Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Hamulce ceramiczne - wszystko za i przeciw  
Autor Wiadomość
audifanatic 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-02-02, 23:51   

felge mam 9" zamiast 8" rozmiar 19 i do tego niskie ET 35 wiec felgi super wypelniaja blotniki.
auto jest tez stabilniejsze.

dalem dustans 20mm i felga mocno wystaje a auto wyglada jak monster truck.
moze wystarczy 10mm ale to sie okaze przy montazu.

teram jest doslownie kilka mm miejsca miedzy zaciskiem a felga ale zaciski brembo przykrecasz bezposrednio do piasty bez jazma wiec moze da rade

czekam jak sie jeszcze troche ociepli i zakladam
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-08, 23:39   

ze wzgledow bezpieczenstwa audi WYMAGA wylacznie felgi 20" ET46 (oczywiscie najlepiej oryginalnych).

a czy dokupiles takze nowa jednostke ABS ?
a czy dokupiles specjalne sruby za 8 tys pln ?
 
 
audifanatic 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-02-09, 09:25   

Heble wejda spokojnie pod fabryczne 19"
Srub tytanowych nie wymienilem.Jestes pewny ze tyle kosztuja? bo az mi sie nie chce wiezyc ze przy wymianie tarcz trzeba tyle dac za same sruby jak tarcza kosztuje chyba 12tys

pozostaje jeszcze obcja pojechac do serwisu na bezplatna akcje serwisowa ale moga sprawdzic po VINie ze fabrycznie ich nie bylo

mechanik mi mowil ze wystarczy zmienic kodowanie ABS.jest opcja ceramika

coraz mniej mi sie te heble podobaja.na rs4-bremstechnik.de jest fajny zestaw 365mm+ zacisk r8 8tloczkowy i wchodzi spokojnie pod 19"
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-09, 11:01   

audifanatic napisał/a:
Heble wejda spokojnie pod fabryczne 19"


kto wie lepiej ? Ty czy producent ?

przepraszam z gory za jaskrawe porownanie, ale

wiesz mozna napisac, ze na wóz konny zamiast siana mozna zaladowac samochod i tak go przewozic. inny bedzie sie upieral, ze do tego sluza profesjonalne lawety

audifanatic napisał/a:

Srub tytanowych nie wymienilem.Jestes pewny ze tyle kosztuja? bo az mi sie nie chce wiezyc ze przy wymianie tarcz trzeba tyle dac za same sruby jak tarcza kosztuje chyba 12tys


komplet srub do 4 tarcz kosztuje 8 tys, zas cena 4 tarcz to okolo 50 tys


audifanatic napisał/a:


pozostaje jeszcze obcja pojechac do serwisu na bezplatna akcje serwisowa ale moga sprawdzic po VINie ze fabrycznie ich nie bylo



nie rozumiem co masz na mysli

audifanatic napisał/a:


mechanik mi mowil ze wystarczy zmienic kodowanie ABS.jest opcja ceramika



dla wlasnego (i innych) bezpieczenstwa zmień mechanika
 
 
audifanatic 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-02-09, 16:20   

Serwis audi nie jest dla mnie zadnym autorytetem w sprawach technicznych.
Wiadomo wieksza felga daje wiecej miejsca i mniejsze prawdopodobienstwo uszkodzen .

Audi mialo darmowa akcje serwisowa wymiany srub na tytanowe.Musze sie dowiedziec czy mozna dam im same tarcze do naprawy.

Jak masz wiedze odnosnie ABS to powiedz a nie pisz mi o zmianie mechanika.
Z tego co wiem ABS w A8/s8 jest identyczny.Pozostaje kwestia kalibracji pod wieksze tarcze.
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-09, 17:29   

... odpowiadajc na Twoj post nie posilkowalem sie wiedza pochodzaca z serwisu.

JEDYNYM zrodlem wiedzy jest producent. i na niego sie powoluje.

tak na marginesie troche przesadzasz piszac, ze serwis nie jest dla Ciebie zadnym zrodlem wiedzy - prawde powiedzawszy mechanicy-domatorzy sa gorsi niz serwisy. pracownicy serwisu maja dostep do dokumentacji, zas domorsli mechanicy maja wiedze pochodzaca z nauki typu:

"jak popsuje to przynjamniej sie naucze, ze tak nie nalezy robic, co wiecej moze uda mi sie to naprawic i bede w tym zagadnieniu fachowcem"

teraz dlaczego pisze na ten temat ?
otoz dlatego, ze Twoj mechanik powiedzial Ci, ze obecny uklad abs bedzie wspolpracowal z tarczami ceramicznymi.

zakladam, ze twoj uklad abs to 517 CH z software 517 B lub pochodna tego.
potrzebujesz do silnika 4.tdi: 517 CB z software 517 K

ten uklad to okolo 7 tys pln.


akcje serwisowe dotycza wylacznie calych samochodow. nie sa prowadzone akcje serwisowe na podstawie dostarczonych czesci.

w zadnym razie producent nie bedzie kwalifikowal wymiany srub na podstawie dostarczonych tarcz (a nie calego samochodu). jesli masz stare sruby - musisz je obowiazkowo wymienic - w przeciwnym razie sporo ryzykujesz.

na Twoim miejscu jednak udalbym sie do serwisu, aby przynajmniej zweryfikowac stan tarczy, ktore kupiles. serwisanci na podstawie instrukcji sprawdza tarcze pod katem mikropekniec. jesli sa mikropekniecia - to tarcze na smietnik.

pamietaj tez o felgach 20 cali, mniejsze nie wchodza w gre.
 
 
audifanatic 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-02-09, 19:48   

mechanik mowil tylko o procedurze adaptacyjnej podczas jazdy.Zapytam sie o ABS.Nie wyglada to za ciekawie.Jak bedzie tak jak mowisz to raczej heble pojda na allegro.

