Autor |
Wiadomość |
Pix
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Paź 2014 Posty: 49 Skąd: OBERSCHLESIEN
|
Wysłany: 2014-11-01, 14:52 [ALL] Regeneracja akumulatora
|
|
|
Cześć
Nie wiem jak użytkownicy A8 zapatrują się na takie naprawy Kto nie wiedział, a chce to skorzysta, a kto nie to nie
Wydaje mi się, że jest to odpowiedni dział, użyłem szukajki i nie znalazłem podobnego tematu. Jeżeli już coś takiego było proszę usunąć.
Tak więc, jako, że nadszedł czas pierwszych chłodniejszych dni wiele osób zapewne boryka się z problemem z akumulatorem. Mnie też taki dopadł, na szczęście nie w A8, ale to już bez znaczenia.
Osobiście mało chętnie podszedłem do zagadnienia, aczkolwiek spróbowałem z czystej ciekawości i się udało.
Regeneracja akumulatora kwasowego
Po demontażu akumulatora zabrałem się za wylanie z niego starego elektrolitu. Wyleciał niesamowity żur, aczkolwiek nigdzie nie było widać żadnych odłamków, które wskazywałyby na uszkodzenie celi.
Po wylaniu starego elektrolitu zalałem akumulator wodą destylowaną w celu przepłukania. Zakręciłem korki i delikatnie zacząłem potrząsać baterią i następnie wylałem wodą.
Następnie ponownie zalałem go wodą destylowaną i podłączyłem pod prostownik na 1/20 pojemności. Troszkę czasu mi to zajęło, bo była to 180tka. Po naładowaniu znów usunąłem wodę z akumulatora.
Kolejno akumulator zalałem elektrolitem i podłączyłem pod prostownika na 1/10 pojemności.
Po naładowaniu podłączyłem pod żarówki reflektorowe w celu jego rozładowania.
Po rozładowaniu akumulator ponownie ładowałem go 1/10 pojemności teraz już po raz ostatni
______
Efekt jest zauważalny. Przed regeneracją po około 10 godzinach postoju samochód nie był w stanie odpalić. Obecnie po nocy wraz z włączonym ogrzewaniem postojowym odpala bez problemu. Na jak długo pomoże taka reanimacja? Nie mam pojęcia, na razie działa
Wodę destylowaną jak i elektrolit kupimy w każdym sklepie motoryzacyjnym jak i w większości marketów przemysłowych.
Wszystko co potrzeba to: dostęp do prostownika, woda destylowana, elektrolit, pojemnik na stary elektrolit i wodę destylowaną, naczynia do nalewania oraz środki ochrony osobistej.
Prawda jednak jest taka, że nie mamy żadnej gwarancji powodzenia naszej misji <niewiem>
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-11-01, 15:36
|
|
|
He, Bawilem sie w to dwa lata temu. Regenerowalem dwa aku. wziete ze skupu zlomu. Jeden jezdzi teraz w ibizie 1,9td juz prawie rok. Drugi stoi w garazu, ale zeszłą zime zasilał moja audiczke przez miesiąc, tak z ciekawosci. Oba spisywały i spisują się bez zarzutu. Ciągle myślę aby obecny w audi zregenerować, ale nie umie sie zabrać bo ciekawosc juz zaspokojona
Oczywiście nie wiem w jakim stanie były przed zabawą. |
|
|
|
|
|
|
|
Pix
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Paź 2014 Posty: 49 Skąd: OBERSCHLESIEN
|
Wysłany: 2014-11-01, 16:54
|
|
|
W moim przypadku sa to sztuki(2) ktore byly juz w zakupionym samochodzie. Obecnie srednio nowe akumulatory wytrzymuja mi 2-3lata do pierwszych problemow. Wiec jesli nawet jedna zime dluzej pociagna to bedzie sukces |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-11-01, 17:04
|
|
|
Ja powiem że w mojej A8 akmulator miałem wymienić miesiąc temu,ale jeden elektryk zaoferował mi właśnie regeneracją aku i zgodziłem sie ze względu na niska kwotę 35,- i jak do tej pory nie żałuje aku hula jak nowy,posiadam jeszcze oryginalny.Zobaczymy jak długo wytrzyma |
|
|
|
|
|
|
|
Lakier [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-01, 19:39
|
|
|
O co chodzi z 1/10 pojemności? Jak się ma akumulator 100Ah, trzeba ładować prądem 10A, o to? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-11-01, 19:44
|
|
|
Dokładnie, 1/10 czyli dla 100Ah prąd ładowania przez 10h to 10A |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pix
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Paź 2014 Posty: 49 Skąd: OBERSCHLESIEN
|
Wysłany: 2014-11-01, 21:45
|
|
|
Czyli sadzac po wpisach potwierdza sie sens takiej zabawy. Dobrze |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-11-01, 22:58
|
|
|
Zanim się za to zabrałem, czytałem wiele na "necie" jak się to robi. Doszedłem do wniosku, że największy sens ma to w przypadku "niezajechanego" aku. Jak mocno zasiarczony to zwykłym prostownikiem nie da się przywrócić pełnej sprawności. A robiąc to raz na 2 lata, mamy aku. cały czas sprawny.
