Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Czyszczenie wtrysków lpg, czy tylko wym  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-03, 20:02   [D2 00 4.2PB/LPG ] Czyszczenie wtrysków lpg, czy tylko wym

Panowie jak zapatrujecie się na czyszczenie wtrysków lpg? Gra warta świeczki,czy szkoda zachodu i nowe wtryski od razu? na czym polega to czyszczenie?do zrobienia samemu, czy lepiej zlecić fachowcom?Ewentualnie jakie wtryski polecacie do staga? Instalacja 2letnia i pasowałoby tam zajrzeć :)
 
 
Dymian 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 161
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2014-12-03, 20:55   

w 2 lata ile km zrobiłeś? Jak nie zrobiłeś minimum 100kkm to nie powinno się nic, aż takiego dziać aby były do wymiany.
No i jakie masz? Bo w zależności od marki są różne sposoby. Przykładowo keihiny itp są "nierozbieralne" i wysyła się je do odpowiednich firm, jak valteki to kąpiel w izopropanolu w takim urządzeniu jak wanienka ultradźwiękowa dobrze im zrobi.

Z kolei w brc jest opcja czyszczenia wtryskiwaczy- nalewa się np. izopropanolu i uruchamia opcję czyszczenia danego wtryskiwacza programowo.

Mi valtek typ 34 (warto o nim poczytać- bo to nie takie zło) wytrzymał w V6 coś koło 130kkm- więc nie jest źle.
 
 
michalek 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: Audi a8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2014-12-03, 20:57   

Pewnie komuś to sie nie spodoba znając życie ale niestety nie posiadam specjalistycznych urządzeń do czyszczenia takich wtrysków. Jak miałem jeszcze d2 był to jakies 5 at temu :) i tez miałem pewien problem z autem wiec łapałem się po kolei wszystkiego co mogło pomocna mój problem. Jedną rzecz którą własnie robiłem to było czyszczenie wtrysków gazowych i powiem szczerze pomogło. Zwykłe Wd40 pomogło. Wpuszczałem je do listwy wtryskowej i paliłem samochód aż to przepalił i tak parę razy to powtarzałem. Też sam tego nie wymyśliłem tylko znalazłem ten sposób na elektroda pl. Spróbuj u mnie pomogło.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-03, 21:20   

Dymian, Szczerze to dopiero 30tys zrobiłem i pewnie bym się ich nie czepiał, ale jak zimno na zewnątrz to zaraz po przełączeniu na lpg trochę telepie dopóki nie złapie 90stopni. Jakiś czas temu byłem w stagu na regulacji, przedstawiłem sprawę i powiedzieli, że wtryski zasyfione i pasowałoby wyczyścić. Wtryski hana.
michalek, No właśnie też słyszałem o różnych ciekawych pomysłach na czyszczenie wtrysków-wd40, a nawet denaturat :) a jakie miałeś objawy u siebie?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
michalek 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: Audi a8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2014-12-03, 21:25   

tez telepało na wolnych i nie chciał się dobrze wkręcać w obroty. Ale z tym dynksem albo jakimś innym alkoholem to można by było na sam koniec wpuścić, jak juz wd40 rozpuści brud.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-12-03, 21:26   

beyer28 napisał/a:
Dymian, jak zimno na zewnątrz to zaraz po przełączeniu na lpg trochę telepie dopóki nie złapie 90stopni. Jakiś czas temu byłem w stagu na regulacji, przedstawiłem sprawę i powiedzieli, że wtryski zasyfione i pasowałoby wyczyścić.


