodatkowe powietrze nie zostaje wtłoczone w wydech.
*jeśli pompki nie słychać to zaglądnij do zasilania tej pompki, służy do tego przekaźnik 40A w pusze z sterownikiem komputera ECU,
*jeśli posiadasz dostęp do tej pompy powietrza, wykręć ją i sprawdź czy nie znajduje się w niej woda, gdy będzie znajdowała się w niej woda to na 90% będziesz miał niezamykające membrany w gruszkach EGR z tyłu głowic sterowane podciśnieniem służące do podawania powietrza dodatkowego przy uruchomieniu zimnego silnika a potem po około 20-30sek powinny się zamknąć ze względu na brak podania podciśnienia z elektromagnetycznego zaworka.

Podaj dokładnie kod błędu, sama nazwa wiele nie pomoże. Być może katy już się po woli żegnają z życiem. Nie ma żadnego błędu z pierwszych sond lambda?
_________________
 
 
domin1212 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Dsg
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 35
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 91
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2012-11-22, 15:23   

Witam nie ma żadnych błędów o sądach jest tylko ten o katalizatorach może to jest spowodowane tym błędem o powietrzu wtórnym?
_________________
$$$Domin$$$
.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-11-22, 15:47   

Może już katalizator mówi papa. Na pierwszy rzut sprawdziłbym szczelność dolotu i kolektora jak i szczelność okolic katalizatora. Gdyby sonda padała lub się kończyła to by błąd pokazało w odczytach. Możesz sprawdzić przebieg korekcji sondy 1 jak i 2 wtedy będziesz wiedział czy to kat albo podjechać na stację i zbadać spaliny analizatorem.
_________________
 
 
datelos 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 86
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2013-09-18, 15:32   

Witam.
Podepnę się do tematu.
Wali mi błędem zbyt mały przepływ pompa powietrza wtórnego.
Rozebrałem wszystko(filtr, pompę i węże) pompę podpiąłem na krótko i działa, jedno podciśnienie do egr(między ścianą grodziową a silnikiem było złamane, poprawione) po zkasowaniu błędów wszystko ok , po około 60, 70 km wali błędem j/w. Brak mi pomysłó co jeszcze sprawdzić skoro pompa dmócha jak wściekła. Przepływomierz mi po głowie chodzi ale oglądałem i jest czsty, a pozatym pompa podaje powietrz omijająć przepływomierz , jest tam gdzieś ustrojstwo do pomiaru przepływy z pompy wtórnej?
 
 
Darek Masiak 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 61
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 14
Skąd: Mława
Wysłany: 2014-02-09, 21:52   

Witam Serdecznie

Koledzy ja borykam sie już trzeci miesiąc z problemem.Na zimnym silniku faluja mi obroty.Byłem juz trzy razy w serwisie i u kilku mechaników.I nic nie mozna zrobić.
Wywala ostatnio tylko jeden błąd P0492 " System powietrza wtórnego niewystarczający przeływ Bank 2".Mój znajomy mechanik w sobote stwierdził ,że dostaje sie lewe powietrze.
Prosze pomozcie co to moze być? bo juz mnie szlak trafia.
_________________
darkom63
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-02-10, 19:11   

SAI nie ma nic do tego.. To tylko ekologiczna zabawka do spełniania normy euro4 przy rozruchu zimnego silnika. Ma ona za cel doprowadzenie powietrza do wydechu w celu szybszego przygotowania kata do temperatury pracy.

Mały przepływ, trzeba sprawdzić podciśnienie, zawory EGR i sondy lambda.
_________________
 
 
Darek Masiak 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 61
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 14
Skąd: Mława
Wysłany: 2014-02-11, 13:31   

Witam

Czy ten błąd może mieć wpływ na falowanie i lekkie poszarpywanie podczas jazdy do 1600 obrotów na zimnym silniku? jak byłem u gazownika to na benzynie komp pokazywał zła mieszankę.Czyli cos sie dzieje z powietrzem.Zawory EGR i sondy sprawdzali mi w serwisie.
Jezęli jest to problem z powietrzem i zaworami to jak to rozwikłać?
Jak silnik osiagnie temp.90 stopni to jest wszytko ok.
Jeżeli możesz mi pomoc to bede bardzo wdzieczny.
_________________
darkom63
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-02-11, 13:41   

Darek Masiak napisał/a:
Czy ten błąd może mieć wpływ na falowanie i lekkie poszarpywanie podczas jazdy do 1600 obrotów na zimnym silniku?

