Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wlot powietrza wtórnego ??  
Autor Wiadomość
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-03-26, 08:27   

jezli szukasz zasilania sai to masz przekaźnik pod maska pod ECU sa tam również 2 bezpieczniki szansa ze poszedł jeden z nich jest bardzo marna bo bezpieczniki bodajże 40 ale jest tam również przekaźnik mogły się zapiec styki dlatego pompa się skończyła trzeba go rozebrać i wyczyscic albo kupic nowy

jeżeli pompa robi zware to na 90 skończyły się w niej szzotki .... jeżeli nie masz proądu to jest gorzej


zrób tak:

dostań się do tych przekaznikow bezpieczników tylko uważaj ecu jest przykręcone na 3 lub 4 srubkach musisz go wysunąć pierwsza wtyczke rozpiąć drugą nie rozpinaj!! bo później może być duzy kłopot z odpaleniem [ nie wiem dlaczego ale tak chłopaki mi mówili]

najtepnie rozpinasz poszke jest na 3 zatrzaskach lub 4rech nie pamiętam

ogarniasz bezpieczkiki i przekaźnik

chcesz sprawdzić prądowo podpinasz pompe sai na zimnym silniku

na zimnym bo tylko wtedy jeżeli bledów nie będzie eku uruchomi pompe w celu dogrzania katow

można tez rozebrać ten przekaźnik podpiąć pompe i reznie zwierając styki sprawdzić czy załącza czy nie

następnie sprawdzić przekaźnik i wtyczke

w 8ce jest tak że jak się pompa zes.... i robi zware to wylacza ten obwód

wbrew pozorom jest to do zrobienia wszystko bardzo łatwe i proste
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Conrad 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 47
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-28, 20:41   

Moze pomoge, jak kupilem tylko auto 2 lata temu wywalalo mi wlasnie czeka, ze cos tam z ukladem powietrza wtornego, i cos z katem ze slaba wydajnosc, zawsze razem te dwa bledy i zawsze rano na zimnym silniku, byl check, okazalo sie ze mialem jakas nieszczeslnosc na jednym z wezykow od wlasnie tego odkurzacza co odpowiada za to powietrze wtorne, bo tak mi mechanik powiedzial, wyminil jeden wezyk, dodam ze za free:) i przez dwa lata nie widzialem ani czeka od tego ukladu powietrza wtornego, ani od tego kata wiec moze cos w tym byc ze to ma powiazanie ze soba. Pozdrawiam
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-28, 21:33   

proste i przejrzyste

powietrze wtorne.jpg
Plik ściągnięto 655 raz(y) 138,15 KB

_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-03-29, 19:53   

no ale po tym schemacie to można co najwyżej dowiedzieć się że jest przekaźnik sterujący pompą sai


przekaźnik jest pod ecu stojąc przodem do silnika lewa strona podszybia demontaż kratek/oslon podszybia i już można namiezyc tylko drugiej wtyczki nie rozłączaj

wtyczkę odbezpieczasz i wyciągasz a druga pozostaje na miejscu

pod ecu jest czarna skrzynka :P to w niej jest ów nieszczęsny przekaznik
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-29, 20:39   

Schemat do zapoznania sie z systemem

A dalej elsa do montazu/demontazu komponentow
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-04-02, 22:03   

Dziękuję wszystkim za pomoc i rady :)
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-04-02, 23:29   

a co z tą pompą działa? znalazłeś przekaźnik?
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-04-03, 00:03   

Jeszcze nie, jak wiesz z drugiego tematu głowice są rozebrane, i czekam aż auto odpali wtedy sprawdzę czy pompka chodzi na zimnym, jeżeli nie to będę szukał bezpieczników i przekaźników,.

[ Dodano: 2017-05-26, 21:44 ]
Panowie, autem jeżdżę dobry miesiąc od wymiany pompki, w sumie nie słuchałem czy działa czy nie, ponieważ uznałem że skoro silnik niczym nie krzyczy to działa, wczoraj zapalił się check, sprawdzam kompem i są takie błędy :



Może być tak że raz pompa działa a raz nie ?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-05-26, 22:29   

W VCDSie masz procedure - test pompy. Problem z SAI to zazwyczaj jakas nieszczelnosc w ukladzie. Naprawic, albo wywalic w cholere i do jakiegos kumatego tunera co Ci to ogarnie w ECU potem by check sie nie palil. Kolejna ekologiczna bdzura
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-05-27, 09:25   

Jak włączyć ten test ? Czytałem o tym że można to usunąć, ale skoro mam błąd pompy i katów oznacza to że katy nie są najwyższych lotów i jeśli usunę pompkę to będą pojawiać się katy.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-05-27, 11:12   

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=VCDS+SAI+test
Katy to druga sprawa - albo już niesprawny, albo coś z sondą (ale obstawiam pierwszą opcje).
Opcji masz kilka, tylko jak chcesz się wszystkiego pozbyć trzeba przeprogramować ECU. Jak chcesz by było fabrycznie, to wydasz więcej.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-05-27, 11:28   

Jak auto jest ciepłe to mogę je cisnąć do odcinki i katów nie ma, więc jako tako działają, wywala je tylko na zimnym silniku w dodatku tylko 1 raz od wymiany pompki, wolałbym żeby ta pompka chodziła, myślę że wyeliminuje to katy na jakiś czas.

Drugie sondy tez da się wyprogramować ?

Wszedłem w basic settings, następnie 77 i 78 to lewa i prawa strona, w budce mass air flow sensor g70 przez cały czas są jakieś wartości, natomiast w air mass from sec air inj bank 1 przez cały czas jest 0 podejrzewam że to jest ta pompka, i nie pracuje, sprawdzałem od razu po odpaleniu, można zrobić jakoś żeby przez vcds wymusić jej pracę ? Żeby zobaczyć czy dochodzi do niej prąd ?
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-06-16, 23:34   

Panowie,dopadło i mnie.
Zaświeca mi się kontrolka silnika i wyskakuje taki błąd Błąd 17831 / P1423 plus coś z sądami,niestety nie zapisałem.
Co do błędu to wiem że coś z pompą powietrza wtórnego,takie pytanie gdzie ta pompa jest umiejscowiona w D3?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-06-19, 14:34   

123mielony napisał/a:
Co do błędu to wiem że coś z pompą powietrza wtórnego,takie pytanie gdzie ta pompa jest umiejscowiona w D3?

Po zdjęciu dolnej osłony silnika w prawym przednim narożniku.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-10-08, 13:53   

Panowie a czy te błedy od wtórnego powietrza mogą powodować zawalanie wtryskiwaczy olejem a ostatecznie po czasie się zapychaja?
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.