Autor |
Wiadomość |
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-03-26, 07:27
|
|
|
jezli szukasz zasilania sai to masz przekaźnik pod maska pod ECU sa tam również 2 bezpieczniki szansa ze poszedł jeden z nich jest bardzo marna bo bezpieczniki bodajże 40 ale jest tam również przekaźnik mogły się zapiec styki dlatego pompa się skończyła trzeba go rozebrać i wyczyscic albo kupic nowy
jeżeli pompa robi zware to na 90 skończyły się w niej szzotki .... jeżeli nie masz proądu to jest gorzej
zrób tak:
dostań się do tych przekaznikow bezpieczników tylko uważaj ecu jest przykręcone na 3 lub 4 srubkach musisz go wysunąć pierwsza wtyczke rozpiąć drugą nie rozpinaj!! bo później może być duzy kłopot z odpaleniem [ nie wiem dlaczego ale tak chłopaki mi mówili]
najtepnie rozpinasz poszke jest na 3 zatrzaskach lub 4rech nie pamiętam
ogarniasz bezpieczkiki i przekaźnik
chcesz sprawdzić prądowo podpinasz pompe sai na zimnym silniku
na zimnym bo tylko wtedy jeżeli bledów nie będzie eku uruchomi pompe w celu dogrzania katow
można tez rozebrać ten przekaźnik podpiąć pompe i reznie zwierając styki sprawdzić czy załącza czy nie
następnie sprawdzić przekaźnik i wtyczke
w 8ce jest tak że jak się pompa zes.... i robi zware to wylacza ten obwód
wbrew pozorom jest to do zrobienia wszystko bardzo łatwe i proste |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Conrad
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Lip 2014 Posty: 47 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-03-28, 19:41
|
|
|
Moze pomoge, jak kupilem tylko auto 2 lata temu wywalalo mi wlasnie czeka, ze cos tam z ukladem powietrza wtornego, i cos z katem ze slaba wydajnosc, zawsze razem te dwa bledy i zawsze rano na zimnym silniku, byl check, okazalo sie ze mialem jakas nieszczeslnosc na jednym z wezykow od wlasnie tego odkurzacza co odpowiada za to powietrze wtorne, bo tak mi mechanik powiedzial, wyminil jeden wezyk, dodam ze za free:) i przez dwa lata nie widzialem ani czeka od tego ukladu powietrza wtornego, ani od tego kata wiec moze cos w tym byc ze to ma powiazanie ze soba. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-28, 20:33
|
|
|
proste i przejrzyste
powietrze wtorne.jpg
|
|
Plik ściągnięto 676 raz(y) 138,15 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-03-29, 18:53
|
|
|
no ale po tym schemacie to można co najwyżej dowiedzieć się że jest przekaźnik sterujący pompą sai
przekaźnik jest pod ecu stojąc przodem do silnika lewa strona podszybia demontaż kratek/oslon podszybia i już można namiezyc tylko drugiej wtyczki nie rozłączaj
wtyczkę odbezpieczasz i wyciągasz a druga pozostaje na miejscu
pod ecu jest czarna skrzynka to w niej jest ów nieszczęsny przekaznik |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-29, 19:39
|
|
|
Schemat do zapoznania sie z systemem
A dalej elsa do montazu/demontazu komponentow |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2017-04-02, 21:03
|
|
|
Dziękuję wszystkim za pomoc i rady |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-02, 22:29
|
|
|
a co z tą pompą działa? znalazłeś przekaźnik? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2017-04-02, 23:03
|
|
|
Jeszcze nie, jak wiesz z drugiego tematu głowice są rozebrane, i czekam aż auto odpali wtedy sprawdzę czy pompka chodzi na zimnym, jeżeli nie to będę szukał bezpieczników i przekaźników,.
[ Dodano: 2017-05-26, 21:44 ]
Panowie, autem jeżdżę dobry miesiąc od wymiany pompki, w sumie nie słuchałem czy działa czy nie, ponieważ uznałem że skoro silnik niczym nie krzyczy to działa, wczoraj zapalił się check, sprawdzam kompem i są takie błędy :
Może być tak że raz pompa działa a raz nie ? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-05-26, 21:29
|
|
|
W VCDSie masz procedure - test pompy. Problem z SAI to zazwyczaj jakas nieszczelnosc w ukladzie. Naprawic, albo wywalic w cholere i do jakiegos kumatego tunera co Ci to ogarnie w ECU potem by check sie nie palil. Kolejna ekologiczna bdzura |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2017-05-27, 08:25
|
|
|
Jak włączyć ten test ? Czytałem o tym że można to usunąć, ale skoro mam błąd pompy i katów oznacza to że katy nie są najwyższych lotów i jeśli usunę pompkę to będą pojawiać się katy. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-05-27, 10:12
|
|
|
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=VCDS+SAI+test
Katy to druga sprawa - albo już niesprawny, albo coś z sondą (ale obstawiam pierwszą opcje).
Opcji masz kilka, tylko jak chcesz się wszystkiego pozbyć trzeba przeprogramować ECU. Jak chcesz by było fabrycznie, to wydasz więcej. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2017-05-27, 10:28
|
|
|
Jak auto jest ciepłe to mogę je cisnąć do odcinki i katów nie ma, więc jako tako działają, wywala je tylko na zimnym silniku w dodatku tylko 1 raz od wymiany pompki, wolałbym żeby ta pompka chodziła, myślę że wyeliminuje to katy na jakiś czas.
Drugie sondy tez da się wyprogramować ?
Wszedłem w basic settings, następnie 77 i 78 to lewa i prawa strona, w budce mass air flow sensor g70 przez cały czas są jakieś wartości, natomiast w air mass from sec air inj bank 1 przez cały czas jest 0 podejrzewam że to jest ta pompka, i nie pracuje, sprawdzałem od razu po odpaleniu, można zrobić jakoś żeby przez vcds wymusić jej pracę ? Żeby zobaczyć czy dochodzi do niej prąd ? |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-06-16, 22:34
|
|
|
Panowie,dopadło i mnie.
Zaświeca mi się kontrolka silnika i wyskakuje taki błąd Błąd 17831 / P1423 plus coś z sądami,niestety nie zapisałem.
Co do błędu to wiem że coś z pompą powietrza wtórnego,takie pytanie gdzie ta pompa jest umiejscowiona w D3? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-06-19, 13:34
|
|
|
123mielony napisał/a: | Co do błędu to wiem że coś z pompą powietrza wtórnego,takie pytanie gdzie ta pompa jest umiejscowiona w D3? |
Po zdjęciu dolnej osłony silnika w prawym przednim narożniku. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-10-08, 12:53
|
|
|
Panowie a czy te błedy od wtórnego powietrza mogą powodować zawalanie wtryskiwaczy olejem a ostatecznie po czasie się zapychaja? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|