Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-09-21, 19:41 [D2 00 4.2PB/LPG
] Demontaż kolektora ssącego +
|
|
|
no i witam ponownie...tym razem podjąłem się operacji demontażu kolektora ssącego aby dostać się do zaworu zwrotnego oleju, znajdującego sie pod nim...
Jako, że nie mogłem nigdzie znaleźć instrukcji/schematu demontażu kolektora a widziałem kilka zapytań odnośnie tego tematu postanowiłem stworzyć własną "instrukcje"... nie ma w tym nic trudnego, wystarczą chęci i czas...
powód: stukanie (najprawdopodobniej) któregoś popychacza na rozgrzanym oleju....
więc po kolei> potrzebne oprzyrządowanie:
* zawór zwrotny (wg ETKI 059 103 175A) natomiast ASO podaje już numer zmieniony - zamiast A jest F
* grzechotka + długa przedłużka + nasadki 7 / 10 + nasadka imbusowa
* rurka
* klucz płasko-oczkowy 14 + 17
* płaski cienki oraz szeroki śrubokręt.
* nóż bądź scyzoryk
* jakiś oczyszczać
* pasta uszczelniająca (ja używam czarnej REINZa)
* dużo szmatek
* odkurzacz
1. ściągamy osłony i zabieramy się za demontaż od góry :
* odkręcamy opaski i ściągamy węża gumowego łączącego głowice L + P (nr 1+2)
* demontujemy rurę dolotową między obudową filtra powietrza a przepustnicą (nr 3)
* (Ci którzy posiadają) demontaż listew wtryskowych LPG w zależności jak kto ma (nr 4)
do odkręcania opasek uciskowych najlepiej używać grzechotki z nasadką 7 (łatwiej sie odkręca niż śrubstakiem i dostęp dla grzechotki też lepszy)
2. jak już pozbylismy sie w/w rzeczy to demontujemy:
* wtyczki oznaczone nr 1
* weżyki podcisnienia nr 2
* przy gruszkach wystarczy sciągnąć wężyk oznaczony strzałką i wszystko ładnie odkładamy na bok.
3. następnie demontujemy
* odmę olejową - sciągamy 2 opaski : jedna u góry i jedna na dole odmy (nr 1 )
* okręcamy opaski weża gumowego (nr 1 + 2) i odkładamy go na bok.
* odkręcamy opaske i sciągamy weżyk z łącznika gumy przepustnicy (nr 3)
4. kolejnym krokiem jest demontaż układu PB:
* odczepiamy wszystkie wtyczki przy listwie wtryskowej PB oznaczone nr 1
* odkręcamy opaske węża do zaworu cisnienia PB (nr 1)
* odkręcamy wąż paliwowy za pomocą klucza płasko-oczkowego 14+17 (nr2)
* węża nr 3 idącego do przepustnicy nie trzeba zdejmować. Jest na tyle długo że spokojnie można go zostawić.
* wyciągamy wtyczkę przy przepustnicy o której zapomnieliśmy w punkcie nr 2 <niegadam>
* odkręcany 4 sruby (grzechotka + nasadka 10) od listwy wtryskowej PB nr 3
wszstko już out...to chwytamy listwe wtryskową PB i ciągnąc delikatnie do góry wyciągamy ją i odkładamy na bok.
5. teraz możemy się zabrać za demontaż kolektora:
* kluczem imbusowym odkręcamy śruby znaczone strzałkami. Tych środkowych nie ruszamy. Odkręcając śruby znajdujące się po wew. stronie kolektora możemy go rozpołowić i zaglądnąć do środka
* śrub do okręcenia kolektora jest łącznie 14 - po dwie na każdym rogu kolektora oraz po 3 z jego lewej i prawej strony.
* nie możemy również zapomnieć rurce, która jest przykręcona do kolektora z tyło po prawej stronie (patrząc od przodu)
6. no i zostaje nam ściągniecie ssaka do tego jednak będzie potrzebny cienki płaski śrubokręt do poważenia kolektora, aby nie uszkodzić uszczelek znajdujących się pod nim. A najlepiej zaopatrzyć sie w nowe.
