Autor |
Wiadomość |
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-09-09, 13:01 [D2 96 4.2PB/LPG
] Sondy lambda - wskazania na VAG
|
|
|
Witam, borykam się już z tym tematem drgań silnika, odwiedziłem już wiele postów i w sumie nic nie znalazłem . Niżej zamieszczam filmik z kilku bloków silnika na vagu. Jeżeli ktoś dojrzy jakieś nieprawidłowości to prosił bym żeby się wypowiedział. Na wolnych obrotach i podczas jazdy nie wypadają zapłony , film został nagrany na ciepłym silniku i wypadnie tam minimalnie jeden zapłon ale jak rano odpaliłem i energicznie wciskałem gaz raz po razie zapłony wypadały prawie wszystkie lecz też nie mocno co najwyżej 6.0 itp. Może sondy ??
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-09-09, 14:25
|
|
|
Z tego co było już poruszane kiedyś w innym temacie to prawidłowe wskazania dla bloków 10 i 11 powinny być następujące:
Blok 10 (korekty paliwowe długie):
Pozycja 1 i 2 - od -14% do +9%
Pozycja 3 i 4 - od -10% do +10%
Blok 11 (korekty paliwowe krótkie + napięcie na sondach):
Korekty krótkie - od -12% do +12%
Sondy oscylacja - od 0.17V do 0.9V
Tak więc niektóre wartości u Ciebie trochę odbiegają.
Zastanawia mnie też współczynnik Load, u mnie nie przekracza 15% na ssaniu a u Ciebie ma wartość ponad 20% ...
Problem z drganiami silnika przerabiałem ostatnio. Winna okazała się walnięta sonda lambda (był jednak błąd na kompie). Po wymianie jak ręką odjął. |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-09-09, 14:42
|
|
|
VanDyke napisał/a: | Zastanawia mnie też współczynnik Load, u mnie nie przekracza 15% na ssaniu a u Ciebie ma wartość ponad 20% ... |
Filmik był nagrany już na 90 stopniach czyli ssania już nie było
[ Dodano: 2013-09-09, 16:08 ]
czyli te bloki co podałeś różnią się od moich . Co może być przyczyną ?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-09-10, 11:07
|
|
|
No to skoro problemy masz tylko na gazie to chyba przyczyna jest oczywista ;-) |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-09-10, 11:45
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Sprawdzić co na benzynie pokazuje w bloku 16. |
idę sprawdzić zrobię to na ssaniu i bez na pb
[ Dodano: 2013-09-10, 13:20 ]
Nie udało mi się nagrać na zimnym bo 2h temu jeździłem . Ale na Pb wskazania są inne niż na gazie, na filmiku będzie najpierw na benzynce a później na LPG. Zamiana wtryskiwacza gazu nic nie dała , te bloki wskazują nie sprawną pracę czego ?? lub jakie podzespoły mogą powodować take wskazania ( no chyba że są prawidłowe)
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
[ Dodano: 2013-09-10, 13:29 ]
VanDyke napisał/a: | No to skoro problemy masz tylko na gazie to chyba przyczyna jest oczywista |
Nie do końca pytanie dotyczyło czy auto było w tym momencie na gazie a nie czy zachowuje się tak tylko na gazie
Pozdro |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-09-12, 15:58
|
|
|
Sprawdziłem i na gazie 1,2, cylinder ok. 2,6 stopnia a 7 cylinder ok 0,7.
Na benzynie trochę więcej cylindrów ok 5 i wartości w granicach 5,0 itp.
Testy wykonywałem na tipie na 2 i 3 biegu i wstawiałem mu prawie do końca .
Czy to źle że coś tam wyskakuje na tych blokach?? Co jest przyczyną??
Pozdrawiam |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-09-15, 07:59
|
|
|
Ale blok 15,16 pokazuje napięcie na cewkach a nie spalanie stukowe,
Czyli u Ciebie 16 blok 2 kanał jest to 6cewka, zamień ja miejscami z inna i zobacz czy to napięcie tez zmieni pozycje na vagu, jak tak to wymień tą cewkę i bedziesz wiedział.
Co do korekt paliwowych, to troche duży rozjazd masz między stronami.
Skasuj błedy w silniku nawet jak ich nie ma, pojeździj dzien na PB i sprawdz na koniec dnia jak Ci się korekty ustawiły na PB.
Nastepny dzien to samo tylko juz na LPG.
A jak nie chce Ci sie czekać to poprostu kasuj błedy jedź w traske powiedzmy z 20km na PB sprawdz jakie są korekty, znowu skasuj bledy wlącz LPG i znowu 20km tym samym stylem jazdy(oczywiście styl może byc mieszany, agresywny i na emeryta, tylko w drodze powrotnej zeby był taki sam )
[ Dodano: 2013-09-15, 09:01 ]
Dziwne że u Ciebie to napięcie tak spada jak włączysz LPG.
Jeszcze możesz spróbować obpiąc aku na 20min. później pojeździc dzień na PB nie właczająć LPG nawet na chwile i zobaczyc czy drgania dalej będą. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-09-16, 06:59
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Tomi5, dla ABZ, AEW, AKG, AKJ bloki pomiarowe 15 i 16 to KNOCK CONTROL (wartości napięcia knock sensorów).
To nie są napięcia na cewkach. Nie wprowadzać w błąd... druga sprawa, jakie napięcia
cewek, 0,7 V ??? |
A to przepraszam, wyrwałem się
Może lepiej usunac mój post żeby w błąd nie wprowadzał - nie obrażę się |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-09-16, 15:36
|
|
|
możesz edytować ;-) |
|
|
|
|
|