|
Autor |
Wiadomość |
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2019-06-03, 11:21
|
|
|
FOSS napisał/a: | cytując wprost serwisówkę |
Oj Damian, Ty bez tej serwisówki to byś zginął
FOSS napisał/a: | Die Ölrückhalteventile to tak potocznie po naszemu bym przetłumaczył na "olejowe zawory zwrotne" |
No nie do końca, tu chodzi o zaworki w bloku silnika umieszczone pod głowicami, nie występują jako część zamienna.
W temacie chodzi o zawory zwrotne odpowiadające za odpowietrzanie komory korbowodowej, ich uszkodzenie czyli nieszczelność powoduje ssanie lewego powietrza co za tym idzie nierówne wolne obroty, przygaszanie silnika, utrata mocy.
Cytowaniem serwisówek w języku którego nie do końca rozumiesz wprowadzasz wiele ludzi w błąd
szeryfisch napisał/a: | Od tego sa obie odmy z tylu silnika. | Jakie odmy z tyłu silnika?! Z tyłu silnika są dwa zawory doprowadzające dodatkowe powietrze z pompy SAE do katalizatorów.
Odma jest jedna, umieszczona centralnie na górze bloku silnika, tuż pod kolektorem ssącym.
Jeszcze raz pytam, skąd wy takie informacje bierzecie? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2019-06-04, 09:09
|
|
|
może zacznijcie jakieś zdjęcia tu wklejać by było wiadomo o czym ,mowa |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2019-06-04, 17:36
|
|
|
danishow, Coś mi tu nie pasuje wszędzie jest to opisane jako zawory zwrotne nawet na schemacie który wkleiłem wcześniej, sam nawet tak to nazwałeś na początku tematu, teraz piszesz że odpowiadają za upuszczanie nadmiernego ciśnienia w komorze korbowej ale tak w zasadzie to gdzie to ciśnienie uchodzi?
bo po odkręceniu tych zaworków w otworach stoi olej.
A przecież zaraz przy tych zaworkach jest odma która odpowiada własnie za odpowietrzenie komory korbowej. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-06-04, 19:21
|
|
|
danishow napisał/a: | Oj Damian, Ty bez tej serwisówki to byś zginął |
tak, tak
danishow napisał/a: | Cytowaniem serwisówek w języku którego nie do końca rozumiesz wprowadzasz wiele ludzi w błąd |
Tak, przyznaję się, nie znam języka niemieckiego.
Ale ty znasz wystarczająco dobrze więc może przetłumacz co oznacza "Ölrückhalteventile" |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-06-04, 19:48
|
|
|
to bardzo proste
Öl olej
rück powrót
halte zatrzymać
ventile zawór
Czyli powracający olej który zatrzymuje zawory.
niemiecki jest bardzo prosty jak znasz kilka słówek
Mnie najbardziej ELSA pomogła do wyciągania magla w D2.
Opis był w stylu odkręć te 3 śruby i wyciągnij magiel... jak tu życ bez takiej serwisówki |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-06-04, 20:58
|
|
|
maciu napisał/a: | to bardzo proste
Öl olej
rück powrót
halte zatrzymać
ventile zawór
Czyli powracający olej który zatrzymuje zawory.
niemiecki jest bardzo prosty jak znasz kilka słówek |
Tyle to i ja sobie przetłumaczyłem ale Daniel zna niemiecki biegle i skoro twierdzi, że błędnie to tłumaczę więc chciałbym poznać prawdziwe znaczenie tego słowa |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-02-12, 08:45
|
|
|
Mam pytanie trochę z innej beczki.
Prawdopodobnie mam delikatny wyciek płynu chłodzącego gdzieś pod kolektorem.
Dobrze myślę, ze najbardziej prawdopodobne miejsce to oring z przodu silnika będący uszczelnieniem czarnej rurki idącej wzdłuż głowicy po stronie pasażera?
Czy jest jakiś inny element który "lubi" się rozszczelnić w tamtych rejonach?