Po ściągnięciu kolektora odkładamy go na bok (obudowe filtra powietrza) a naszym oczom ukazuje się oto taki widok
<jezu> patologia!!! Moj mechanior dostanie zjeby za to że nic z tym nie zrobił przy naprawie głowicy
no to oczyszczacz u szmatka w dłoń i cheja czyscimy. Najlepiej do tego użyć grubego płaskiego śrubstaka i nałożyć na niego kawałek szmatki żeby móc wyczyscić wszystkie rowki i zagłębienia, zanim ściągniemy dekiel, żeby sie do środka nic nie dostało. Ja ten syf skrobałem i wciągałem odkurzaczem
Po powierzchownym czyszczeniu, jak się wyłoniły śruby spod syfu odkręcamy je w znaczonych miejscach.
7. I znów cienki płaski srubokręt w ręke i delikatnie podważamy dekiel...nic na sile
Poniżej mamy juz komorę olejową oraz widoczne dwa zaworki zwrotne:
* w miejscach zaznaczonych na czerwono było sporo syfu i szlamu
...a więc znów śrubokręt, szmatka i odkurzacz w dłoń i czyścimy. Po tym zabiegu powinno być mniej więcej tak>
8. Przechodzimy do dekla, który wczesniej wymontowaliśmy, żeby go również oczyscić. Deklej połączony jest z metalowo-gumową uszczelką, którą najlepiej odzielić za pomocą cienkiego noża, bądź scyzoryka.
* i tu bez szmateczki i środków czyszczących się nie obejdzie
* jak już wszystko czyste to dla pewności, że będzie szczelne nałożyłem na uszczelkę z obu stron pastę uszczelniającą REINZa - z obu stron czyli miedzy uszczelke a dekiel + uszczelke a blok silnika. Niestety się nie doinformowałem, bo mogłem również kupić tą uszczelkę, jesli jest ona w ogóle dostępna w ASO
9. Następnie za pomocą imbusa odkręcamy w końcu zawór zwrotny, o którym ten cały post Lekko nie chciał iść, więc małą rurkę na grzechotke (chyba że macie grzechotke z regulowaną długoscią ramienia) i powoli dało się go odkręcić.
* jako że z pośpiechu kupiłem tylko jeden zawór w ASO, choć drogi nie jest - 113zł / szt. - to ten drugi też odkręciłem i profilaktycznie go przecisciłem. Jak już wszystko mamy ogarnięte to przykręcamy dekiel na komorę olejową, nie za mocno dociągać sruby by gwintu nie zerwać .
Po tej całej operacji powinno wyglądać mniej więcej tak >
10. Przez kolejne 5 min. rozprostowujemy kręgosłup, bo od tego schylania to masakra i w odwrotnej kolejności składamy wszystko do kupy Po tym odczekałem jeszcze kilka godzin aby ta pasta uszczelniająca dobrze wyschła i odpalamy auto.
Jesli stuki w silniku były spowodowane tym zaworkiem, to po wymianie powinno być ok. U mnie niestety nic to nie dało ;( Po odpaleniu na zimnym silniku nie stuka, ale po rozgrzaniu oleju zaczyna stukać.
Rozwinięcie tego problemu w poniższym poście:
http://www.a8team.pl/d2-f...-vt13534,30.htm
Mam nadzieje że komuś sie ten opis przyda. Jeśli jest coś co mogłem pominąć, lub napisałem nie tak jak trzeba to proszę o osoby bardziej doświadczone ode mnie o sprostowanie Co mogę po tej operacji doradzić....
* warto jest kopić i wymienić dwa te zaworki, bo koszta nie duże a pracy też nie mało przy tym - przydatna sugestia FOSSa,
* podobnie jest z oringami od wtrysków PB
* uszczelkami pod kolektor, jesli nie byly nigdy wymieniane
* wężyki podcisnienia.
* można też odme olejową przeczyścić.