Nie
Darek Masiak napisał/a:
jak byłem u gazownika to na benzynie komp pokazywał zła mieszankę.

Do regulacji LPG. Z lpg póki co nie mam doświadczenia, tutaj muszą się wypowiedzieć znawcy tematu.
Miałem kiedyś błąd "mały przepływ bank 1 i bank 2), problem rozwiązała wymiana sond lambda.
_________________
 
 
Darek Masiak 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 61
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 14
Skąd: Mława
Wysłany: 2014-02-11, 14:25   

Ale jezeli nie ma błedu na sondach to czy można je kwalifikować do wymiany?
Instalacja gazowa nie powinna mieć tu wpływu bo odłaczyłem gaz i jezdziełm tylko na benzynie prawie przez dwa tygodnie.problem falowania był równiez na samej benzynie.
_________________
darkom63
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-02-11, 17:51   

bo może masz gdzieś lewiznę wtedy tak będzie
 
 
ravenium 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 3
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 2014-02-16, 10:17   

Cytat:
jedno podciśnienie do egr(między ścianą grodziową a silnikiem było złamane, poprawione) po zkasowaniu błędów wszystko ok , po około 60, 70 km wali błędem j/w.


Tez tak miałem trzeba jeszcze zrobić drugie od strony przepływomierza , jak zlapalem za rurke to została mi w reku .
Po naprawie tych wężyków od zaworów powietrza wtórnego błędy się nie pojawiają .
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-02-17, 20:13   

Darek Masiak napisał/a:
Koledzy ja borykam sie już trzeci miesiąc z problemem. (...) Byłem juz trzy razy w serwisie i u kilku mechaników.I nic nie mozna zrobić.

Czy u Was nie ma nikogo kto by potrafił coś z tym autem zrobić?
Mam u siebie jedno auto z Mławy i jak pierwszy raz wsiadłem to bałem się jechać szybciej niż 40km/h <jezu>
Usterek cała masa, aż ciężko uwierzyć że auto było serwisowane ale że znam właściciela osobiście i jego podejście do tematu to wiem, że w serwisie bywał nie raz.

ravenium napisał/a:
Cytat:
jedno podciśnienie do egr(między ścianą grodziową a silnikiem było złamane, poprawione) po zkasowaniu błędów wszystko ok , po około 60, 70 km wali błędem j/w.

Tez tak miałem trzeba jeszcze zrobić drugie od strony przepływomierza , jak zlapalem za rurke to została mi w reku .
Po naprawie tych wężyków od zaworów powietrza wtórnego błędy się nie pojawiają.

Też to miałem w swoim D3. Wprawdzie ja za inną robotę się zabrałem ale chciałem rozłączyć podciśnienia i wszystko poszło w p...du - rurki były tak przegrzane, że pękały pod delikatnym naciskiem.
Połowę układu podciśnienia porobiłem od nowa i wszystko śmiga aż miło.... i 0 błędów w sterowniku silnika ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ManiekJames 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 281
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-10-31, 22:42   

Witam :)
Takie szybkie pytanie (A8 D3 4.2mpi LPG) - a co jeśli wąż od tej pompy/odkurzacza jest odpięty - a wiem że działa bo oglądałem od spodu auto - i mnie zaciekawiło jak odpaliłem że zassało mi rękę to ustrojstwo :P
a rurka taka karbowana co była podłączona kiedyś - jest wsunięta wyżej obok i nie podpięta - pytanie czemu poprzednik tak zrobił ??
i czy podpiać ją ?

A i oczywiście "czek" pomarańczowy się świeci na desce :P

ps: tak tak :) pochwalę się nowym nabytkiem już za niebawem jak fotki porobię w odpowiednim dziale :D
_________________
Pozdrawiam !!
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-11-01, 08:10   

ManiekJames napisał/a:
A i oczywiście "czek" pomarańczowy się świeci na desce :P -


Popraw zobacz czy się poprawi lub pogorszy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.