Autor |
Wiadomość |
batmanS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-12-14, 10:48
|
|
|
No dobra wybaczam
Kwestia jest taka ,że wszystko co jest do zrobienia wykonuje sam własnymi rękami ,więc koszty roboty odpadają.
Bardzo nie liczne grono osób wie ,że silników V8 się nie remontuje a jedyną naprawą jaką można względnie wykonać to wymiana panewek i to najlepiej bez szlifu.
Kiedyś założyliśmy się z moim kolegą ,że odrestaurujemy na pracę dyplomową silnik z Audi V8 3.6, i powiem Wam Panowie ,że to było piekło ....
Schody zaczęły się gdy zdiagnozowaliśmy za duże odchyłki na cylindrach jak się okazało cylindry były z owalizowane to taka wada naszych silników V8 a właściwie bloków z aluminium i krzemu. Założenie nowych pierścieni w tym przypadku to zbrodnia ponieważ cylinder nie odzyskuje swoich parametrów po rozgrzaniu do temperatury roboczej.
Konieczny był szlif cylindrów w przypadku bloków z siluminium pierścienie nad wymiarowe odpadają...
Musieliśmy blok silnika TULEJOWAĆ tzn cylindry są szlifowane po czym montuje się tuleje wykonane z chromu które są mniej więcej grubości puszki od Coca-Coli
Z ich żywotnością jest tak jak z granatem bez zawleczki i zaprawde Wam powiem ,że nikt z Was nie chciał by mieć takiej "budowli" w silniku.
Najbardziej doświadczony człowiek w dziedzinie remontów silników Pan mgr Jurek Kunys polecam bo to najlepszy specjalista w tej dziedzinie w Poznaniu i Polsce, otwarcie twierdzi ,że jeżeli chodzi to nie dotykać - i ja mu wierze tym bardziej po tym co przeżyłem z silnikiem 3.6
Coś co może wydawać się druciarstwem niekiedy jest jedynym słusznym rozwiązaniem bo zawsze chodzi o najmniejszą ingerencje w silnik i jego fabryczne pasowania |
_________________ 32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży ....... |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-12-14, 16:55
|
|
|
No czegoś dowiedziałem się z Twojego powyższego postu, będę mądrzejszy. Ale to mnie uświadomiło tylko żeby szukać całego motoru a nie babrać się i nie wiedzieć czy to coś da.
Jak bym wiedział że ciśnienie oleju na tych panewkach ucieka i nigdzie więcej, to co innego. Ale wszystkie elementy się zużywają, nie tylko panewki na korbach. Po naprawie może być faktycznie lepiej, ale na jak długo? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-15, 08:34
|
|
|
a wal nie jest jajowaty ?
jeśli już byś chciał robić to trzeba przed robotą praktycznie cały motor rozebrać wtedy można ocenić czy jest sens
a tak to jak sex ze sakiem leśnym bez prezerwatywy |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
batmanS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-12-15, 21:13
|
|
|
Zasada jest prosta wał to stal węglowa ,panewki to stop metali kolorowych i tak to już jest ,że coś zostało zrobione tak aby zużywało się szybciej. Nie da się w normalnych warunkach eksploatacji zjechać czopów na wale....
Prosty sposób na zweryfikowanie wału zamontowanego w samochodzie ,mikromierz w rączki i mierzymy
Jak nie zostanę zbanowany to zamieszczę tu małą fotorelację.
Komplet panewek korbowodowych KOLBENSCHMIDTA (czyli oryginał ) to koszt 320zł.
Jeżeli motorownia przeżyje pierwszy "taniec" na odcince w czasie sprintu to będzie żyło ,jeżeli nie to piwko dla Was i szukam pieca do S8 :-D
Wydaje mi się ,że jeżeli regenerować wał to tylko poprzez nadłożenie chromu technicznego na wykorbienia i zrobienia z niego nominału . |
_________________ 32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży ....... |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-12-15, 21:16
|
|
|
batmanS8 napisał/a: | Jak nie zostanę zbanowany to zamieszczę tu małą fotorelację. |
No foto to wspaniały pomysł
A niby ban za co? Nie widzę powodu <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-15, 22:28
|
|
|
batmanS8 napisał/a: | Nie da się w normalnych warunkach eksploatacji zjechać czopów na wale.... | - wesoło mi
powodzenia z takim podejściem może to i dobre bo optymistyczne ale raczej do niczgo dobrego trwałego cię nie doprowadzi
ale jak to mówią trzeba się uczyć na swoich błędach |
|
|
|
|
|