Wszystko to na pewno powinno przynieść pozytywne rezultaty.
pozdrawiam
Marcin |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-06-09, 20:01
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | Niestety się nie doinformowałem, bo mogłem również kupić tą uszczelkę, jeśli jest ona w ogóle dostępna w ASO | Tak, jest dostępna (077103197B). Koszt 55,92 euro, Oczywiście do tego przydałoby się zakupić od razu dwa zawory zwrotne (059103175F) w cenie 23,68 euro każdy.
uszczelka.jpg
|
|
Plik ściągnięto 377 raz(y) 72,12 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-06-09, 20:18
|
|
|
Daniel te ceny to Ty podajesz netto czy brutto, bo cos na prawde tanio wychodzi. Ja za ten zawór w ASO dałem cos ponad 100zł...hmm
o dobrze wiedzieć ze jest też uszczelka, bo swoją ostatnio na paste REINZa uszczelniłem ale bede chyba jeszcze drugi zaworek wymieniać to od razu bym i tą uszczelkę dał nową... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-06-09, 20:22
|
|
|
Marcinie, ceny oczywiście brutto. Od tego jeszcze odchodzi rabat (w zależności jaki kto ma na poszczególne części). |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-06-09, 20:27
|
|
|
danishow napisał/a: | Od tego jeszcze odchodzi rabat (w zależności jaki kto ma na poszczególne części). |
aa no i tu sie musze po jakis rabat do aso zgłosic bo troche gratów u nich kupiłem to mogli by zobic jakis Sonderpreis |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-06-09, 20:46
|
|
|
Jak najbardziej, nasza firma ma od 10 do 50% rabatu w zależności co się kupuje. Na elektronikę jest mały rabat, najwięcej dostajemy na części karoserii. Dla przykładu powyższe zawory dostałbym za 19,41 brutto (rabat 18%) . |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2018-12-30, 09:05
|
|
|
Panowie a ja mam pytanie trochę z innej beczki ale związane z demontażem kolektora a mianowicie czy można gdzieś dostać albo dopasować z czegoś innego te brązowe podkładki czy zabezpieczenia z wtryskiwaczy? W etce widać ten element ale numeru części brak
Niestety ale kilka się rozpadło całe szczęście na cylindrach z zamkniętymi zaworami
Czy po prostu można zakładać listwę bez tego.
Chodzi o to zaznaczone na zdjęciu.
IMG_20181229_225549.jpg
|
|
Plik ściągnięto 19 raz(y) 87 KB |
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-12-30, 17:50
|
|
|
Prezes-Artek napisał/a: | Panowie a ja mam pytanie trochę z innej beczki ale związane z demontażem kolektora a mianowicie czy można gdzieś dostać albo dopasować z czegoś innego te brązowe podkładki czy zabezpieczenia z wtryskiwaczy? W etce widać ten element ale numeru części brak |
W oryginale te podkładki nie występują osobno ale... tak się składa, że mam takie nowe, oryginalne w ciągłej sprzedaży
Jak chcesz to zapraszam na PW - mogę wysłać komplet za pobraniem |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2019-01-06, 17:05
|
|
|
Jeśli ktoś będzie to robił tak jak ja w niskiej temperaturze to proponuje najpierw rozgrzać trochę silnik wtedy ograniczymy możliwość popękania tych podkładek na wtryskiwaczach i tak samo przy ściąganiu lepiej trochę podgrzać wtedy bez problemu zejdą w całości, przy zakładaniu tak samo, byle nie za mocno żeby się nie zdeformowały.
Dodam że u mnie wymiana zaworków przyniosła zamierzony efekt i czy to na zimnym czy na ciepłym nic nie grzechocze |
|
|
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-05-14, 19:33
|
|
|
za co odpowiadają te zaworki ? mam chyba wyciek jakiś oleju z odmy i będe zdejmował kolektor zastanawiam sie nad wymianą ich |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-05-14, 22:16
|
|
|
Adam napisał/a: | za co odpowiadają te zaworki ? mam chyba wyciek jakiś oleju z odmy i będe zdejmował kolektor zastanawiam sie nad wymianą ich |
Za utrzymywanie oleju na górze silnika, w głowicach. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-05-15, 07:25
|
|
|
FOSS napisał/a: | Adam napisał/a: | za co odpowiadają te zaworki ? mam chyba wyciek jakiś oleju z odmy i będe zdejmował kolektor zastanawiam sie nad wymianą ich |
Za utrzymywanie oleju na górze silnika, w głowicach. |
moze odpowiadają za utrzymanie oleju w napinaczu ? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-05-15, 07:46
|
|
|
Jakie są objawy tego zaworka |
|
|
|
|
|