Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 ] Wymiana panewek [AHC]  
Autor Wiadomość
batmanS8 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-14, 10:48   

No dobra wybaczam :P

Kwestia jest taka ,że wszystko co jest do zrobienia wykonuje sam własnymi rękami ,więc koszty roboty odpadają.
Bardzo nie liczne grono osób wie ,że silników V8 się nie remontuje a jedyną naprawą jaką można względnie wykonać to wymiana panewek i to najlepiej bez szlifu.

Kiedyś założyliśmy się z moim kolegą ,że odrestaurujemy na pracę dyplomową silnik z Audi V8 3.6, i powiem Wam Panowie ,że to było piekło ....
Schody zaczęły się gdy zdiagnozowaliśmy za duże odchyłki na cylindrach jak się okazało cylindry były z owalizowane to taka wada naszych silników V8 a właściwie bloków z aluminium i krzemu. Założenie nowych pierścieni w tym przypadku to zbrodnia ponieważ cylinder nie odzyskuje swoich parametrów po rozgrzaniu do temperatury roboczej.

Konieczny był szlif cylindrów w przypadku bloków z siluminium pierścienie nad wymiarowe odpadają...
Musieliśmy blok silnika TULEJOWAĆ tzn cylindry są szlifowane po czym montuje się tuleje wykonane z chromu które są mniej więcej grubości puszki od Coca-Coli
Z ich żywotnością jest tak jak z granatem bez zawleczki i zaprawde Wam powiem ,że nikt z Was nie chciał by mieć takiej "budowli" w silniku.

Najbardziej doświadczony człowiek w dziedzinie remontów silników Pan mgr Jurek Kunys polecam bo to najlepszy specjalista w tej dziedzinie w Poznaniu i Polsce, otwarcie twierdzi ,że jeżeli chodzi to nie dotykać - i ja mu wierze tym bardziej po tym co przeżyłem z silnikiem 3.6
Coś co może wydawać się druciarstwem niekiedy jest jedynym słusznym rozwiązaniem bo zawsze chodzi o najmniejszą ingerencje w silnik i jego fabryczne pasowania :]
_________________
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-12-14, 16:55   

No czegoś dowiedziałem się z Twojego powyższego postu, będę mądrzejszy. Ale to mnie uświadomiło tylko żeby szukać całego motoru a nie babrać się i nie wiedzieć czy to coś da.
Jak bym wiedział że ciśnienie oleju na tych panewkach ucieka i nigdzie więcej, to co innego. Ale wszystkie elementy się zużywają, nie tylko panewki na korbach. Po naprawie może być faktycznie lepiej, ale na jak długo?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-12-15, 08:34   

a wal nie jest jajowaty ?
jeśli już byś chciał robić to trzeba przed robotą praktycznie cały motor rozebrać wtedy można ocenić czy jest sens
a tak to jak sex ze sakiem leśnym bez prezerwatywy :P
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2013-12-15, 19:08   

Kiedyś jak nam zaśpiewali za regenerację wału V6 pod Poznaniem ,to od razu zrezygnowaliśmy i do Krakowa kurs po drugi silnik importowany .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
batmanS8 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-15, 21:13   

Zasada jest prosta wał to stal węglowa ,panewki to stop metali kolorowych i tak to już jest ,że coś zostało zrobione tak aby zużywało się szybciej. Nie da się w normalnych warunkach eksploatacji zjechać czopów na wale....
Prosty sposób na zweryfikowanie wału zamontowanego w samochodzie ,mikromierz w rączki i mierzymy :)

Jak nie zostanę zbanowany to zamieszczę tu małą fotorelację.
Komplet panewek korbowodowych KOLBENSCHMIDTA (czyli oryginał ) to koszt 320zł.
Jeżeli motorownia przeżyje pierwszy "taniec" na odcince w czasie sprintu to będzie żyło ,jeżeli nie to piwko dla Was i szukam pieca do S8 :-D
Wydaje mi się ,że jeżeli regenerować wał to tylko poprzez nadłożenie chromu technicznego na wykorbienia i zrobienia z niego nominału .
_________________
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-12-15, 21:16   

batmanS8 napisał/a:
Jak nie zostanę zbanowany to zamieszczę tu małą fotorelację.

No foto to wspaniały pomysł :)
A niby ban za co? Nie widzę powodu <niewiem>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-12-15, 22:28   

batmanS8 napisał/a:
Nie da się w normalnych warunkach eksploatacji zjechać czopów na wale....
- wesoło mi :)
powodzenia z takim podejściem może to i dobre bo optymistyczne ale raczej do niczgo dobrego trwałego cię nie doprowadzi
ale jak to mówią trzeba się uczyć na swoich błędach ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.