Miałem to samo jak kilka razy jeździłem tak że gaz się skończył. Tankowanie i małej ilości paliwa i znowu do końca. Na momencie zapchało mi filterki i problemy z instalacją przy niskiej temperaturze roboczej silnika.
Wymiana filterków i czyszczenie listwy w/w sposobem pomogła ;)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-03, 21:27   

A ja znów słyszałem ze takie czyszczenie w myjce ultradzwiekowej nie jest trwale i zdecydowalem się kupić nowe wtryskii brc... za jedna listwę chcieli ponad 500zl to za tą kwotę miałem już 3 nowe wtryski :)

Natomiast co do valteków czerwonych, tych zwykłych to zestaw naprawczy kosztuje ok. 80zł + zegar do ustawiania skoku tłoczka + max 1h roboty i wszystko jak nowe... :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-12-03, 21:31   

martin_rs4 napisał/a:
Natomiast co do valteków czerwonych, tych zwykłych to zestaw naprawczy kosztuje ok. 80zł + zegar do ustawiania skoku tłoczka + max 1h roboty i wszystko jak nowe... :D

Ahhh te Waldemary wiecznie młode :D Ja mam Regi czarne i szczerze jestem z nich zadowolony. Teraz przed zimą jeszcze je przeczyszczę a na wiosnę zapodam nowy zestaw.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-03, 21:49   

ernesto napisał/a:
Ahhh te Waldemary wiecznie młode


Hehe erni bo taka prawda...generalnie do A8 bym ich nie założył ale miałem w A4 i spisywały się rewelacyjnie, poza tym tylko ze trzeba było je co 10kkm kalibrować. Ale jak wspomniałem to max 1h roboty w międzyczasie popijając pifko. :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-03, 22:03   

Filterki jakiś czas temu wymieniałem, było tylko trochę lepiej, ale teraz znów to samo. Czepiam się tych wtrysków, bo co innego może to powodować <niewiem>
ernesto, Jak je czyścisz u siebie?
martin_rs4, Jakie masz wtryski u siebie?jak się sprawują
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-03, 22:07   

beyer28 napisał/a:
martin_rs4, Jakie masz wtryski u siebie?jak się sprawują


Ja mam żółte BRC i jestem zadowolony. Są drogie ale i jakościowo bardzo dobre a dbając o filterki itp mogą przjechac min. 100kkm bez żadnych problemów...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-03, 22:11   

martin_rs4, To ile taka przyjemność kosztuje?Ze Stagiem i KME silver będą współgrały?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-12-03, 22:21   

beyer28 napisał/a:
Filterki jakiś czas temu wymieniałem, było tylko trochę lepiej, ale teraz znów to samo. Czepiam się tych wtrysków, bo co innego może to powodować <niewiem>
ernesto, Jak je czyścisz u siebie?


Filterki wyciągnij i przedmuchaj sprężonym powietrzem chyba że zapodasz nowe.
A listwy to wykręcam, aplikuje WD-40 i pozostawiam na kilkanaście minut. Potem delikatnie przedmuchuje, nie za mocno bo boje się że coś odpadnie. Zakładam i odpalam autko. Pracuje chwilkę i na nowo. Na początek dziwnie pracuje z uwagi na to że WD jest w listwach.
Czynność powtarzam 2-3 razy i jak na razie jest ok. Ciekaw jestem jak długo.
Zastanawiałem się nad zestawem naprawczym ale chyba lepiej będzie wymienić listwy niż je regenerować.
Mi taka czynność pomogła na jakiś czas, ale sam jestem sobie winien zasyfiając listwy syfem ze zbiornika z resztkami gazu.
Jeszcze muszę na przyszłość odkręcić miedź od reduktora, skierować w kosmos i zapodać + na zawór. Może w jakimś stopniu pozbędę się syfu ze zbiornika. Ale to już inna kwestia choć powiązana z tematem.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-03, 22:41   

beyer28 napisał/a:
martin_rs4, To ile taka przyjemność kosztuje?Ze Stagiem i KME silver będą współgrały?


205zl / szt. I czytałem kiedyś na LPG forum, ze ktoś aplikował, np pod sterownik brać wtryski hana, wiec myślę że może i te podejdą pod inne granty <niewiem> ale to juz wyższa szkolą jazdy.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-03, 22:46   

ernesto, Dzięki za instruktaż. Warto by było spróbować, żeby zobaczyć, czy to w ogóle wtryski. Tylko u mnie nie na listwie są, wszystko schowane pod osłoną silnika. Z tym syfem w zbiorniku też może coś na rzeczy być, ja zawsze wyjeżdżam gaz do końca i dopiero tank.
Panowie, a ogólnie jakie wtryski polecacie, a jakich lepiej się nie czepiać?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.