|
Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2022-10-13, 12:45
|
|
|
sssebek napisał/a: | Jak tak to 95% moduł pod kierownicą obsłuży dzienne. |
Przedliftowy nie obsłuży dziennych, poliftowy każdy obsłuży. Jestem tego 100% pewien Pomijając już rozbieżności instalacyjne. Na dokładnie takiej zasadzie duża część osób robiła sobie dzienne na H7 zmieniając tylko i wyłącznie właśnie ten moduł w kolanach
sssebek napisał/a: | A i tu się nie do końca zgodzę. Jeśli miałeś doświetlanie statyczne, to owszem przejściówka powinna wystarczyć (choć 100% pewności nie mam, bo w 3 różnych A8 widziałem 3 różne instalacje doprowadzone do lamp. Tak samo patrząc w Elsie po schematach, jest ich kilka wersji i jeszcze trzeba uwzględnić czasem rynek na który samochód został wypuszczony bo np. schemat jest wspólny, ale jakieś linie "kabli" są oznaczone gwiazdką i np. nie zawsze występują na któryś rynek -> choćby w momencie jak instalujesz LED z S8 jako dzienne/pozycyjne bo tam linia zasilająca jest uzależniona znowu od wersji silnikowej). |
Co do tego nie będę się kłócił, znam przynajmniej 2 przedlifty (mój 3) gdzie wystarczyła taka przejściówka. Ale... Otworzyłem schemat i nie ma na nim żadnej * ani ** dotyczącej instalacji. Owszem w lampie jest ** dotycząca F320 Bi-xenon solenoid switch (masking) czyli przesłony oraz * dotycząca L148 Left cornering light bulb czyli statycznego doświetlania ale Nadal wszystkie podłączenia są takie same. Rozumiem, że w wypadku zwykłej lampy bez xenona może brakować przewodu ale doświetlanie już nie bo steruje nimi J667/J668 i z niego są zasilone.
Z ciekawości możemy wymienić się schematami. Ciekawi mnie jakie są na nich różnice |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-10-13, 13:24
|
|
|
Różniły się schematy między rocznikami na pewno, gwiazdkami oznaczone były wersje np. na rynek usa jak mnie pamięć nie myli. Były też odnośnie ledowych dziennych i tutaj gwiazdki były w zależności od silnika (chyba dla BHT i jeszcze jakiś inny silnik miał dodatkową linię do ledów). Mój przedlift miał fabrycznie na wyposażeniu automatyczne światła i obsługiwał halogen jako dzienne jak się przekodowało. Nie miał natomiast skrętnej soczewki ani doświetlania statycznego.
Jak ładujesz Elsę, to zrób sobie próbę i podaj różne roczniki auta. Bo jak dasz np. 2006 to z automatu nie pokaże ci schematów z 2004. Przynajmniej u mnie tak jest. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2022-10-13, 13:59
|
|
|
sssebek napisał/a: | Były też odnośnie ledowych dziennych |
Tak jest różnica w podłączeniu sterownika dla dziennych LED w wypadku S8/W12. Ale już dla polifta.
sssebek napisał/a: | Mój przedlift miał fabrycznie na wyposażeniu automatyczne światła i obsługiwał halogen jako dzienne jak się przekodowało. Nie miał natomiast skrętnej soczewki ani doświetlania statycznego. |
I do tego zmierzam, że w przedlifcie jest jeden schemat podłączenia i bez xenonu może jedynie jednego przewodu brakować. Dlatego te przejściówki jak miałeś xenon zawsze będą pasować
W każdym przedlifcie można przeciwmgłowe na dzienne zakodować z postojówkami razem.
sssebek napisał/a: | Jak ładujesz Elsę |
Moje schematy są też z ELSA ale w przygotowanej wersji do druku, zawierają wszystkie schematy na raz wszystkich roczników.
