Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-03-14, 11:39
|
|
|
Simone331 napisał/a: | a jeszcze lepiej wymiana całego oleju w ASB |
Ja bym się tego nie odważył robić w skrzyni bez systematycznego serwisowania i z większym przebiegiem. Dolał bym jedynie oleju aby jego poziom był prawidłowy. Za dużo jest przypadków klękania skrzyni niedługo po wymianie oleju. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-03-14, 11:41
|
|
|
Simone331 napisał/a: | Jak najbardziej wygląda to właśnie na niski poziom oleju, więc dolewka a jeszcze lepiej wymiana całego oleju w ASB.
Co do Midparts to dużo forumowiczów tam jeździ i bardzo ich poleca. Napisz do FOSSa, bo ma tam znajomego, Mirka jak dobrze kojarzę i pewnie będzie mógł przyśpieszyć ewentualny termin i może jakiś rabacik też dla Ciebie wywalczy. |
O widziałeś! dzięki za info. Skontaktuje się z FOSS-em
to może najpierw kupić jakiś niedrogi olej ATF z 1L, dolać i sprawdzić, czy nie można mieszać?
Kompletnie nie wiadomo co tam w tej skrzyni jest zalane.. |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-03-14, 11:43
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Ja bym się tego nie odważył robić w skrzyni bez systematycznego serwisowania i z większym przebiegiem. Dolał bym jedynie oleju aby jego poziom był prawidłowy. Za dużo jest przypadków klękania skrzyni niedługo po wymianie oleju. |
No masz rację. Zależy właśnie co tam było robione i kiedy, ja jednak skusiłbym się o wymianę tego oleju. Jeśli pojedzie np. do Midparts, to pewnie mu powiedzą co byłoby w jego przypadku najlepsze. |
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-03-14, 11:45
|
|
|
Simone331 napisał/a: | No masz rację. Zależy właśnie co tam było robione i kiedy, ja jednak skusiłbym się o wymianę tego oleju. Jeśli pojedzie np. do Midparts, to pewnie mu powiedzą co byłoby w jego przypadku najlepsze. |
No mam do nich ze 130km w jedną stronę..
Dolewka i test, czy odrazu jechać na wymiane?
Orientacyjne koszty? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-14, 12:03
|
|
|
Zasiegnij porady w tej firmie bo to gdybanie takie. Nie wiesz co tam jest więc wymiana statyczna to tez swego rodzaju dolewka może narobić bałaganu. Lepiej niech sie wypowiedzą specjaliści. |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-03-14, 12:10
|
|
|
foxik33 napisał/a: | Dolewka i test, czy odrazu jechać na wymiane? |
Ja bym zadzwonił do nich i się spytał co by Ci doradzili. Z drugiej strony po wizycie u Nich będziesz wiedział co w trawie piszczy, bo prześwietlą Ci całą skrzynie. |
|
|
|
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-03-16, 11:22
|
|
|
Kolega dziś przegląda to moje a8.. 200-300ml oleju brakowało, ubytek uzupełniony i ponoć skrzynia pracuje pięknie.
Zajrzał też do pompy paliwa.. - a tam niespodzianka.. brak oryginalnej pompy..
Jakaś tam typowa zwykła pompka pływa sobie w baku..
Tak więc zakupię oryginalną pompę! ;-) |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-03-16, 13:09
|
|
|
To i kosza szukaj. A najlepiej sprawną używkę razem z koszem. Wiec powoli masz odpowiedź na swoją rzeźbę pod maską. Ktoś nie mógł sobie poradzić z pompą paliwową i zrobił to co zrobił. :mrgreen: |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-03-17, 11:25
|
|
|
Noo 400zł to całkiem nieźle..
Ale czy jest sens pompę z koszem za 400, czy może lepiej cały bak za jakieś 500 ?
Zapewne w baku powinny być przewody jakieś do "ssania" PB... Ciekawe czy są..
2.8, 3.7, i 4.2 to te same zbiorniki i pompy? Wg. sprzedawców na allegro " niby " tak..
No doprowadzam ją do stanu takiego który będzie mnie satysfakcjonował. Bez obaw że gdzieś wyjade, i będę musiał wracać na lawecie :lol:
Wczoraj autkiem nabite 400km i skrzynia pracuje zdecydowanie lepiej.. :d |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-03-17, 11:31
|
|
|
Można i cały bak. Tylko ile czasu poświęcisz na wymianę i jakie problemy napotkasz. Kosz da radę kupić i taniej tylko trzeba trafić. Wymiana samego kosza to w najgorszym wypadku godzina roboty. Biorąc poprawkę na to że robi się to pierwszy raz to 1,5 godziny.
Jeśli kupujesz zbiornik to raczej kupisz go z instalacją czyli rurkami w środku ale raczej bez kosza. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-03-17, 11:35
|
|
|
foxik33 napisał/a: | Noo 400zł to całkiem nieźle..
Ale czy jest sens pompę z koszem za 400, czy może lepiej cały bak za jakieś 500 ?
Zapewne w baku powinny być przewody jakieś do "ssania" PB... Ciekawe czy są..
2.8, 3.7, i 4.2 to te same zbiorniki i pompy? Wg. sprzedawców na allegro " niby " tak.. |
Mam dwa kosze na pompę paliwa ale oba z S8 po FL więc prawdopodobnie nie będą pasowały..... po numerach pewnikiem będą inne ale nie wiem w czym dokładnie leży różnica :roll:
Mam też cały zbiornik paliwa.... oraz wlew paliwa... i zbiorniki na powietrze... również od S8 D2 FL.
Ale zbiornik paliwa sprzedaję oddzielnie od kosza na pompę paliwa.... tym bardziej, że zbiornik jest prawdopodobnie taki sam także w innych wersjach D2-ek. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-03-20, 20:01
|
|
|
Jak myślicie? Zakup 2szt i odrazu wymiana.
http://allegro.pl/przegub...3043541100.html
Dziś lewy usłyszałem.. wole wymienić wcześniej, niż wracać 200km na lawecie tak jak to było z poprzednim wozem - a6 c5 ASB..
Zastanawiam sie jeszcze nad tarczami i klockami.. za ok 600-700 mozna zrobic fajne heble..
Bo cos w stylu przetoczenie tarcz to chyba " out " co? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|