Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-05-05, 06:57
|
|
|
maniuś, zakręć butle z gazem. Przed nocą. Odłącz aku na jakiś czas. Pojeździj troszkę na petrolu i zobacz co się dzieje. Od niczego podepnij kompa czy wyskoczą jakieś błędy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
maniuś
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 2 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-05-09, 17:29
|
|
|
ernesto witam nie było mie dawno a odnośnie twojej podpowiedzi to gazu nie używam już długo jeżdze na benzynie i tak zie dzieje morze to nieszczelnosc na przewodach gumowych od wtrysków gazu |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-03-30, 22:22
|
|
|
Witam żeby nie zakładać nowego tematu podepne się tutaj.Panowie mam pytanie,jak powinny zachowywać sie sondy na wolnych obrotach?Sprawdzałem dzisiaj i u mnie na wolnych stoja i dopiero po lekkim przygazowaniu zaczynają ładnie pracować,dodam że silnikiem delikatnie szarpie na wolnych obrotach i poza tymi sondami nic innego nie rzuciło mi się w oczy,błędów zero <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-30, 23:14
|
|
|
Stają na gazie czy PB czy obu? Jak korekty krótko i długoterminowe sie rysują?
Masz jakieś błedy w silniku?
Mam podobnie że czasami sondy jak by łapały zawieszkę a korekty krótkie staja na 25%. Wtedy drżenie wyczuwalne. Lecz ogolnie jest wszystko w porządku i sie nie czepiam narazie tego. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-31, 05:47
|
|
|
lpg ma to ma jak ma |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-03-31, 07:34
|
|
|
Apophis, korekty obadam pózniej jak ogarne vaga do pełnej wersji.
Dzieje się tak na PB,lpg nie używam od dłuższego czasu.
Jakiś czas temu padła mi jedna sonda,zatrzymała się bodajże na 0.47V ,wymieniłem obydwie na nowe Bosch dedykowane do tego silnika i było wszystko ok,jednak dwa dni temu zauważyłem że silnik dostaje delikatnych drgań na wolnych obrotach,wczoraj podpięłem kompa i nie pokazało żadnych błedów jedynie te sondy które sobie stoją na wolnych obrotach i teraz nie wiem bo z tego co kojarze to wcześniej śmigały w całym zakresie obrotów <niewiem>
Ok podłączyłem teraz vaga,na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach bank 1 lata od 0,10V do 0.80V bank 2 od 0.03V do 0.06V czyli stoi praktycznie.
Coś mi się zdaje że mam powtórke z rozrywki z Opla Omegi,tam kuna zerzarła mi pół instalacji,tym bardziej że w drugim aucie zauwarzyłem ostatnio jakieś kawałki chleba porozrzucane w komorze silnika <jezu> |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-31, 11:43
|
|
|
Kuna jak kuna jak przekopałem instalacje sondy ecu i taka zajawkę mam na tym drugim ecu lecz dośc sporadycznie. Na benzynie własciwie nie wystepuje. |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-04-02, 12:07
|
|
|
Problem rozwiązany,pękł jeden z wężyków idących od przepustnicy bodajże do serwa? <niewiem> taki z zaworkami zwrotnymi.Zasysał delikatnie lewizne,po wymianie kompletu tych wężyków silnik na wolnych ani drgnie i sondy hulają aż miło <hura> |
|
|
|
|
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2015-04-09, 21:12
|
|
|
Koledzy mam pytanie z tylu silnika jest taki wezyk co idzie od tej rury od filtra powietrza i takimmały wychodzi z niej wezyk koło przepustnicy dalej się rozchodzi chyba do serwa i jest taki zaworek jakby i jak auto zgaszone to mogę to rozlaczyc a jak zapalone to podcisnienie i jak rozlacze to silnik kuleje pytanie czy u was też na zgaszonym to możecie rozlaczyc ten wezyk? Czy u mnie to jest zepsute. Sorry za pisownię ale z tel pisze i nie wygodnie |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-11-01, 11:47
|
|
|
Panowie podpinam się. Zrobiłem statyczne logi na lambdach, wrzucę może link do logów:
http://vaglog.pl/log-017_011_12pQX.html
Co o tym myslicie? Grzebać dalej w podciśnieniach? Zostało mi tylko oblookanie podciśnień w nadkolu (zbiornik) oraz na podszybiu.
Proszę o pomoc bo silnikiem nadal telepie. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-11-05, 07:55
|
|
|
Troche za bogato masz, ale niewiele. Ja bym się tym nie przejmowal (nie wiem czy na rozgrzanym do końca silniku robiles logi). Logi robione na benzynie oczywiście? Bo jeśli na gazi to trzeba skład poprawić na wolnych.
Prace silnika sprawdzaj tylko na benzynie po wcześniejszym skasowaniu bledow (bo wtedy korekty długoterminowe się wyzerują).
Zobacz co masz w blokach 19 i 20 (tam masz wypadanie zaplonow). Jak w 19 i 20 masz same zera, skład mieszanki się zgadza, uszczelki na wtryskach nowe, dolot i wkretki od gazu szczelne, odmy i podciśnienia posprawdzane, to zostaje tylko ustawienie rozrządu. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-11-10, 22:47
|
|
|
Silnik oczywiście rozgrzany, wykasowałem błędy, odłączyłem aku, od gazu wyjąłem bezpiecznik. Po wyzerwaniu, ani przez chwile nie chodził na gazie.
Logi robiłem na benzynie.
Czasami wypadnie losowo jeden cylinder, ale to bardzo rzadko.
Teraz będę robił uszczelki na wtryskach + sprawdzanie reszty podciśnień. Wymieniałem nawet uszczelki na kolektorze.
Co jeszcze wrzucić z Vag coma po tych następnych kombinacjach? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-11-12, 10:01
|
|
|
wskazania przeplywomierza wrzuc, wypadania zaplonow i oczywiscie wskazania lambd. Do walki z samymi podcisnieniami dorzuc jeszcze sprawdzenie szczelnosci serwa i ukladu rurek ezektora (tego zaworka co przed serwem jest a co sie go do kolektora ssacego w dwoch miejscach podpina). Do tego do sprawdzenia są odmy (musza byc szczelne) wlacznie z tym cienkim przewodem laczacym kolektor ssacy z tym cienkim przewodem rodzielnika odm na pokrywie miedzy glowicami. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-11-12, 20:11
|
|
|
Zrobię logi dynamiczne wnastępnym tygodniu.
Ten powichrowany trójnik cały uszczelniłem, wymieniłem rurki nawet niektóre.
W jaki sposób można sprawdzić czy ezektor dziala poprawnie??
Odmy robiłem ostatnio wszystkie, założyłem pożądne węże olejowe, więc nie ma szans na nieszczelność. Rozdzielnik również zrobiony. Generalnie wymieniłem bardzo dużo rurek na nowe.
Dobiorę się do serwa, tam gdzie rura wchodzi, może oring będzie do wymiany.
Walcze z tymi drgawkami już od ponad roku. Jak dojdę co to jest, to się normalnie opiję |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|