Moje z przedlifta to zmiana obu modułów przy nogach i za licznikiem, przejściówka, ciągne CAN za licznik. Tam za licznikiem inna kostka to przepinować. Lampa LED skrętna soczewka. Wszystko cacy. Jakby szanuję chęć nauki i kombinowania na własną rękę ale jednak to troszkę na około |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-10-13, 14:04
|
|
|
drago_o napisał/a: | sssebek napisał/a: | Były też odnośnie ledowych dziennych |
Tak jest różnica w podłączeniu sterownika dla dziennych LED w wypadku S8/W12. Ale już dla polifta.
|
No ale sterownik jest ten sam. Nie trzeba go wymieniać (albo przynajmniej nie we wszystkich przypadkach bo tu 100% pewności nie mam czy zawsze ten sam moduł był wkładany fabrycznie bez względu na wersję lamp). |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2022-10-13, 14:06
|
|
|
sssebek napisał/a: | No ale sterownik jest ten sam. Nie trzeba go wymieniać (albo przynajmniej nie we wszystkich przypadkach bo tu 100% pewności nie mam czy zawsze ten sam moduł był wkładany fabrycznie bez względu na wersję lamp). |
Sterownik przedlifta nie obsłuży fabrycznie dziennych. Nie da się tego zakodować po prostu. Jeśli Twój obsłużył to ktoś już wcześniej go ruszał. Poliftowy każdy ogarnie dzienne. Podłączenie zostaje to samo bo kostki nic nie trzeba ruszać przy wymianie modułu. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-10-13, 14:11
|
|
|
drago_o napisał/a: | sssebek napisał/a: | No ale sterownik jest ten sam. Nie trzeba go wymieniać (albo przynajmniej nie we wszystkich przypadkach bo tu 100% pewności nie mam czy zawsze ten sam moduł był wkładany fabrycznie bez względu na wersję lamp). |
Sterownik przedlifta nie obsłuży fabrycznie dziennych. Nie da się tego zakodować po prostu. Jeśli Twój obsłużył to ktoś już wcześniej go ruszał. Poliftowy każdy ogarnie dzienne. Podłączenie zostaje to samo bo kostki nic nie trzeba ruszać przy wymianie modułu. |
Mówię ci, że w moim aucie dało się zakodować, przy czym auto fabrycznie miało opcję automatycznych świateł a jest przedliftem. Instalacja w aucie (przynajmniej część od świateł) nie była nigdy ruszana (ja ją ostatnio zmodyfikowałem o dołożenie Can + zasilania) i do tego miałem możliwość wyboru chyba wszystkich opcji kodowań jakie występowały od wybory halogenu jako dziennego, po ledy. Nie wiem, może to wynika ze specyfikacji mojego egzemplarza w jakiej wyszedł z fabryki. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2022-10-13, 14:14
|
|
|
sssebek napisał/a: | Mówię ci, że w moim aucie dało się zakodować, przy czym auto fabrycznie miało opcję automatycznych świateł a jest przedliftem. |
Automatyczne światła nie mają wpływu na podłączenie lamp. Poza tym normalna opcja przedlifcie jak każda. Dla ciekawostki nawet mogę dodać, że niektóre już miały nawet pod koniec produkcji przedlifta czujnik okragły i podłączony jak w polifcie.
sssebek napisał/a: | i do tego miałem możliwość wyboru chyba wszystkich opcji kodowań |
Możliwość zawsze jest. W przedliftowym VCDS też podpowiada kodowanie dziennych, które mimo wszystko nie działa na tych modułach fabrycznie przedliftowych z H7 na długich. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-10-13, 20:50
|
|
|
drago_o napisał/a: | sssebek napisał/a: | Mówię ci, że w moim aucie dało się zakodować, przy czym auto fabrycznie miało opcję automatycznych świateł a jest przedliftem. |
Automatyczne światła nie mają wpływu na podłączenie lamp. Poza tym normalna opcja przedlifcie jak każda. Dla ciekawostki nawet mogę dodać, że niektóre już miały nawet pod koniec produkcji przedlifta czujnik okragły i podłączony jak w polifcie.
sssebek napisał/a: | i do tego miałem możliwość wyboru chyba wszystkich opcji kodowań |
Możliwość zawsze jest. W przedliftowym VCDS też podpowiada kodowanie dziennych, które mimo wszystko nie działa na tych modułach fabrycznie przedliftowych z H7 na długich. |
W sumie moje auto to końcowy wypust bo bodaj kwiecień 2005. Może to jest powodem, czemu tak mało zmian wymagało u mnie przejście na pełnego AFS-a z doświetlaniem i dziennymi z S8.
Dlatego jak mówię, przy rozpatrywaniu ile roboty będzie żeby coś porzeźbić z lampami, najlepszym wyznacznikiem jest wiązka dochodząca do lampy. Po niej wiemy od razu ile kabli trzeba ciągnąć.