Felgi mialy byc od rs6 ale to znowu kolejny koszt.

Co do mechanikow to masz racje.Cale szczescie ja mam goscia,ktory w ASO dlugo pracowal a teraz ma swoj warsztat i jezdzi na szkolenia.Do ASO tez robic auta,ktorych oni nie maja pojecia jak ogarnac.

Szkoda,ze do A8 nie ma awet dobrych sportowych tarcz i klockow.
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-09, 20:47   

poczekaj nie tak szybko,

1. jednostka ABS - to pewnie znajdziesz na allegro (predzej, czy pozniej)

2. felgi 20 cali - tak czy siak warto

3. a moze sruby masz juz wymienione ? (a wiec sa dobre)

4. zweryfikuj koniecznie stan tarcz w serwisie aso

mozesz zawsze zamontowac zwykle tarcze od s8. z tego co wiem sa inne niz standardowe A8


mam nadzieje, ze te wyjasnienia sa pomocne
 
 
audifanatic 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-02-09, 21:42   

Mysle ze bedzie ciezko ze sterownikiem ABS.Dowiem sie czy bez wymiany ABS nie bedzie sie wlaczal bez powodu.
znalazlem sterownik z tym softem co piszesz ale pisza ze pasuje do a4 i a5
link do ABS



Sruby mam zwykle.Ciezko jest mi zrozumiec czemu komplet nowych kosztuje 8tys.

Heble od s8 maja wlasciwie wieksza tarcze 385 wiec duzej roznicy nie bedzie a i tak felgi bede musial wymienic.

Szkoda ze audi nie ma w opcji mocniejszych stalowych hebli.W phaetonie sa brembo i tarcze 2-czesciowe

Dzieki za pomoc.Coraz bardziej jestem zniechecony a tak sie zgrzalem jak dostalem zestaw :(
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-09, 22:11   

probuje sie zrehabilitowac za zniechecenie Ciebie...


zobacz:

http://allegro.pl/pompa-a...1439192421.html
nie wiem jednak co z CP do jednostki abs...

w zamian mozesz wystawic na aukcji swoja jednostke.


tu nie chodzi o to, ze jak piszesz "ABS nie bedzie sie wlaczal bez powodu".

tu chodzi o to, ze abs moze zachowywac sie nieprzewidywalnie.

software w sterowniku jest napisany pod konkretne tarcze i silnik. lacznie jednostek abs jest chyba piec czy szesc (rozne silniki, rozne napedy). a jak niepoprawnie dziala ABS to nie oczekuj wiele od ESP oraz od systemu wspomagajacego nagle hamowanie - nie pamietam nazwy - ale chodzi tu o to, ze uklad przewiduje gwaltowne hamowanie i znacznie podwyzsza cisnienie w ukladzie.

efekt moze byc np. taki, ze abs bedzie dzialal zbyt dlugo, mimo, ze kola odzyskaly przyczepnosc.
tutaj mozemy tylko zgadywac - a w zasadzie mozna nawet dojsc do kilku wnioskow znajac zasade dzialania abs i mozliwosci poszczegolnych elementow.

w kazdym razie, zamiast poprawic skutecznosc, moze sie okazac, ze droga hamowania sie wydluzy.



teraz temat srub.

sa to sruby zrobione z czegos-tam, tak aby:
1.wytrzymywaly ekstremalnie wysokie temperatury i nie zmienialy wlasciwosci (goraca tarcza ceramiczna)
2. wytrzymywaly olbrzymie roznice temperatur i nie zmienialy wlasciwosci
3. wytrzymywaly ogromne przeciazenia (wieksza skutecznosc)


skad wiesz jakie masz sruby ? czy to oznacza, ze tarcze kupiles bez srub ?

tak czy siak warto sprawdzic ile kosztuja takie sruby w serwise. dlaczego ?
otoz moje informacje pochodza z serwisu, wtedy powiedziano mi, ze tyle kosztuje komplet tych srub.
moze zaszla pomylka ? wiesz czasami konsultanci obslugujacy klientow wyolbrzymiaja zagadnienia...
tym bardziej, ze bylo to zaraz po tym jak wprowadzono ta akcje w Polsce. jak sie robi cos pierwszy raz nie nalezy oczekiwac, ze wszystko bedzie na "tip top"

moze jednak warto blizej poznac zagadnienia dotyczace zwyklych tarcz s8. jesli tarcze wieksze to skutecznosc powinna byc lepsza. tutaj wiedze mam slaba warto sie popytac na forum kolegow z wiekszymi niz oryginalne tarcze.

jako ciekawostke napisze, ze istnieje "fabryczny kit", ktory polega na zainstalowaniu tarcz ceramicznych. niestety nie wiem co wchodzi w sklad...
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-02-09, 22:27   

Myślę, że te śruby spokojnie można by było zakupić poza ASO, dużo, dużo taniej. Sprawdzić długość, rozmiar i klasę wytrzymałościową i zakupić w jakimś hurcie.
_________________
Black Cars Matters
 
 
audifanatic 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-02-09, 23:47   

A skad masz wiedze,ze ABS trzeba wymieniac i to dokladnie na taki?

Z tego co wiem po akcji serwisowej na tarczach pisali OK a ja tego nie mam

Sprawdze cene srub.Jak koszta beda wysokie to odpuszcze temat i zaloze tarcze 365mm stalowe 2czesciowe i zacisk 8tloczkowy.Zestaw spokojnie wchodzi pod 19"
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-09, 23:57   

... skad mam wiedze ?

kazdy serwis aso/producent (kulczyk)/etka i kilka innych programow Ci to powie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.