Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-10-01, 19:36
|
|
|
mastacrx napisał/a: | a jak gwint w głowicy? |
hmmm... no ciężko to dokładnie zweryfikować :-?
Nowa świeca wkręcała się zdecydowanie lepiej niż ta którą musiałem wykręcić i stwarzala pozory jakby było wszystko ok... noi po jej wkręceniu silnik chodzi poprawnie (przynajmniej tak mi się wydaje). We wtorek znowu wizyta w serwisie (końcówki drążków kierowniczych, osłona jednego przegubu i geometria) więc sprawdzę też czy przypadkiem nie ma żadnych błędów w silniku. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-10-01, 20:07
|
|
|
FOSS napisał/a: | dice111 napisał/a: | Z BOSCHami, DENSO, czy ISKRAMI nie mialem nigdy problemów, czy to w swoich samochodach, czy reklamacjach. Z NGK natomiast było różnie - np. w aucie brata - wygięła się. Z drugiej strony - jeżdzą u mnie w Matizie i nic się nie dzieje. |
Cholerka... kilka dni temu jak wymianiałem świeczki (stare to właśnie NGK) to jedna z nich ledwie co się wykręciła... po wyjęciu oczom moim ukazał się zwichorwany gwint :evil:
Przyznam się że portki miałem już pełne |
Tylko ona się "sama" wygła, a nie przy wkręcaniu, czy wykręcaniu. W życiu czegoś takiego nie widziałem. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-10-01, 21:25
|
|
|
dice111 napisał/a: | FOSS napisał/a: | dice111 napisał/a: | (...) Z NGK natomiast było różnie - np. w aucie brata - wygięła się... |
Cholerka... kilka dni temu jak wymianiałem świeczki (stare to właśnie NGK) to jedna z nich ledwie co się wykręciła... po wyjęciu oczom moim ukazał się zwichorwany gwint :evil:
Przyznam się że portki miałem już pełne |
Tylko ona się "sama" wygła, a nie przy wkręcaniu, czy wykręcaniu. W życiu czegoś takiego nie widziałem. |
Ten gwint w mojej świeczce trochę lakonicznie opisałem... dokładniej rzecz biorąc to wygladał tak jakby jego część została zaklepana młotkiem...
ale nie wyobrażam sobie aby ktoś coś takiego wkręcił więc jedyne co przychodzi mi na myśl to to że się częściowo stopił (chociaż nigdy o czymś takim wcześniej nie słyszałem) albo poprzedniemu mechanikowi przy wymianie świec coś nieopatrznie wpadło w otwór świecy a on zmielił to gwintem
Przy wykręcaniu musiałem zakładać przedłużkę aby zwiekszyć ramię działania siły a i tak musiałem zapierać się z całej siły :evil:
Wielokrotnie suwmiarką kontrolowałem czy ona wogóle się wykręca... na moje szczęście wyszła w całości ale całą operację przeprowadzałem z duszą na ramieniu :evil:
Wszystkie inne świece oprócz tej odkręcały się tak po prostu z ręki i bez żadnej przedłużki.
Przy okazji pobytu w warsztacie chyba skontroluję tą konkretną świecę... wykręcę, sprawdzę stan i gwint.
Tą z uszkodzonym gwintem na razie sobie zostawiłem więc jak cyknę fotki to wrzucę tutaj pod Wasze czujne i krytyczne oczy. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Pi-JAY
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 49 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-10-01, 23:02
|
|
|
... no FOSS to nie licha to historia też bym nawalił w zbroje jak bym zobaczył to co Ty. Musze przyznać po paru dniach eksploatacji na NGK - fura odpala się znacząco lepiej niż na starych NGK ( "z palca") chce dodać ,że odpalam na benzynie ,a jeżdżę na LPG 8-) |
_________________ Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-10-02, 18:48
|
|
|
A jakie masz te NGK włożone? |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-03, 00:19
|
|
|
riki76 napisał/a: | aaa przypominam sobie, patrze teraz po allegro jakie są dostępne świece i różnice cenowe i te są w miarę tanie ale czy cena idzie za jakością..... |
masz na pierwszej stronie u dołu tego postu opisane jakie bosch, te po 13 zł to zwykłe czyli oczywiście jak najbardziej maja działać tylko o tyle krócej ile tańsze, więc jak chcesz co 15 tys je wymieniać to nie ma problemu jak nie to kup platynowe |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-10-14, 17:41
|
|
|
Dzisiaj wykręcałem swoje świece i tu pada pytanie o czym świadczy że świece są okopcone tzn w sadzy? ale nie wszystkie |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-10-14, 18:34
|
|
|
Dzięki bardzo wyczerpująca odpowiedź... |
|
|
|
|
Konrad
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2, VW Corrado
Wiek: 46 Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 23
|
Wysłany: 2011-01-10, 22:04
|
|
|
Panowie do silnika AKG na LPG które świece BOSCHA będą odpowiednie ??
katalog on-line nie ma silnika AKG to sprawdziłem dla ABZ i wyskoczyły cztery pozycje
AUD 460 / A8 4.2 quattro / A8 [4D2, D2] / 4,2 / 220kW / 06/1994-12/1998 / ABZ
Świeca zapłonowa super(HGR 7 KQC) 0 242 235 607
Świeca zapłonowa super(FGR 7 KQE 0) 0 242 235 715
Świeca zapłonowa, Super CNG/LPG(HR 6 DC+) 0 242 240 591
Świeca zapłonowa, Platin-Ir CNG/LPG(HR 6 KI 332 S) 0 242 240 656
[ Dodano: 2011-01-11, 09:43 ]
a na allegro znalazłem taka opcje
http://allegro.pl/swieca-...1393649912.html |
|
|
|
|
|
|
|
pudloc86
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 2018-03-11, 22:07
|
|
|
Witam czy ktoś jeździł na Świecach Beru Z239 4-elektrodowe jakieś opinie są lepsze od 1 elektrodowych. Do Audi A8 4.2 bezyna+LPG |
_________________ pudloc86
Audi A8 4.2 V8
|
|
|
|
|
|