Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-01-08, 12:57
|
|
|
Wyceny jeszcze nie mam bo nie mam dzisiaj magazyniera w firmie.
1x wyspa
1x tłumienie
4x zawory 5/3-way closed in mid-position, wyjścia na 1/4 cala
1x złączka do zasilania(polecam na przewód 10)
4x złączka do poduszek(6 czy 8?)
4x zaślepki do drugiego wyjścia zaworu
Cenę zestawu będę miał dopiero po weekendzie.
Poglądowo wygląda to tak, tylko dla Ciebie byłaby tylko z 4 zaworów(te co mają numery), więc ten początek, 4 zawory i zaślepka na końcu(inna niż na foto bo Twoja wyspa byłaby mniejsza):
Jeśli chodzi o tradycyjne zawory to mogę też wycenić ale nie spięte w wyspę jak te ze zdjęcia. Z wyglądu identyczne jak na Twoim foto. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2016-01-08, 15:46
|
|
|
drago_o, no mam pytanie co do tych zaslepek, po co one na drugie wyjscie zaworu??? Moze zle myslalem... Dlatego chce 4 zawory 3 stanowe, co by kazdy obslugiwal jedno kolo... W domysle bede sterowal tylko osia przednia i tylna... Ale bedzie mozliwosc przelaczenia na kazde kolo pojedynczo...
Do wyspy dolacza sie zasilanie, a odplyw tez prowadzony jest przez wyspe??? Dobrze mysle??? Rozkminiam zasade dzialania po tej wyspie ktora ja tu zapodalem... Nie wiem jak jest zbudowana ta Festo Do zasilania podjade miedzia... Przewody chcialem do poduch wlasnie prowadzic 10/8 ale moga byc tez 8/6
Karol powiedz mi tylko jakie to sa zlaczki??? Ja chce zalozyc te na skrecanie, a te zlaczki sa na zacisk czy jak???
1x wyspa
1x tłumienie
4x zawory 5/3-way closed in mid-position, wyjścia na 1/4 cala
1x złączka do zasilania(polecam na przewód 10)
4x złączka do poduszek(6 czy 8?)
Aaaa no i najwazniejsze... przepustowosc zaworow chcialbym zeby to bylo cos w granicach 500-800l/min |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-01-08, 16:14
|
|
|
Jak na rysunku
Bez zaślepki dmuchałbyś w powietrze podczas opuszczania. Ta przez Ciebie wklejona wyspa też jest identycznie zaślepiona. (Jak popatrzysz na tysunek to obok wyjścia na poduche masz śruby zaślepiające drugie wyjście zaworu. (w normalnym układzie z siłownikiem tam się podłącza powrót powietrza z siłownika)
Zasada działania Twojej jak i mojej zasada działania jest ta sama. Poduchy masz na jeden przewód prawda? Więc powietrze wracać będzie przewodem zasilający poduchę.
Złączki takie jak na zdjęciu są zwykle wciskane i do 12 barów bez problemu. Dlatego nie bawił bym się zakuwanie tego. Jak zobaczysz na foto to będziesz widział jeden czarny przewód wyciągnięty. Wciska się kołnierz i wyjmuje przewód. A wkłada się je po prostu wciskając.
P.S. mam problemy z kierunkami i chyba lewą z prawą pomyliłem |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2016-01-09, 12:01
|
|
|
drago_o, no dzieki, teraz czaje po co te zaslepki kurde zatem czekam na te wycene z niecierpliwoscia, w przyszlym tygodniu mam urlop to cos chce juz zaczac dlubac
To mowisz tych zlaczek na wtyk sie nie bac??? A powiedz mi tekalan bym u Was tez dostal??? Nie zapomnij mi sie opytac tez o przepustowosc tych zaworow Karolku
Za fatyge, jakos sie odwdziecze |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-01-09, 13:01
|
|
|
robertas napisał/a: | Nie zapomnij mi sie opytac tez o przepustowosc tych zaworow Karolku |
Mam katalog tych zaworów w pracy. Trochę późno napisałeś bo od razu bym Ci podał ale jak zajdę do pracy w poniedziałek to napisze ich przepustowość. Wydaje mi się tak z pamięci że 450-600 l/min ale bez żadnej pewności
robertas napisał/a: | To mowisz tych zlaczek na wtyk sie nie bac??? |
Przy tych ciśnieniach nie ma szansy na wypięcie się. Prędzej pęknie wężyk(oczywiście ze starości, bo one są dość trwałe).