Jeśli nie to czy wymiana tego oringu jest problematyczna? I czy brać oryginał (077121437), czy po prostu zamiennik 15x2? |
|
|
|
|
Kedo6666
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Kwi 2018 Posty: 60 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2022-07-19, 09:14 Re: [D2 00 4.2PB/LPG ] Demontaż kolektora ssącego +
|
|
|
CINEK napisał/a: | no i witam ponownie...tym razem podjąłem się operacji demontażu kolektora ssącego aby dostać się do zaworu zwrotnego oleju, znajdującego sie pod nim...
Jako, że nie mogłem nigdzie znaleźć instrukcji/schematu demontażu kolektora a widziałem kilka zapytań odnośnie tego tematu postanowiłem stworzyć własną "instrukcje"... nie ma w tym nic trudnego, wystarczą chęci i czas...
powód: stukanie (najprawdopodobniej) któregoś popychacza na rozgrzanym oleju....
więc po kolei> potrzebne oprzyrządowanie:
* zawór zwrotny (wg ETKI 059 103 175A) natomiast ASO podaje już numer zmieniony - zamiast A jest F
Obrazek
* grzechotka + długa przedłużka + nasadki 7 / 10 + nasadka imbusowa
* rurka
* klucz płasko-oczkowy 14 + 17
* płaski cienki oraz szeroki śrubokręt.
* nóż bądź scyzoryk
* jakiś oczyszczać
* pasta uszczelniająca (ja używam czarnej REINZa)
* dużo szmatek
* odkurzacz
1. ściągamy osłony i zabieramy się za demontaż od góry :
* odkręcamy opaski i ściągamy węża gumowego łączącego głowice L + P (nr 1+2)
* demontujemy rurę dolotową między obudową filtra powietrza a przepustnicą (nr 3)
* (Ci którzy posiadają) demontaż listew wtryskowych LPG w zależności jak kto ma (nr 4)
do odkręcania opasek uciskowych najlepiej używać grzechotki z nasadką 7 (łatwiej sie odkręca niż śrubstakiem i dostęp dla grzechotki też lepszy)
Obrazek
2. jak już pozbylismy sie w/w rzeczy to demontujemy:
* wtyczki oznaczone nr 1
* weżyki podcisnienia nr 2
Obrazek
* przy gruszkach wystarczy sciągnąć wężyk oznaczony strzałką i wszystko ładnie odkładamy na bok.
Obrazek
3. następnie demontujemy
* odmę olejową - sciągamy 2 opaski : jedna u góry i jedna na dole odmy (nr 1 )
* okręcamy opaski weża gumowego (nr 1 + 2) i odkładamy go na bok.
* odkręcamy opaske i sciągamy weżyk z łącznika gumy przepustnicy (nr 3)
Obrazek
Obrazek
4. kolejnym krokiem jest demontaż układu PB:
* odczepiamy wszystkie wtyczki przy listwie wtryskowej PB oznaczone nr 1
* odkręcamy opaske węża do zaworu cisnienia PB (nr 1)
* odkręcamy wąż paliwowy za pomocą klucza płasko-oczkowego 14+17 (nr2)
* węża nr 3 idącego do przepustnicy nie trzeba zdejmować. Jest na tyle długo że spokojnie można go zostawić.
* wyciągamy wtyczkę przy przepustnicy o której zapomnieliśmy w punkcie nr 2 <niegadam>
* odkręcany 4 sruby (grzechotka + nasadka 10) od listwy wtryskowej PB nr 3
Obrazek
Obrazek
wszstko już out...to chwytamy listwe wtryskową PB i ciągnąc delikatnie do góry wyciągamy ją i odkładamy na bok.
5. teraz możemy się zabrać za demontaż kolektora:
* kluczem imbusowym odkręcamy śruby znaczone strzałkami. Tych środkowych nie ruszamy. Odkręcając śruby znajdujące się po wew. stronie kolektora możemy go rozpołowić i zaglądnąć do środka
* śrub do okręcenia kolektora jest łącznie 14 - po dwie na każdym rogu kolektora oraz po 3 z jego lewej i prawej strony.
* nie możemy również zapomnieć rurce, która jest przykręcona do kolektora z tyło po prawej stronie (patrząc od przodu)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
6. no i zostaje nam ściągniecie ssaka do tego jednak będzie potrzebny cienki płaski śrubokręt do poważenia kolektora, aby nie uszkodzić uszczelek znajdujących się pod nim. A najlepiej zaopatrzyć sie w nowe.
