Autor |
Wiadomość |
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2014-11-16, 21:31 [D2 00 4.2PB/LPG
] Wycieraczki -problem
|
|
|
Mam problem z wycieraczkami. Działaja tylko w jednej pozycji(najszybszej). Znalazłem tu na porum podobne tematy-że trzeba rozebrac,wyczyścic i przesmarować. No niestety nie pomógł taki zabieg. Nadal działaja tylko na najszybszym biegu.
Zauważyłem też ze jak dłużej popracują to przez chwile działają w innych pozycjach i po chwili sie zatrzymują(zamarzają???? <niegadam> ) Żeby je ruszyc znów trzeba przełączyć na najszybsze.
Czy to bedzie wina silniczka?? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-16, 21:56
|
|
|
predzej wina bedzie manetki. ...szczerze to nie wiem wczy jest sterownik do wycieraczek <niewiem>
jesli czyszczenie manetki nie pomoglo, to sprobuj podmienic, nie powinna byc droga i koledzy tu na forum na pewno takie maja. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2014-11-16, 22:08
|
|
|
no manetki akurat nie czyściłem
ale sprobuje- może faktycznie tam jest problem |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-16, 22:22
|
|
|
zobacz styki w kostce jak wygladaja. Ja mialem podobny problem z tempomatem i po przeczyszczeniu tych stykow / pinow bylo ok. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2014-11-16, 22:24
|
|
|
przy kierownicy-czy przy silniczku od wycieraczek |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-16, 22:30
|
|
|
przy kierownicy.
Silnik jak chodzi w ogole to jest ok. gorzej jakby w ogole nie chodzil, ale jak dziala na najwzyszych obrotach to winaezy po stronie manetki moim zdaniem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2014-11-22, 20:52
|
|
|
Dziś sie troche do tego zabrłem i wydaje mi się ze to chyba silnik nie ma sily. Jak pomagam ręką to wszystko działa.
Zauważyłem też ze nawet na tym najszybszym biegu działa z różnymi predkosciami.
Tak że wydaję mi sie że zacznę od wymiany silniczka |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-11-23, 02:30
|
|
|
Mogą być też zatarte sworznie (te na których mocowane są ramiona wycieraczek) i dlatego silnik nie daje rady.
Przerabiałem to u siebie. Powłoka chromowa na sworzniach się miejscami uszkodziła i zaczęła tam rosnąć rdza, przez którą mechanizm bardzo ciężko się ruszał. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-23, 10:16
|
|
|
dokladnie tak jak kolega gtfan, napisal. Przerabialem to u wuja w A6 C5 i faktycznie ramiona tak sie zapiekly na tych sworzniach ze nie dalo rady tego ruszyc i mussial kupic nowy mechanizmi.
Musisz wyjac caly mechanizm i sprobowac ramiona powyjmowac z tych sworzni, przesmarowac tawotem i powinno byc ok. silnik raczej masz sprawny
jesli nie masz takiego specjalnego chwytaka, to nakrec nakretke na gwint i mlotek w dlon i hejaaa tylko trzeba uwazac zeby sie gwint z nakretka nie zlamal, bo po ptokach bedzie
przy rozbieraniu, zwroc dokladnie uwage jak jest ustawiony mechanizm w pozycji 0, bo jak pod zlym katem pozniej skrecisz nie bedzie chodzic jak trzeba |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-23, 12:47
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | Dziś sie troche do tego zabrłem i wydaje mi się ze to chyba silnik nie ma sily. Jak pomagam ręką to wszystko działa.
Zauważyłem też ze nawet na tym najszybszym biegu działa z różnymi predkosciami.
Tak że wydaję mi sie że zacznę od wymiany silniczka |
Podnieś wycieraczki w pozycję pion. I włącz.
Guma na wycieraczce i szyba stawiają ogromny opór dla układu a zwłaszcza dla silnika. Jeśli układ dodatkowo chodzi na sucho to jest kierunek w stronę spalenia.
Na najwyższym biegu będzie chodził bo silnik chodzi z większą prędkością czyli większą siłę daje do poruszania mechanizmem.
Na mniejszych biegach nie daje tak dużej siły co może skutkować że wycieraczki nie chcą chodzić.
Jak wyżej napisałem podnieś pióra wycieraczek i zobacz czy bez obciążenia chodzą. Jeśli tak to znaczy że silnik żyje.
Maska do góry, zdemontuj osłonę podszybia i aplikuj na przeguby kulowe WD-40. Ile się da. Wyrobiły się sworznie. To samo robiłem 3 dni temu w A4. Na niskich biegach wycieraczki nie chodziły. A jak podniosły się do góry to nie miały siły zejść na dół.
WD-40 następnie dobrze przesmarowałem smarem okolice przegubów. Wszystko smarowałem na samochodzie. Nie rozpinałem ramion bo to musiała być szybka akcja w deszcz i późno w nocy
Na trzpień który wychodzi z silniczka też aplikowałem WD. Teraz wycieraczki zasuwają aż miło. Zero piszczenia, przeskakiwania, zwalniania, zatrzymywania itp objawów.|
Polecam, zanim wymienisz silnik. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2014-11-23, 16:15
|
|
|
Na poniesionych wycieraczkach to samo.-bez zmian. Czyli silnik sprawny.
A co odpowiada za predkosć jago pracy?
Widze że przy kostce jest chyba 5 przewodów czy podlączeniu na krótko moge tam sprawdzić działanie?
Czy od razu zamawiać manetkę?
Tak teraz patrzę że cześć sprzedaje przełącznik zespolony(w całości) a cześc samą manetkę wycieraczek. Czy to jest rozbieralne? |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2014-11-26, 17:28
|
|
|
Rozebrałem wszystko jeszcze raz-całe WD40 i nic to nie dało dalej to samo |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-26, 19:22
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | Rozebrałem wszystko jeszcze raz-całe WD40 i nic to nie dało dalej to samo |
ale wszystkie przeguby, ramienia rozebralem, przesmarowales sworznie jakims smarem i dopiero skreciles, czy skreciles na sucho? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2014-11-26, 19:30
|
|
|
rozebrane,przeczyszczone przesmarowane.
w sworzniu od wycieraczki pasarzera jest spory luz ale czy to by było przyczną.
Tak czy tak nadal działaja tylko na najszybszym biegu. Nic się nie poprawiło |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-26, 19:43
|
|
|
Manetka, albo uszkodzone uzwojenie wolnych biegów silniczka. |
|
|
|
|
|