Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-25, 19:33
|
|
|
Ja bym chciał tym porobic policje w uja |
|
|
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-09-26, 00:13
|
|
|
Nooooo to pokombinuję ze sterowaniem przepustnicą od jakiegoś autka innego
Aaale - no chciałbym aby bez napięcia była ona automatycznie zawsze szczelnie zamknięta - czyli podawając napięcie - otwierać się powinna , a po zgaszeniu autka nominalnie zamykać
Pożyjemy - zobaczymy, bo narazie są inne priorytety !! |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-09-26, 07:26
|
|
|
Ja robiłem na zasadzie podciśnienia. Ogólnie przepustnica po zgaszeniu auta była otwarta. Po odpaleniu robiło grzmot, następnie się zamykała. Na postoju było w miarę spokojnie. Podczas jazdy przepustnica otwierała się na tyle na ile dodałem gazu.
Podczas spokojnej jazdy uchylała się delikatnie. Podczas wciśnięcia gazu do połowy i dalej w stronę dywaniku otwierała się całkowicie.
Ogólnie działało fajnie. Ale jak już wyżej wspomniałem gadżet poszedł na złom koło stodoły. Poszedłem w stronę ciszy.
Pierwszy prototyp:
https://www.youtube.com/watch?v=XrjWoxn42v0
Od 0:40 na D |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-10-01, 19:11
|
|
|
Ja jednak mimo wszystko postawię na elektronikę co w sumie bardziej gwarantuje szczelność zamknięcia zaworu
...
..
.
POOOZATYM
Ostatnio -> w zeszły Czwartek zadziałałem z kolegą przy AUDIKU dość OSTRO !!!!!!
..
WRESZCIE woda chłodnicza nie kapie pod autkiem z tej nieszczęśliwej rurki za chłodniczką oleju
A od kiedy 8-kę kupiłem - dolewałem ponad litra na miesiąc - i nie miałem chęci i jak się za to zabrać, a że ostatnie dni zaczęło LECIEĆ ostro - bo litr na 3 dni !!!
Zadziałałem...
Krótki opis dla nie-wtajemniczonych
Aby wymienić rurkę plastikową w A8 D3 4.2mpi - wartą w ASO 36zł + 3 uszczelki za 50zł należy:
1) Spuścić całą wodę chłodniczą i odłączyć akumulator,
2) odkręcić cały filtr powietrza itp,
3) zdemontować alternator i rurki chłodzące go,
4) odkręcić rurkę wody idącą od góry obudowy chłodniczki oleju,
5) spuścić olej z obudowy przez ten mały korek spustowy,
6) odkręcić napinacz paska alternatora,
7) zdjąć osłony rozrządu,
8) odkręcić poduszkę silnika przednią z całą łapą, (inaczej NIE wyjdzie obudowa chłodniczki)
9) odkręcić 4 śruby od obudowy i zdjąć ją,
10) wymienić resztki starej rozsypanej rurki na nową z uszczelkami,
11) wymienić uszczelkę w kształcie okularów (u mnie była ok. i tylko lekutko ją potraktowałem silikonem uszczelniającym do misek)
12) wymienić uszczelki rurek alternatora (miałem takie)
13) wymienić uszczelkę górnej rurki wody,
... Składanie:
14) Wkładamy delikatnie obudowę razem z łapą silnika (razem sprawniej wchodzą bo potem ciężko wcisnąć łapę jak obudowa przykręcona)
15) przykręcamy obudowę i łapę,
16) .... i reszta w odwrotnej kolejności rozbierania
Na koniec zalewamy układ nowym płynem i podłączamy akumulator.
Odpalamy i samo się odpowietrza (można pomóc odpowietrznikiem na podszybiu z prawej strony od pasażera)
Bite 5h. roboty - bo robione z kanału i dostęp do śrub jest masakryczny i normalne klucze nie pasują - trzeba sporo główkować
W ciul roboty!!!! i to jej się najbardziej jakoś obawiałem ale JEST !
Pozdro |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-10-01, 19:56
|
|
|
gratulacje za wytrwałość
niestety tak to jest z tymi naszymi autami ze zrypie się jakaś pierdoła ale żeby ją naprawić to pod drodze pół auta 3a rozkręcić |
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-10-03, 15:00
|
|
|
Dzieki
Najważniejsze że mam już to za sobą - bo ta robota siedziała mi na głowie już prawie 8 miesięcy
Ale namiętnie dokupowałem płyn i dolewałem z wodą dystylowaną |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-03, 16:33
|
|
|
No jest to rozwiązanie,latem destylat zimą koncentrat |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-03, 16:53
|
|
|
ManiekJames napisał/a: | Najważniejsze że mam już to za sobą - bo ta robota siedziała mi na głowie już prawie 8 miesięcy
Ale namiętnie dokupowałem płyn i dolewałem z wodą dystylowaną |
No jeżeli robiłeś to sam, tak jak piszesz, to zdecydowanie taniej było to zrobić od razu niż kupować płynu przez 8 miesięcy
Gratki za udaną robotę - jak pewnie zauważyłeś, niby nic trudnego ale parę słówek na K i CH można przy tej robocie rzucić |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-03, 16:56
|
|
|
Woda 5zł za 5l to nie jest drogo a ostatnie 8 miesięcy mrozów wielkich nie było |
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-10-03, 17:01
|
|
|
FOSS, No sam, kolega wspomagał kanałem i czasami pomocną dłonią aby coś potrzymać
A i fakt - trudne nie jest, ale dostęp MEGA wredny !!
co do słów wieloznacznych - poszło WIELE takich nieładnych
Oj no płynu nakupowałem się troszkę - ale rozrabiałem 1/3 z wodą destyl, więc nie tak źle...
Ale przynajmniej zawsze świeży był
Apophis, na szczęście jest zrobione i zima nie straszna już |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-03, 21:56
|
|
|
Apophis napisał/a: | Woda 5zł za 5l to nie jest drogo a ostatnie 8 miesięcy mrozów wielkich nie było |
Tak jest, lej se wodę... pewnie poparte jest to głęboką analizą |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-03, 21:59
|
|
|
A co ma złego woda demineralizowana? Jak masz spore wycieki i nie masz na juz czasu robić to lejesz se wode,jak bedzie jej za duzo wrzucisz kolejna dolewka sam koncentrat G12 i na jedno wychodzi. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-03, 22:06
|
|
|
Apophis napisał/a: | A co ma złego woda demineralizowana? Jak masz spore wycieki i nie masz na juz czasu robić to lejesz se wode,jak bedzie jej za duzo wrzucisz kolejna dolewka sam koncentrat G12 i na jedno wychodzi. |
Przez 8 miesięcy.... nawet nie podejmę próby wyjaśnienia ci mojego stanowiska w tym temacie... i tak wiesz wszystko i lepiej |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-03, 22:26
|
|
|
Nie wiem czy zauważyłeś w tamtym poście na końcu zdania umiesciłem taki symbol " "
Jak wiesz w każdym płynie chłodniczym wiekszość to woda dlatego niczym złym nie jest lanie wody i czasami koncentratu a nie tylko koncentratu czy juz "gotowca"
PS. Tak samo wiem lepiej jak i ty |
|
|
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-10-04, 10:46
|
|
|
Oczywiście aby nie było że lałem samą wodę <jezyk>
Zawsze wlewałem 1/2 lub 1/3 z płynem chłodniczym ....
A teraz po naprawie zalane 1/1 woda/płyn i co ciekawe kupiłem nową gamę którą sprzedają teraz w ASO -> G13
jest bardziej z różu pod fiolet w kolorku.
ps: nie kłócić mie sie tu !! |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
|