Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-13, 16:08 A8 D2 2000r 4.2 - Beyer28
|
|
|
Witam wszystkich!
Jako, że jestem na forum już od jakiegoś czasu i nie miałem wcześniej okazji przedstawić swojego auta to chciałbym to nadrobić
Audi A8 D2 4.2 z 2000r, samochód w 2008 sprowadzony ze Szwajcarii. Ja osobiście zakupiłem je od jednego z naszych klubowych kolegów w połowie 2013r z przebiegiem 265000km, aktualnie ma 283000 km. Zakupu absolutnie nie żałuję, bo trafiła mi się dobrze utrzymana sztuka aczkolwiek parę rzeczy trzeba było zrobić, aby cieszyć się stanem bardzo dobrym. W "klubowych" rękach od 2011r i przez ten czas trochę rzeczy zostało w niej zrobione:
-montaż LPG przy 264000 km
-kompletny remont skrzyni biegów przy 260000 km
-kompletny rozrząd z pompą wody przy 279300 km
-wymieniona przednia szyba z powodu pajęczynki po kamieniu
-pompka spryskiwacza
-odma oleju (separator) - ori, ale używka w świetnym stanie
-radio CB wmontowane w półkę pod kierownicą + antena helikalna w miejsce starej anteny po telefonie
-całe drewno w środku oklejone na czarny połysk folią 3M
-nowy akumulator
-przedni grill S8
-nowe teleskopy tylnej klapy
-alu ramki na zegary
-wstawione recaro - pełna elektryka
-kierownica 3ramienna S8 z biegami
-amorki Bilstein B6 sport
-sprężyny od S8 1BE
-zdjęty kaganiec
-przyciemnione tylne boczne i tylna szyba na max
-chłodniczka oleju bo ciekła
-komplet nowych opon zimowych Nankang Snow Viva 2 245/45 R18 100V XL (grudzień 2013)
-regeneracja tylnych zacisków przy 271746km (zapieczone tłoczki)
-tarcze Zimmerman i klocki Ferodo na przód przy 272800km
-pasek wieloklinowy Gates przy 274000km
-przelotowy tłumik końcowy, pięknie bzyczy
-naprawa elektrozaworów klimy, wymiana pompki nagrzewnicy (padła lewa strefa klimy)
-wymiana świec na Beru przy 274800km
-nowe uszczelki pokrywy zaworów po uprzedniej diagnozie nastawników
-ori felgi S-Line „słoneczka” R19 ET45
-regeneracja Xenonów z polaryzacją odbłyśników i polerką kloszy
-komplet używanych opon letnich Michelin Pilot Sport 3
255/40 ZR19 100Y
-wymiana kompletnego zawieszenia przedniego z łącznikami stabilizatora, drążkami kierowniczymi, końcówkami drążków i gumami stabilizatora przy 278800 km
-korek (OE) zbiorniczka płynu chłodniczego
-wentylator/wiatrak klimatyzacji Termotec
-tuner tv/odtwarzacz mp3
-tarcze TRW i klocki TRW na tył przy 282800 km
-aluminiowa rozpórka kielichów
Jeśli chodzi o wymiany olejów, filtrów i płynów to nie będę wypisywał dokładnie, bo to jest raczej oczywiste, ale tak z grubsza: olej silnikowy wymieniany średnio co 5tys km na Valvoline Max Life 5w40 - ostatnia wymiana 3 tyg temu przy 282800km. Jeśli chodzi o skrzynię olej z filtrem i uszczelką wymieniam średnio co 10tys (wymiana statyczna oczywiście) na Mobil ATF LT 71141 - ostatnia wymiana przy 279242 km. Olej w dyfrach wymieniony na Mobil Mobilube SHC 75W90 przy 279242 km.
Aktualnie auto prezentuje się tak:
Wszelakie opinie, uwagi i sugestie mile widziane |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-13, 16:17
|
|
|
A fotek mao coś |
|
|
|
|
|
|
|
matrose1983
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic Sport F1
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 201 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-02-13, 16:33
|
|
|
zapowiada sie gruubo
dawaj więcej fotek |
_________________
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-02-13, 16:36
|
|
|
beyer28 napisał/a: | olej silnikowy wymieniany średnio co 5tys km (...). Jeśli chodzi o skrzynię olej z filtrem i uszczelką wymieniam średnio co 10tys (wymiana statyczna oczywiście |
Co tak często? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-13, 16:53
|
|
|
krzychu22.p1i, dość często to fakt, ale u mnie te wymiany związane były z czymś tam zawsze. Jeśli chodzi o silnik to moje wymiany spowodowały były 2 krotnym płukaniem silnika ze względu na nagar zgromadzony w środku. Robiłem płukanie silnika ze świerzym olejem, jeździłem 4tys km i znów płukanie i znów wymiana oleju.
Jeśli chodzi o skrzynię, to częste wycieki z wtyczki sterownika wymuszały na mnie wymianę oleju, bo do wymiany oringów w nich zawsze trzeba było zwalać michę, a co za tym idzie zawsze lałem świeży olej z filtrem i uszczelką
Pewnie gdyby wszystko było ok to nie byłbym tak nadgorliwy. Ale poszło mu to na zdrowie |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-13, 18:45
|
|
|
Noo wreszcie bayerancka furka
Dobrze sie prezenci-co do czestych wymian to jestes chyba pierwszy co to robi w druga strone No racja że nie zaszkodzi na pewno |
|
|
|
|
gonias
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 208 Skąd: Turek (WLKP)
|
Wysłany: 2016-02-13, 19:10
|
|
|
Pięknie się prezentuje Twoje ósemeczka , widzę że masz dekory oklejone folią w połysku, jak się sprawuje ? pokazują się ślady zużycia ? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-02-13, 19:20
|
|
|
wymiana oleju co 5k km nice |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-02-13, 20:39
|
|
|
fajny kolor wnętrza masz ładna 8semeczka |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-13, 23:09
|
|
|
O... gdzieś już widziałem to auto... nawet wielokrotnie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-13, 23:29
|
|
|
Miałem przyjemność jechać z Mariuszem.
Widać, że dba o swoją Niunię |
_________________
|
|
|
|
|
|