Odnośnie tego modułu pod kierownicą. Sprawdzę jak mi czasu starczy jutro w mojej drugiej A8, która jest starsza i ma zwykłe halogenowe lampy, jak wygląda temat kodowania modułu pod kierownicą. Bo kabli do dziennych nie ma tam pociągniętych do lamp na pewno bo sprawdzałem. Jeszcze się tak zastanawiam, czy przypadkiem w momencie kodowania dziennych nie jest wykonywany jakiś test obwodu który mógłby powodować odrzucenie kodowania? Sprawdzę numer modułu jaki tam siedzi jak czasu starczy. Muszę i tak ją jutro przestawić bo stoi przed warsztatem, a w sobotę planuję pierwszą warstwę wylewki zrobić... 20m3 betonu do wylania. Ehh życia na wszystko mi braknie. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2022-10-14, 05:17
|
|
|
sssebek napisał/a: | eszcze się tak zastanawiam, czy przypadkiem w momencie kodowania dziennych nie jest wykonywany jakiś test obwodu który mógłby powodować odrzucenie kodowania? |
Jeśli moduł przyjmuje kodowanie a lampa jest stara, nie zmieniona to wali błąd lub po prostu świeci źle Postojowe z halogenami, h7 jako dzienna i różne takie |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-11-04, 15:55
|
|
|
może nie ja ale foss - wymiana amorka po wubuchu miecha i tulej w wahaczach
oraz nasmarowanie tymczasowe jednego sworznia - stary tapczan zniknął
a sam to naprawiłem / wymieniłem włącznik ręcznego w kolejce czeka
silniczek od osłony wiatrowej i zamykanie bagażnika - przesadziłem z ilością
kalafonii w motorku oraz spadła mi sprężynka od domyku klapy
ciągle jakies pierdoły |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-11-27, 21:19
|
|
|
Dalej walczę z lampami od zeszłego tygodnia. Szkła póki co wydarte do żywego, jeszcze trochę trzeba je dopieścić i jak dobrze pójdzie, to końcem tygodnia lakierowanie lakierem zabezpieczającym przed UV (zdjęcia w załączniku).
Tak samo jak dobrze pójdzie, to w tym tygodniu auto wyjedzie od lakiernika i pójdzie na wymianę szyb... w końcu.
Natomiast mam pytanie odnośnie kodowań, bo nigdzie mi się tego nie udało znaleźć, a może ktoś z problemem walczył i go rozwiązało "software".
Mam teraz dzienne ledowe. No i fajnie, świecą one, ale jak świeca dzienne z przodu, to z tyłu nie świeci się nic a zależy mi, żeby z tyłu normalnie lampa przy dziennych świeciła też. Chodzi o to, że jak się jedzie w ciągu dnia we mgle, czy to mniejszej czy większej, to niestety ale czujnik nasłonecznienia tego nie wyłapie i auto może być kompletnie niewidoczne z tyłu, a to na autostradzie może przykro się skończyć. Ktoś walczył może z takim tematem?
20221125_190430.JPG
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 481,05 KB |
20221125_190408.JPG
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 545,7 KB |
|
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2022-11-28, 08:26
|
|
|
sssebek napisał/a: | z tyłu nie świeci się nic |
Jak dobrze pamiętam to byłoby to sprzeczne z prawem. Światła do jazdy dziennej nie mogą działać wraz z pozycyjnymi. W Polsce przez pewien okres było przyjęte sprzeczne prawo w tej kwestii z rozporządzeniami unijnymi, które później zmieniono na wzór unijny. Również z tego co pamiętam jest wyznaczony rok produkcji pojazdu do którego dopuszczona jest taka sytuacja ale nie jestem pewny czy nie dotyczyło to niefabrycznych montowanych zestawów.
