Autor |
Wiadomość |
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-03-17, 07:12
|
|
|
oliwier30 napisał/a: | karol208 napisał/a: | Ja już po czyszczeniu przepływki i wymianie filtra powietrza mam odczyt 213g/s przy bucie. |
Można wiedzieć czym potraktowałeś tą przepływke? |
Każdą traktuje ,,contakt spray" jeszcze żadnej nie uszkodziłem. Ważne oby niczym nie dłubać. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-17, 07:17
|
|
|
aby umyć tylko nie wyzymać
ja myję Benzyna ekstrakcyjną lub nitro lub nawet wd40 |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-17, 08:07
|
|
|
karol208 napisał/a: | Ja już po czyszczeniu przepływki i wymianie filtra powietrza mam odczyt 213g/s przy bucie. |
mało powinieneś mieć ok. 240g/s |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-03-17, 08:55
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: |
mało powinieneś mieć ok. 240g/s |
Może silnik już wydmuchany jest i 240 nie uzyska wg przeliczników nie 299KM tylko 270KM mi zostało.
Co zauważalne to kulturalna praca skrzyni biegów (ładna zmiana przełożeń)
Znajdę patent na zawyżenie wskazań przepływki, myśle o wykonaniu ,,lejka" który będzie zbierał większy obręb powietrza do płytki przepływomierza. Zobaczymy czy będzie jakaś poprawa. W nowszych przepływkach wierci się dziurę co podnosi troszkę odczyt przez większy przelot strumienia powietrza. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez karol208 2015-03-17, 08:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-03-17, 08:55
|
|
|
Wczoraj z ciekawosci sprawdziłem u siebie i mam przy 6 tys.obrotów około 170g/s,według obliczeń przy 230KM powinienem mieć około 195-200 g/s,spróbuje ją przeczyścić i zobacze czy będzie różnica |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-03-17, 10:52
|
|
|
Panowie proszę pamiętać że wskazania przepłewki mogą być też pomniejszone.
W układzie takim jak nasz gdzie w układzie dolotowym jest zastosowany przepływomierz podstawą jest szczelność dolotu.
Sytuacja wygląda następująco. Silnik ciągnie powietrze którego potrzebuje do napełnienia komory spalania.
Jeśli między przepływomierzem a przepustnicą nastąpi lewe powietrze to dla przykładu 95% będzie ciągnął przez filtr powietrza a 5% przez dziury które napotka po drodze.
Silnik oczywiście się uzupełnia powietrzem ale ECU widzi tylko to powietrze które przypływa przez filtr.
Dostosowuje skład mieszanki paliwowej do niego ale okazuje się że nagle ten skład jest nie prawidłowy ponieważ dostaje dodatkową dawkę tlenu gdzieś po drodze.
Sondy głupieją bo mają dziwne wskazania niż powinny być, ECU próbuje cały czas regulować ale nie wie o co chodzi bo skład tak czy owak jest nieprawidłowy.
Rozumie ogromne różnice we wskazaniach. Ale niewielkie odchylenia to raczej sprawa lewego powietrza.
Ja z tym też walczyłem i okazało się że gumy był popękane pod obejmami, odma rozerwana, podwinięta guma na przepustnicy.
Przyjrzyjcie się temu dobrze bo sprawdzenie szczelności dolotu to nic w porównaniu do wydatków na nowy przepływomierz. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-03-17, 10:57
|
|
|
ernesto, słuszne stwierdzenia ja jeszcze zrobie test z odpiętą odmą. |
_________________
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-03-23, 09:27
|
|
|
Już raz wymieniałem te gumy na dolocie o których pisze ernesto, i te które mam teraz też zaczynają delikatnie pękać pod opaskami Zastanawiam sie teraz czy nie zrobić całego dolotu na jakiś uniwersalnych/tuningowych gumach,może takie rozwiązanie bylo by trwalsze <niewiem> Ma ktoś może przerobiony tak dolot? |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-03-23, 10:16
|
|
|
oliwier30 napisał/a: | Zastanawiam sie teraz czy nie zrobić całego dolotu na jakiś uniwersalnych/tuningowych gumach,może takie rozwiązanie bylo by trwalsze <niewiem> Ma ktoś może przerobiony tak dolot? |
Problem troszkę jest w gumie jajowatej na przepustnicę. |
_________________
|
|
|
|
|
|