Tylko ja jakoś zaspokoiłem swoją ciekawość i nie umie zabrać się do regeneracji tego co kupiłem 3 lata temu. Ciągle jest ok i jakoś zwlekam. Ah ten leń |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-02, 11:24
|
|
|
Pix napisał/a: | Czyli sadzac po wpisach potwierdza sie sens takiej zabawy. Dobrze |
Oj ma sens. Biorąc pod uwagę że dzisiejsze akumulatory są robione na okres gwarancji + parę miesięcy.
Ja kupowałem aku na wiosnę i widzę że nie przeżyje chyba zimy. Skoro postoi auto 3 dni i już nie odpali. Ale wcale mnie to nie dziwi. Kiedyś akumulator był robiony na lata. Teraz niestety nie a zamiast elektrolitu ma Coca Colę zalaną lub Pepsi <niewiem>
Temat bardzo pomocny i na pewno nie jednemu z Nas pomoże. Wystarczy troszkę czasu i chęci. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Pix
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Paź 2014 Posty: 49 Skąd: OBERSCHLESIEN
|
Wysłany: 2014-11-04, 20:07
|
|
|
ernesto napisał/a: | Pix napisał/a: | Czyli sadzac po wpisach potwierdza sie sens takiej zabawy. Dobrze |
Oj ma sens. Biorąc pod uwagę że dzisiejsze akumulatory są robione na okres gwarancji + parę miesięcy.
Ja kupowałem aku na wiosnę i widzę że nie przeżyje chyba zimy. Skoro postoi auto 3 dni i już nie odpali. Ale wcale mnie to nie dziwi. Kiedyś akumulator był robiony na lata. Teraz niestety nie a zamiast elektrolitu ma Coca Colę zalaną lub Pepsi <niewiem>
Temat bardzo pomocny i na pewno nie jednemu z Nas pomoże. Wystarczy troszkę czasu i chęci. |
Po polowie roku juz kleka? Moze masz gdzies duzy pobor pradu? Masakra...
Ogolnie to chemik ze mnia zaden ale tlumacze to sobie tak, ze elektrolit po jakims czasie traci swe wlasciwosci.
Pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2014-11-04, 20:51
|
|
|
Ile taka zabawa trwa dni?
Nawet nie wiedziałem, że coś takiego jak regeneracja aku istnieje.
Właśnie mam jeden, który chciałem w tym tyg wymienić.
Skołuje prostownik i spróbuje.
Jak wyjdzie to autentycznie to nastukam się pod to. |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2014-11-04, 21:27
|
|
|
Mam kilka akku na zapasie- zostawię sobie 2 sztuki od złomowania, które są najmniej zjechane i spróbuje przy odrobinie wolnego czasu, co daje powyższa regeneracja. |
|
|
|
|
|
|
|
Pix
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Paź 2014 Posty: 49 Skąd: OBERSCHLESIEN
|
Wysłany: 2014-11-05, 18:45
|
|
|
Kolego ile dni? Wszystko zależy od tego jak wielkie aku, jak go będziesz rozładowywał i takie tam inne "duperele"... Samemu można policzyć mniej więcej tak jak podałem ładując określonymi wartościami.
Tak jak pisałem w pierwszym poście, nie ma niestety żadnej gwarancji, że operacja zostanie zakończona sukcesem Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest akumulator, czy nie ma np. mechanicznych uszkodzeń. Jeżeli mamy aku od nowości i wiemy, że było traktowane poprawnie, to w mojej ocenie na 80% powinno się udać. Koszt nie wielki, sprawdzić zawsze można |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2014-11-10, 10:37
|
|
|
Swego czasu w POM -ach lata 80-te zajmowano się takimi naprawami , wymieniano nawet uszkodzone ogniwa w celach i dalej to latało . Sam osobiście przeprowadzałem takie regeneracje X-lat temu z różnym skutkiem jedne służyły dłużej inne nie dały się zregenerować , jednak trzeba tu dodać że taki zabieg jest tylko doraźny i trzeba mieć odpowiedni prostownik najlepiej jeszcze selenowy i z odpowednią regulacją . Osobiście wolę kupić nowy i nie martwić się wieczorem czy rano odpali . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pix
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Paź 2014 Posty: 49 Skąd: OBERSCHLESIEN
|
Wysłany: 2014-11-10, 13:13
|
|
|
Jasne, tu juz kazdy musi sam podjac decyzje czy walczy ze starym czy tez kupuje od razu nowy tego ze uda sie osiagnac poprawe nikt nie gwarantuje |
|
|
|
|
|