Autor |
Wiadomość |
batmanS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-12-12, 22:49 [S8 D2 98
] Wymiana panewek [AHC]
|
|
|
Mam zamiar wymienić panewki korbowodowe w S8 D2 4.2 340km AHC
Klamka zapadła i jest to nie nieuniknione w moim przypadku...
Pytania rodzą się następujące:
-Czy drugą miskę olejową odkręcę bez rozpinania rozrządu ?
-Czy trzeba zdjąć belkę silnika ?
-Czy panewki od silnika 3.7 pasują do 4.2 ?
-Czy konieczna w tym przypadku jest wymiana panewek głównych ?
-Czy ktoś ma namiar na panewki KOLBENSCHMIDT'a w dobrej cenie ?
-Czy to za hasa :lol:
Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi ,Pozdrawiam |
_________________ 32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży ....... |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-12-12, 23:49
|
|
|
A dlaczego tylko korbowodowe? Ciśnienie oleju słabe? Stukają? Czy już silnik zatarty?
Z reguły przy takim remoncie lepiej wymienić też panewki główne, ale do tego trzeba wał demontować, więc i silnik. Wtedy lepiej też pierścionki itp.
Co do panewek to pasują od 3.7.
Obejrzyj dokładnie wał na czopach czy nie trzeba polerować. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-12-12, 23:53
|
|
|
-odkrecisz miske
-trzeba zdjac belke
-nie wiem czy pasują
-nie jest konieczna
-zahasa, ale dlaczego je wymieniasz? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2013-12-13, 07:00
|
|
|
koszty tez nie małe....
najtaniej panewki na korby to około 300 zł (900 zł z robocizną wymiana).
panewki główne w serwisie audi ~500 zł.
Najpierw musisz wyciągnąć te z silnika (panewki).
Dopiero na podstawie ich grubości będziesz wiedział co załatwiać.
Dotyczy to panewek korby i głównych (korby masz dwa wymiary, główne: trzy wymiary)
Panewki główne sprzedawane są po jednej panewce (czyli trzeba kupić góra i dół).
Panewki do korb sprzedawane są jako komplety.
Druga sprawa to przyczyny tego, że musisz wymienić panewki.
Tak jak wcześniej koledzy pisali, jeżeli jest do bani wykorbienie lub wał to wymiana panewek niewiele da. Wydasz kupę kasy i roboty by panewki za chwilę poleciały.
Nr panewek na korby: 077105701C
Nr panewek głównych dół: 077105591
Nr panewek głównych góra: 077105561 |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-13, 07:50
|
|
|
tylko napisze ci tak jeśli masz korby wytarte to jeszcze jest sens jakiś pchać się w wymianę ich ale jak główne to po motorze
Jeśli masz problem z ciśnieniem oleju to pierwsze co obacz to pompa oleju bo ona lubi się rozkręcać |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-12-13, 08:55
|
|
|
pepi napisał/a: |
Jeśli masz problem z ciśnieniem oleju to pierwsze co obacz to pompa oleju bo ona lubi się rozkręcać |
Jak lubi sie rozkręcać - tak sama z siebie?
batmans8 przelicz sobie faktycznie koszta całej tej naprawy czy ci sie opłaci - bo koszta wychodzą nie małe przy takich robotach. Może bedziesz miał tyle rzeczy do wymiany, że bardziej ci sie opłaci przeszczep silnika z drugiej S8. |
|
|
|
|
|
|
|
batmanS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-12-13, 09:22
|
|
|
Dzięki serdeczne za rzeczowe odpowiedzi.
Przyczyna wymiany panewek bardzo prozaiczna. Słaba pompa oleju ,zaczęło się od głośnej pracy klawiatury ,następnie podczas podjazdu "na pełnych kotłach" pod niezbyt stromą górkę przy ok 6 tys obr zapaliła mi się oliwiarka ...
Zaczęło się od stukania na rozgrzanym silniku na D i na R ,teraz jest klekotanie przy 4tys/obr.
Wiem ,że może to być wszystko łącznie ze sworzniem w tłoku ,ale nie mam czasu na zastanawianie się, muszę działać bo zostanę z AUDI 100 C3 1.8 na święta ...
Nie będę kupował nowej ,starej motorowni do S8 bo wolę zrobić ten silnik i wiedzieć co mam.
Wiadomo ,że ryzyko jest zawsze ,ale kto nie ryzykuje ten nie ma nic |
_________________ 32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży ....... |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-12-13, 10:01
|
|
|
batmanS8 napisał/a: | Nie będę kupował nowej ,starej motorowni do S8 bo wolę zrobić ten silnik i wiedzieć co mam. |
Tylko zrobić silnik to nie tylko wymienić panewki na korbach.
A robienie takie po kawałku to o kant d...