robertas napisał/a: | A powiedz mi tekalan bym u Was tez dostal??? |
Tak ale cały krążek jeśli już musiałbyś chcieć. Nie wiem ile tam jest metrów. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2016-01-09, 13:20
|
|
|
Dobra spoko, zatem czekam na info Karol No wzialbym z 20-30m ale jak beda wieksze rolki to kupie to gdzie indziej co by Ci glowy nie zawracac jeszcze na glowie mam manometry, musze kupic 2 podwojne co by pokazywalo cisnienie w kazdej poduszce no i pojedynczy z samego zbiornika nie wiem gdzie to poupycham ale sterowanie juz mam rozgryzione, bedzie fajnie wygladalo mysle
Jak mozesz to wrzuc mi swoj numer telefonu na PW, zadzwonie w poniedzialek |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-01-09, 14:15
|
|
|
Mogę wybrać to co jest w katalogu FESTO Takich raczej tam nie ma od razu Ci powiem ale to można łatwo gdzieś kupić.
Te zawory mają własny smar. Teoretycznie jest to tak zrobione aby smar wystarczył na okres ich życia i FESTO nie zaleca naolejaczy. Ale miałem jeden przypadek przycinania się przy niższym ciśnieniu(około 5-6 bar). Ale jak już je zastosujesz to musisz pilnować ich napełnienia. Jak wypłuka się fabryczny smar to potem się szybko zatrą. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2016-01-09, 15:42
|
|
|
U mnie w pracy juz 8 lat chodzi większość zaworów na ciśnieniu 6 barów. Nie ma naolejaczy bo tylko pozniej problemu bo wszystko cieknie rozszczelnia sie itp. Przed każdą maszyną jest odstoinik na to co jest w sprezonym powietrzu, mimo że mamy kompresory bezolejowe.
Uzywamy zwyklych przewodów PUR lub PUN jedne są olejoodporne, do tego złączki zaciskowe. Polecam to jak najbardziej. Nie ma szans zeby taki wezyk z złączki wyrwac. Zostaje w niej część wezyka na ktorym sie zaciska. WIęc jesli wezyk sie nie uszkodzi mechanicznie to złączka go nie zepsujeje i nie pusci |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-01-09, 15:49
|
|
|
Ciśnienie pracy to pojęcie względne. Zależy co to za typ zaworów. Te mogą działąć w zakresie 4-12 barów bo minimalne ciśnienie wymagane do przełączenia jego stanu to 3-4 bary. A budujecie te maszyny? Zawory wymagają smarowania bo się pozacierają. Mogą być fabrycznie smarowane, jak te w wyspie i jeśli jest tam odpowiedni smar to nie trzeba ich naoliwiać. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2016-01-09, 17:19
|
|
|
Nie budujemy, serwisujemy, tzn UR. Wiem że sa smarowane fabrycznie. Generalnie mielismy takiego mlodego inżyniera ktory zaczał wprowadzac naolejacze, szybko sie z tego firma wycofała, ze wzgledu na to że wszystko szybciej się zuzywało. Puszczały uszczelnienia. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-01-09, 17:28
|
|
|
Z uszczelniaczami nigdy problemu nie miałem ale w specyfikacji większości siłowników i silników pneumatycznych jest wyszczególnione czy i ile oleju wymagają. Nie zawsze jest to konieczne ale akurat te zawory wymagają smarowania, z tym iż mają fabryczny smar i nie trzeba dawać naolejaczy. Z naolejaczami pracują trochę lepiej(z doświadczenia) ale nie wolno zapomnieć o ich uzupełnianiu bo olej wypłukuje fabryczny smar. Też nie w każdej maszynie dajemy naolejacze ale to zależy tylko od specyfikacji sprzętu.
Wszystko zależy od przeznaczenia i specyfikacji. W mojej karierze już nawet łożyska się płukało do niektórych maszyn aby lepiej chodziło |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2016-01-09, 18:00
|
|
|
U mnie tez się płucze łożyska z smaru. Ale to dlatego że łożyska muszą chodzić na sucho, spawane są wałki z kołem turbiny w wysokiej prożni. Około 5 razy sie tylko obraca każdy uchwyt, z wolną predkoscią. Cokolwiek brudu w komorze spawania powoduje wypalenia, nadpalenia i przepalenia spoiny. |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|