Tak to działa i nie kojarzę teraz opcji innego zakodowania tego. Każde auto z dziennymi tak ma. Jedyną opcją przełączenie na pozycyjne ale to pozbawi Cię automatycznego przełączania świateł i LED będzie świecił słabiej. Jedynie sytuacja deszczu potrafi wpłynąć na przełączenie świateł w tryb pozycja + mijania, w innym wypadku tylko tylko zmierzch. Od widoczności we mgle są światła przeciwmgłowe uruchamiane manualnie tylko w pozycji na stałe włączonych świateł mijania. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-11-28, 11:14
|
|
|
drago_o napisał/a: | sssebek napisał/a: | z tyłu nie świeci się nic |
Jak dobrze pamiętam to byłoby to sprzeczne z prawem. Światła do jazdy dziennej nie mogą działać wraz z pozycyjnymi. W Polsce przez pewien okres było przyjęte sprzeczne prawo w tej kwestii z rozporządzeniami unijnymi, które później zmieniono na wzór unijny. Również z tego co pamiętam jest wyznaczony rok produkcji pojazdu do którego dopuszczona jest taka sytuacja ale nie jestem pewny czy nie dotyczyło to niefabrycznych montowanych zestawów.
Tak to działa i nie kojarzę teraz opcji innego zakodowania tego. Każde auto z dziennymi tak ma. Jedyną opcją przełączenie na pozycyjne ale to pozbawi Cię automatycznego przełączania świateł i LED będzie świecił słabiej. Jedynie sytuacja deszczu potrafi wpłynąć na przełączenie świateł w tryb pozycja + mijania, w innym wypadku tylko tylko zmierzch. Od widoczności we mgle są światła przeciwmgłowe uruchamiane manualnie tylko w pozycji na stałe włączonych świateł mijania. |
Pamiętam że bodaj w latach 90 przy montażu dziennych z przodu, należało instalację przerobić tak, aby tył też świecił. Wg mnie miało to swój sens.
Co do tego że z przodu led będzie świecił słabiej jak będzie mijania, to mi nie przeszkadza. Z założenia led z przodu ma działać jako pozycyjna lub dzienna w zależności w jakim trybie jest. No i teraz jak działa jako pozycja, to wtedy wiadomo mijania świecą więc i tył będzie świecił. Natomiast jak jedziesz na dziennych, to ten tył nie świeci. Przeciwmgielne z tyłu są to fakt, ale rzadko kiedy na prawdę trzeba ich użyć bo widoczność jest w sumie wystarczająca, nie mniej jednak często jest tak, że jadąc we mgle w dzień, jest za dobra widoczność na przeciwmgłowe z tyłu, ale jednocześnie włączenie świateł mijania ( a co za tym idzie włączenie oświetlenia tyłu), znacząco poprawia możliwość zauważenia takiego samochodu. Dużo jeżdżę autostradami i często się z tą przypadłością spotykam. A najgorzej jest, jak zaczyna się szarówka i do tego jest mgła a czujnik nasłonecznienia wciąż "widzi" dzień.
Spróbuję się pobawić kodowaniami jeszcze i zobaczymy. Najwyżej zastanowię się nad przeróbką instalacji. Ciężkie to nie będzie bo wystarczy jeden przekaźnik z parami NO oraz NC. Pytanie co będzie z trybem testowania oświetlenia i czy nie będzie waliło błędem, ale to się sprawdzi najwyżej. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2022-11-29, 06:30
|
|
|
sssebek napisał/a: | A najgorzej jest, jak zaczyna się szarówka i do tego jest mgła a czujnik nasłonecznienia wciąż "widzi" dzień. |
To może sprawdź poprawne kodowanie szyby i/lub przekoduj czułość czujnika zmierzchu tak aby wcześniej przełączał na xenon. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-12-03, 20:24
|
|
|
Ehhh, miałem dziś poskładać lampy do kupy. Jak na złość padło zasilanie w okolicy i egipskie ciemności zapadły. Nie skończyłem niestety. Lewa lampa gotowa do sklejenia. Wszystko poskładane, wszystko wymyte, wyczyszczone. Prawa została ramka ozdobna do wymycia i zamontowania w szkle. Jeszcze przy okazji wczorajszego przeglądu znalazłem 3 małe babole które popełniłem w AFS podczas przeróbki na bileda. Skutkowały ograniczeniem kąta skrętu lampy. Ale temat już ogarnięty i będzie jak powinno być. Ciąg dalszy pewnie w przyszłym tygodniu.
Jeszcze z tematów związanych z autem... u lakiernika ktoś zatrzasnął bagażnik, kluczyk w stacyjce został wyjąć się nie da. Aku rozładowane i żeby było śmieszniej, złamałem drugi klucz we wkładce zamka klapy bagażnika |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|