Po ściągnięciu kolektora odkładamy go na bok (obudowe filtra powietrza) a naszym oczom ukazuje się oto taki widok
Obrazek
<jezu> patologia!!! Moj mechanior dostanie zjeby za to że nic z tym nie zrobił przy naprawie głowicy
no to oczyszczacz u szmatka w dłoń i cheja czyscimy. Najlepiej do tego użyć grubego płaskiego śrubstaka i nałożyć na niego kawałek szmatki żeby móc wyczyscić wszystkie rowki i zagłębienia, zanim ściągniemy dekiel, żeby sie do środka nic nie dostało. Ja ten syf skrobałem i wciągałem odkurzaczem
Po powierzchownym czyszczeniu, jak się wyłoniły śruby spod syfu odkręcamy je w znaczonych miejscach.
Obrazek
7. I znów cienki płaski srubokręt w ręke i delikatnie podważamy dekiel...nic na sile
Poniżej mamy juz komorę olejową oraz widoczne dwa zaworki zwrotne:
Obrazek
* w miejscach zaznaczonych na czerwono było sporo syfu i szlamu
Obrazek
...a więc znów śrubokręt, szmatka i odkurzacz w dłoń i czyścimy. Po tym zabiegu powinno być mniej więcej tak>
Obrazek
8. Przechodzimy do dekla, który wczesniej wymontowaliśmy, żeby go również oczyscić. Deklej połączony jest z metalowo-gumową uszczelką, którą najlepiej odzielić za pomocą cienkiego noża, bądź scyzoryka.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
* i tu bez szmateczki i środków czyszczących się nie obejdzie
* jak już wszystko czyste to dla pewności, że będzie szczelne nałożyłem na uszczelkę z obu stron pastę uszczelniającą REINZa - z obu stron czyli miedzy uszczelke a dekiel + uszczelke a blok silnika. Niestety się nie doinformowałem, bo mogłem również kupić tą uszczelkę, jesli jest ona w ogóle dostępna w ASO
9. Następnie za pomocą imbusa odkręcamy w końcu zawór zwrotny, o którym ten cały post Lekko nie chciał iść, więc małą rurkę na grzechotke (chyba że macie grzechotke z regulowaną długoscią ramienia) i powoli dało się go odkręcić.
* jako że z pośpiechu kupiłem tylko jeden zawór w ASO, choć drogi nie jest - 113zł / szt. - to ten drugi też odkręciłem i profilaktycznie go przecisciłem. Jak już wszystko mamy ogarnięte to przykręcamy dekiel na komorę olejową, nie za mocno dociągać sruby by gwintu nie zerwać .
Po tej całej operacji powinno wyglądać mniej więcej tak >
Obrazek
Obrazek
10. Przez kolejne 5 min. rozprostowujemy kręgosłup, bo od tego schylania to masakra i w odwrotnej kolejności składamy wszystko do kupy Po tym odczekałem jeszcze kilka godzin aby ta pasta uszczelniająca dobrze wyschła i odpalamy auto.
Jesli stuki w silniku były spowodowane tym zaworkiem, to po wymianie powinno być ok. U mnie niestety nic to nie dało ;( Po odpaleniu na zimnym silniku nie stuka, ale po rozgrzaniu oleju zaczyna stukać.
Rozwinięcie tego problemu w poniższym poście:
http://www.a8team.pl/d2-f...-vt13534,30.htm
Mam nadzieje że komuś sie ten opis przyda. Jeśli jest coś co mogłem pominąć, lub napisałem nie tak jak trzeba to proszę o osoby bardziej doświadczone ode mnie o sprostowanie Co mogę po tej operacji doradzić....
* warto jest kopić i wymienić dwa te zaworki, bo koszta nie duże a pracy też nie mało przy tym - przydatna sugestia FOSSa,
* podobnie jest z oringami od wtrysków PB
* uszczelkami pod kolektor, jesli nie byly nigdy wymieniane
* wężyki podcisnienia.
* można też odme olejową przeczyścić.
Wszystko to na pewno powinno przynieść pozytywne rezultaty.
pozdrawiam
Marcin |
Hej super opis chciał bym się za to zabrać ale nie widzę fotek da radę coś odświeżyć? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|