Powinieneś zadać sobie pytanie czy remontujesz motor, czy wymieniasz? A Ty chcesz to zrobić tak jak handlarz do sprzedania. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2013-12-13, 10:01
|
|
|
batmanS8 Podejście do sprawy masz bardzo dobre jak remont to konkretny .Więc nie tylko panewki ale i pierścienie . a w pierwszym rzędzie wał do regeneracji a przynajmniej niech go fachowcy sprawdzą .Cały motor trza by było wypłukać może kanaliki ma zamulone no i pompa tak jak kolega wyżej już wspominał .Koszty na pewno spore ,może taniej było by wymienić cały motor . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
batmanS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-12-13, 10:58
|
|
|
Gabriel napisał/a: | batmanS8 napisał/a: | Nie będę kupował nowej ,starej motorowni do S8 bo wolę zrobić ten silnik i wiedzieć co mam. |
Tylko zrobić silnik to nie tylko wymienić panewki na korbach.
A robienie takie po kawałku to o kant d...
Powinieneś zadać sobie pytanie czy remontujesz motor, czy wymieniasz? A Ty chcesz to zrobić tak jak handlarz do sprzedania. |
Wow ,kolego trochę się zagalopowałeś w swoich stwierdzeniach ,choć tak do końca nie wiem dlaczego. Chyba nie trzeba być alfą i omegą ,żeby domyślić się ,że nie każdego stać na generalny remont silnika z S8 i to przed świętami.... Nie wiem jak Ty ,ale ja nie śpię na aż takiej kasie, więc wyzywanie tu od handlarzy ludzi którzy nie mają z tym nic wspólnego jest trochę nie na miejscu. |
_________________ 32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży ....... |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2013-12-13, 14:23
|
|
|
Kolega Gabriel na pewno nie miał nic złego na myśli tylko delikatnie zasugerował że ta naprawa na dłuższą metę nie ma racji bytu bo usunięcie skutku a przyczyny to dwie różne kwestie .Może poczekaj z naprawą aż zbierzesz większe środki ,a do tego momentu przebujaj się tą C3 w końcu to bardzo dobre i wygodne auto . Wcale się tobie nie dziwie że nie chcesz wymieniać silnika w końcu za AHC do e-Sy trzeba wydać od 6000 do 8000 pln . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-12-13, 15:07
|
|
|
Kolega Gabriel ma rację i napewno nie ubliżał Tobie. Powiem Ci tak jak zaczniesz rozbierać silnik to zobaczysz ile jest roboty przy tym i jakie koszta, a jak już rozbierzesz to najlepiej zrobić generalny remont i to jeszcze najlepiej, żeby robił to ktoś kumaty a nie jakis druciarz i partacz, który bedzie się uczył na twoim silniku -najlepiej ktoś kto Ci jeszcze doradzi i mądrze pokieruje. Niby niektóre rzeczy nie sa drogie, ale nie kupujesz ich założmy pare sztuk tylko kilkanascie (np. podkładki regulacyjne, zaworyitp.) a przy takim remoncie to na pewno jeszce cos po drodze wyjdzie.
tutenhamon nie zgodze sie z Tobą, bo dobry motor mozesz znaleźć za 4 tyś z dobrego żródła i to nie jeżdżony na LPG (AHC). Tylko trzeba poszukać i popytać.
P.S. Więc zastanów się czy warto, bo wydasz worek pieniedzy i to przed świętami i może to być nie adekwatne do tego wszystkiego. A jak masz to zrobić jak jakiś "handlarz lub druciarz" (nie obraź sie) to szkoda tej roboty - bo za chwilke Ty lub jak sprzedasz ktoś inny bedzie musiał znowu rozbierać silnik i poprawiać coś co ty czegoś nie wymieniłeś bo brakowało pieniedzy lub mechanik powiedział, że jeszcze na tym chwilke można pojeździć. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-13, 21:01
|
|
|
nie warto po panewki wałków też dostały a one są w aluminium ... |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-12-13, 21:37
|
|
|
Dokładnie jak koledzy piszą, nie chciałem Cię obrazić, tylko zwrócić uwagę na koszty, które w błoto pójdą (nie może pójdą), zwłaszcza że na kasie nie śpisz.
Proponowałbym pośmigać AUDI 100 C3 1.8 (w końcu całkiem wdzięczne autko) i tym czasem szukać odpowiedniego motoru, aż znajdziesz, skoro kapitalny remont nie wchodzi w grę.
Zaoszczędzisz czas, pieniądze i kupę nerwów. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-12-13, 22:22
|
|
|
Koszty beda spore a jak sie zacznie robota to z 50% więcej na koniec wydasz-standard przy takich zabawach. Pszendza oglaszał sie o silniku do przedlifta a nawet na całego polifta więc na pewno cos ciekawego i niedrogo byś nabył |
|
|
|
|
|